K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2009, 17:52   #1
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hjælp ønskes

Hej

Jeg skal med som bisidder for en god veninde. Skal kommunen informeres om dette?

Hun har været sygemeldt siden nov. 2007 pga. en bilulykke med følgende piskesmæld. Hun har en diagnose: syndroma whisplash sequelac, tinnitus bilat. Den er stationær iflg. speciallægen.

Har været igennem 2 virksomhedspraktikker og er på 25 t, hvilket er i overkanten, men kommunen mener praktikmålet er raskmelding/ afklaring af beskæftigelsesmålet.

Hvad skal jeg være opmærksom på?

Hun skal på sygehus her den 1/7 og jobkonsulenten har sagt det er ligemeget.

Gode råd ønskes. Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2009, 19:15   #2
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Hej

Nej kommunen skal ikke på forhånd informeres når der tages en bisidder med.
Hvis din veninde ikke kan holde til de 25 timer, er det vigtigt hun stopper når hun ikke kan mere, selvom det måske kun er 15 timer.
Udfra det du skriver, hvis alt er med, så vil kommunen på nuværende tidspunkt ikke kunne sige noget klart. Formegentligt skal der yderligere undersøgelser til.
Det er svært at råde i denne sag, men brug dine instinker og man må gerne sætte spørgsmålstegn.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2009, 20:29   #3
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Tak for svaret

Kan hun så regne med de ikke snakker om at stoppe med sdp, ellers kan man måske henvise til § 28 ang sygedagpengeloven?

Hvilke undersøgelser kunne tænkes? Pga ulykken har hun været ved en neuropsykolog, som forsikringsselskabet ønskede. Kan kommunen ikke bruge den udtalelse også

I skal nok høre, hvordan det gik.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2009, 21:53   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Suncil Se meddelelser
Hej

Jeg skal med som bisidder for en god veninde. Skal kommunen informeres om dette?

Hun har været sygemeldt siden nov. 2007 pga. en bilulykke med følgende piskesmæld. Hun har en diagnose: syndroma whisplash sequelac, tinnitus bilat. Den er stationær iflg. speciallægen.

Har været igennem 2 virksomhedspraktikker og er på 25 t, hvilket er i overkanten, men kommunen mener praktikmålet er raskmelding/ afklaring af beskæftigelsesmålet.

Hvad skal jeg være opmærksom på?

Hun skal på sygehus her den 1/7 og jobkonsulenten har sagt det er ligemeget.

Gode råd ønskes. Suncil

Der er svaret på det meste af det hele , men kan sige så meget at en jobkonsulent ikke har noget at skulle have sagt , han /hun ville bare ønske at h*n havde ...

Så hvis en jobkonsulent siger at det er lige meget med en undersøgelse så sig ahva kan du venligst skrive det ned til mig , det er mit helbred det handler om det her ....

Det er ikke sådan nogen kommentar man skal finde sig i .. kan også råde jer til at tage en optager med sådan at i kan sætte jer ned stille og roligt over en kop kaffe senere og høre det hele igennem og snakke i fred og ro om hvad der bliver sagt og hvad man "tror" der bliver sagt

Du kan aldrig regne med at de ikke stopper sygedagpengene heller ikke selv om de ikke burde kunne i følge loven, desværre ikke altid at loven betyder så meget for dem , så hav jeres fakta klar når i kommer derop , feks hav § 28 klar ...

Kig også ude på forsiden om sygedagpenge stop og se hvad der skal være i orden inden de stopper sygedagpenge print det evt ud så du har det hele med , sådan at i er forberedte .. husk også at ressourceprofilen skal være opdateret og der skal være taget stilling til revalidering fleks eller pension er der ikke det så spørg ind til det og spørg ind til hvorfor og hvordan de mener hun kan blive selv forsørgende og ikke mindst ....

Som der også er skrevet før .. magter hun ikke de 25 timer så skal hun melde det ud , gør hun ikke det så kan de jo ikke vide hvordan det reele billede ser ud....

hvilke undersøgelser der evt kunne komme på tale er jo ikke til at vide der er ikke så mange oplysninger og jo neuro papirene kan hun sagtens tage en kopi med af og aflevere samt bede om at få lagt ind i sin sag ...

Held og lykke med det hele
  Besvar med citat
Gammel 22-06-2009, 22:16   #5
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Ressourceprofillen er fra september 2008 og er ikke opdateret siden. Hun har været ved speciellæge i okt. 2008, som heller ikke er i profillen.

Der står heller ikke i profillen ang det helbredsmæssige forhold i relation til arbejdsmarkedet.

Hm... skal jeg printe den ud I har her på siden og spørge ind til det, min veninde husker ikke ret meget. Derfor vil vi optage det der siges.

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 16:13   #6
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej

Så har jeg været med som bisidder. De ville ikke give flexjob, da arb.evnen ikke var nedsat med 50%. Hun har været i arb.prøve og på max 25 t. Hun kunne enten vælge at finde et job på 25 t, som man ikke kan leve for.

Hun kunne søge kontanthjælp.

De ville give hende en virksomhedsrevaledering, der hvor hun er i arb.prøve. Nogen der ved hvad det indebærer og hvorlænge man kan være på sådan en? Hun skulle bestemme om hun ville gå efter 30 eller 37 t, hvad betyder det?

Hvad nu, hvis hun ikke kan komme op på flere timer?

Det er svært at råde og vejlede om hvad der er bedst.

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp ønskes! Nette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 17-04-2011 11:36
Hjælp ønskes til anke Nucca Spørgsmål ang fleksjob 3 14-06-2010 16:42
Meget hurtig hjælp ønskes frupia1 Alt det andet 5 14-06-2010 02:34
hjælp ønskes buster Dit og Dat 2 18-06-2008 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension