K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-06-2010, 08:26   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det har vi diskuteret før, altså kommunens pligt ifølge sygedagpengeloven.

Det står i loven, at sagsbehandler har forpligtelsen, at sørge for dette, tror det er §15 og/eller§16, herunder selvsagt retsikkerhedsloven.

Bliver der stillet krav om en behandling, borgeren ikke selv kan betale, skal dette selvsagt betales af kommunen. Men det kræver at det er indeholdt i helhedsvurdering, og plan.

Men synes at vi evt skal genoptage tidligere tråd for ydereligere, vedr dette.

dam: gå efter hjælp vedr psykologbehandling.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 11:51   #12
DAM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2010
Indlæg: 29
Styrke: 14
DAM er ny på vejen
Tusind tak for alle jeres svar!

De har hjulpet mig til at lægge en køreplan....

Jeg fik anerkendt varigt mén på 5 % efter arbejdsskaden dengang. Og tænk engang - havde min arbejdsgiver ikke valgt at forflytte min tidligere leder til den skole, jeg var "flygtet" til...altså der jeg nu er opsagt fra.... så havde jeg i dag arbejdet 100 %.
Det kan gøre mig bitter. Jeg bad ikke om at få min tidligere chef smidt i hovedet! Og samtidig havde vi fået en ny leder, der i starten var IH så forstående - lige til hun skulle holde bare et enkelt af de løfter, hun havde givet mig. Så fik jeg at vide, at "det der pts.. hvad det nu end hedder... det tror jeg altså ikke på".
Hun formåede (fandme!) efter én uge med min gamle chef at tvinge mig til at tage et konfrontationsmøde med ham. Hun havde lige lovet mig, jeg intet skulle have med ham at gøre! Det var derfor, jeg ikke søgte væk.
Jeg var så dum, jeg ikke bare gik min vej, da hun sagde det. Og lige siden det møde har der bare været rippet op i en masse fra arbejdsskaden dengang.
Og nu er jeg så opsagt.

Jeg har haft min ægtefælle med til rundbordssamtale med et par af dem med brede slips inden for skoleforvaltningen (hvor jeg bla blev informeret om, jeg ville blive opsagt). Og det var godt, for meget af tiden trillede mine tårer bare. Så er det godt at have én til at tale sin sag. Men hvor er det dog samtidig ydmygende!!!!!!

Og jeg er vred. Jeg er så eventyrlig vred over, jeg havde et super dejligt arbejde, jeg bare var SÅ glad for.... og så kommer min tidligere chef hen til "min" skole som ny vice, og vi får en ny leder, der viser sig at bryde alle løfter.
Jeg er vred, og jeg har klaget. Men... jeg har jo ikke en chance.
Jeg kan ikke få fastlagt min arbejdsevne, fordi jeg ikke må komme i arbejdsprøvning. Så jeg er bare låst!
Men et godt råd jeg fik mht at søge om abejdsprøvning skriftligt. Det vil jeg omgående gøre!
Og tak for § vedr forlængelse af sygedagpengeperioden.
Mit problem er, at perioden stopper 1/11 - men de vil jo ikke sende mig i arbejdsprøvning forinden! Men nu kan perioden så måske forlænges....jeg vil bare så gerne igang i stedet!!!
Min fagforening har betalt psykologbehandling. Nu her skal jeg så selv betale. Psyk siger, kun en arbejdsprøvning vil vise, hvor meget jeg kan arbejde.
Og som en skrev (undskyld jeg ikke kan huske navnet), så bliver ptsd nemlig IKKE stationær. Det er nemlig rigtigt! Man kan nå dertil, at man bedre håndterer de situationer, der fremkalder reaktioner.... men det er også det.
Andersine85 - dejligt at have én med, der sidder på den anden side af bordet. Det må somme tider være en meget utaknemmeligt arbejde, synes jeg.
Jeg er helt enig i, at behovet for psykologbistand vil være der uafhængig af borgerens økonomi. Men... jeg har allerede modtaget 17 konsulationer.... og hun vurderer, jeg skal i arbejdsprøvning, før man kan udtale noget endeligt vedr arbejdsevne. At det er arbejdsprøvningen, der skal vise, hvor min øverste grænse ligger. Og når den er fundet, så er min tilstand jo egentlig stationær....
Jeg tror, jeg vrøvler lidt lige nu:-)
Jeg er bare frustreret...

Tusind tak for de gode kommentarer til min situation!

Kommer lige til at tænke på: Min arbejdsskadesag er anmeldt til genoptagelse (de har modtaget rekvireret speciallægeerklæring). Har det mon betydning for, om de kan stoppe sygedagpengene.... altså før den er afgjort?

Sidst redigeret af DAM; 14-06-2010 kl. 12:09.
DAM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny her på siden Azoril Din historie 47 09-04-2012 01:15
? til regler omkring start som selvstændig ved siden af job GitteB Spørgsmål ang fleksjob 1 11-10-2010 19:56
ny på siden mams Alt det andet 2 01-11-2009 20:37
Ny på siden davenport Dit og Dat 19 09-07-2008 11:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension