K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2010, 14:11   #11
annli
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: helsingør
Indlæg: 22
Styrke: 14
annli er ny på vejen
selfølgelig kan du søge om forlængelse, og det skal du bare gøre for din sag er ikke aflsuttet..i første omgang 26 uger, for at få evt arbejdsprøvet dig eller flere vurderinger af læger osv
annli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 20:32   #12
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jeg må faktisk indrømme, at jeg som sagsbehandler ville være ret træt af den attest...

For den siger både, at du vil kunne deltage i noget afklaring, men også, at du nok ikke biver rask, førend omkring 2 år... men desværre uden at være ret præcist...

For at blive forlænget på 27.1.2, så skal du enten være stationær ved varighed, eller i hvert fald blive det, så man kan nå at afklare din arbejdsevne indenfor de 39 uger.
Men det ville jeg som sagsbehandler ikke kunne gøre på baggrund af den status, da din læge siger, indirekte ift. det med de to år, at du ikke er stationær før om omkring 2 år...

Så den ville være lukket ude hos mig...

Samtidig, så er formuleringen om at du ville være klar i slutningen af de 2 X 52 uger ret vag, jeg ville umiddelbart have brug for noget bare en anelse mere konkret, men det ville nok være den jeg ville gå efter som sagsbehandler. Ville nok vende samtlige papirer med lægekonsulenten, evt. ringe til din læge for uddybende kommentarer, og så se hvad det gav...

Du kan evt. skrive den mere nøjagtige ordlyd af attesten til mig, så skal jeg give dig et helt nøjagtigt svar... Men det er selvfølgelig kun mit svar, og attesten er så vag, at det faktisk kan komme til at afhænge meget af den enkelte sagsbehandler...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 20:52   #13
???
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2010
Indlæg: 14
Styrke: 15
??? er ny på vejen
Andersine85:
Puha.. håber virkelig ikke at de lukker min sygedagpengesag ;(

Mange tak fordi du brugte tid på at svare. Jeg prøver at skrive lægens svar til dig, når jeg selv får en kopi af statusattesten.
??? er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 09:35   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af ??? Se meddelelser
Hej

Jeg har læst reglerne for forlængelse igen og igen, men forstår dem ikke
Prøv at læse på det her link
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Der er det sat meget grundigt op og forklaret hvad de forskellige ting betyder og kan betyde i og hvilke måde man kan bruge de forskellige paragraffer på ..
Citat:
Den 31.08.10 falder min sag for varigheds-begrænsning. Jeg er mega bekymret for, hvad der skal ske, hvis de ikke forlænger sygedagpengeperioden. Vi bliver nødt til at sælge huset, hvis jeg skal på kontanthjælp
Det kan jeg godt forstå og du skal sammen med din fagforening kæmpe med næb og klør for at du ikke bliver stoppet og du skal selvfølgelig anke ..


Jeg er sygemeldt med udbrændthed efter depression og længerevarende stress. Min sagsbehandler har lige anmodet min læge om en statusattest. Sagsbehandler spørger bl.a.:

Citat:
- Kan xx deltage i afklarende foranstaltninger eller virksomhedspraktik indenfor 39 uger fra 31.08.10. Lægen svarer: det forventes at xx vil kunne deltage i dette indenfor 39 uger.

- Forventes det at xx kan raskmeldes til arbejde på ordinære vilkår efter en periode på 2x52 uger fra 31.08.10. Lægens svar: det forventes at xx vil kunne raskmeldes til ordinære vilkår efter en langsom genoptræning. Der vil muligvis være tale om en raskmelding i slutningen af de 2x52 uger.
Den hun skal bruge den til kunne jeg forestille mig er for at få dig i forlængelse efter denne her § 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når
Stk 1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,


Ved den kan hun forlænge dig sådan at du kan arbejdsprøves og det kan ses hvad du kan inden for de 39 uger og for at være helt sikker i sagen kan hun så yderligt henvise til forlængelse i følge denne

§27 stk 2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,


Ergo jeg kan da se to forlængelses muligheder og kan ikke forestille mig andet end at hun vil bruge dem og din fagforening også vil gribe til dem, så husk at brug din fagforening de kan være guld værd for dig

Ingen kan desværre sige hvor du står for de har det med at tolke men jeg vil da mene at du har forlængelses muligheder i forhold til loven og du står rimligt i sær når du har fagforeningen med på din side og hvis du sørger for at være godt forberedt og have disse § klar så du kan spørge ind til hvorfor du ikke forlænges feks efter dem når nu din læge mener du kan komme tilbage til det ordinære marked og siger hun at hun tvivler så må hun jo dokumentere det ..


Og så skrev Andersine lige samtidig med mig he he og så kan man se hvor forskelligt vi ser på det alt efter hvilke side man sidder på ... men jeg vil stadig mene at man kan forlænges efter de to

Sidst redigeret af Hejdien; 12-06-2010 kl. 09:38.
  Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 13:20   #15
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Hejdien:
Ja, det er faktisk meget interessant.

Vil nu desværre ikke mene, at revalidering kan være en mulighed, det kræver jo at ens helbred er til hinder for, at man kan vende tilbage til sit tidligere jobområde/uddannelsesområde - og når lægen så siger (muligvis) raskmelding, så hænger det ikke helt sammen...

Men i hvert fald, desværre ikke den bedste attest, så det kommer nok til at afhænge af, hvordan forløbet ellers har været, og hvad der ellers ligger af papirer i sagen...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 17:07   #16
???
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2010
Indlæg: 14
Styrke: 15
??? er ny på vejen
Jeg er bare total nede over det her mulige sygedagpengestop. Har grædt det meste af dagen og kan slet ikke se, hvordan min fremtid skal blive ;(

Tak fordi I bruger tid på at svare på mine spørgsmål.
??? er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 17:23   #17
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
hej ??? nu er der heldigvis nogle måneder til endnu, og ud fra spørgsmålene fra din sagsbehandler til lægen, så virker det som om du har en grundig sagsbehandler, og så vil hun nok tænke det samme som mig og så undersøge det nærmere, så måske der slet ikke bliver noget problem!

Men hvis du ellers har et ok forhold til sagsbehandleren, så ville jeg da nævne din frygt, måske hun kan sige noget mere nøjagtigt!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 19:46   #18
???
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2010
Indlæg: 14
Styrke: 15
??? er ny på vejen
Andersine85:
Jeg har sagt til hende, at jeg ønsker at få at vide, hvad hun mener ift. forlængelse. Jeg får måske svar næste uge. Har endnu ikke været til samtale hos hende, så ved ikke, hvordan hun er. Det er sådan noget 2. aktør, hvor min kontaktperson laver opfølgningerne, sagsbehandleren opdaterer ressourceprofil og tager stilling til sagen og myndighedspersonen sidder på jobcentret.
??? er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 15:26   #19
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Okay, ja så er det jo unægteligt lidt svært at vide, hvilken person du har med at gøre! (Har aldrig fattet det med anden aktør, jeg ville da som sagsbehandler aldrig kunne stå inde for en afgørelse, vedrørende en person som jeg aldrig har mødt!)
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De har taget mine sygedagpenge wesse Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 10-07-2013 22:06
Jeg får mine sygedagpenge forlænget + spg Bodrum Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 28-04-2013 13:41
mine sygedagpenge er stoppet mettekragesand Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 14-02-2011 15:42
Kan de stoppe mine sygedagpenge? Camille De Unge 7 25-06-2009 19:33
de har taget mine sygedagpenge... Marolle Skal kommuner ikke overholde loven? 4 03-06-2008 16:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension