K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-06-2010, 23:07   #1
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Klage over sagsbehandler.

Hej.

Jeg ville lige høre, om der er nogen herinde, der har erfaring med at søge om ny sagsbehandler ?

Hvordan man søger ?

Om det kan skade ens sagsbehandling ?

Om i har fået en ny eller fået afslag ?

Hvor lang tid der gik før i fik svar ?


På forhånd - tak for hjælpen
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 23:25   #2
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej SoLost

Jeg har skiftet sagsbehandler 2 gange, og det er kun blevet bedre begge gange... -hermed IKKE sagt at sagsbehandlingen blev ok

Der gik kun mellem 1 og 2 måneder hver gang.

Selvfølgelig kan det skade ens sagsgang(det er jo ikke humanister der har disse job), men jeg tror faktisk at de viser én, lidt mere respekt når man vil skifte sagsbehandler, især når det er en klar og tydelig årsag der ligger til grund.

Held og lykke
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 00:08   #3
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Hej SoLost

Jeg har skiftet sagsbehandler 2 gange, og det er kun blevet bedre begge gange... -hermed IKKE sagt at sagsbehandlingen blev ok

Der gik kun mellem 1 og 2 måneder hver gang.

Selvfølgelig kan det skade ens sagsgang(det er jo ikke humanister der har disse job), men jeg tror faktisk at de viser én, lidt mere respekt når man vil skifte sagsbehandler, især når det er en klar og tydelig årsag der ligger til grund.

Held og lykke
Okay, det lyder da lovende indtil videre så

I de 1 - 2 måneder, hvor du ventede på en ny sagsbehandler, gik din sag så i stå ? Eller kunne du stadig snakke med din sagsbehandler og få hjælp?


Mange tak
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 07:22   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har aldrig bedt om en ny sagsbehandler, men jeg har ofte klaget over ting en sagsbehandler har gjort/ikke har gjort.

Og så faldt tingene sædvanligvis på plads.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 12:16   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SoLost Se meddelelser
Okay, det lyder da lovende indtil videre så

I de 1 - 2 måneder, hvor du ventede på en ny sagsbehandler, gik din sag så i stå ? Eller kunne du stadig snakke med din sagsbehandler og få hjælp?


Mange tak

Det var så kun det mest nødvendige der blev "sagsbehandlet" om(hvis der var noget)... -men det er flere år siden det var aktuelt, og husker det ikke som problematisk(mere end normalt) i ventetiden
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 12:34   #6
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
Har klaget flere gange over sagsbehandling og én gang blev sagsbehandleren irettesat, har jeg fået at vide.
Jeg fik dog ikke en anden, men til gengæld var socialcenter- afdelingschefen med til det næste møde - det var min bisidder så også!

Kan ikke stærkt nok anbefale bisiddere, da systemet ikke bryder sig om vidner til deres inkompetencer.
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 14:44   #7
annli
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: helsingør
Indlæg: 22
Styrke: 14
annli er ny på vejen
skriv en skrifltig..

anmodning om ny behandler og send det til chefen for afdelingen..
eller højere..og en kort begrundelse...
annli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 19:10   #8
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Nogen gange (alt efter hvilken slags sagsbehandler man har) så kan man bare spørger personen direkte, om der ikke kan findes en ny sagsbehandler.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 19:16   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg har af egen ufri vilje i min sdp. sag i 2007 haft 2 forskellige sagsbehandlere og nu i min ftp. sag som startede op i 2008 haft 4 forskellige, det stoppede nemlig 2 undervejs, jeg følger bare med!!
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 19:43   #10
Miniature
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2010
Lokation: Københavns Kommune
Alder: 34
Indlæg: 35
Styrke: 14
Miniature er ny på vejen
Jeg tror personligt, at det afhænger meget af hvem den nye sagsbehandler man får er - og hvor stor interesse denne har i at sætte sig korrekt ind i sagen og læse alle papirerne, hvorvidt det er en succes eller ikke (Jeg har før oplevet, at mine papirer ikke var blevet læst igennem da der "var så mange").
Tror, at det afhænger meget af grundlaget for, at man ønsker at skifte sagsbehandler, hvordan det vil forløbe. Jeg overvejer selv at skifte sagsbehandler i Jobcenteret, dog mest grundet sprogbarriere - og så en anelse "sløvhed", på trods af, at hun nok i bund og grund vil mig det bedste. Handling siger bare mere end ord - og især i denne sammenhæng.
Om sagen går i stå skal jeg ikke kunne svare på, men kunne forestille mig, at der vil opstå en akavet stemning mellem sagsbehandler og borger, hvis man har ytret, at man ønsker at skifte.
Miniature er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Klage over sagsbehandler Jutta1502 Alt det andet 2 07-02-2013 11:32
Klage over sagsbehandler Teletrold Alt det andet 6 27-10-2011 10:18
klage over sagsbehandler MissChar Alt det andet 7 31-01-2011 22:07
Klage til sagsbehandler og ? Ragdoll Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 13-08-2010 10:20
kan man klage over sin sagsbehandler/forløb ? camilla heyn Spørgsmål ang fleksjob 6 12-04-2009 13:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension