K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-06-2010, 22:32   #11
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Hvis man har haft optjent retten til højeste sygedagpenge sats ... denne fik jeg selv fuld reva på i sin tid.
Hvad skal der til, for at man kan optjene retten til højeste sygedagpengesats ?
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 22:34   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan altid prøve at tjekke under nyttige links.

Der ligger sygedagpengeloven, hvor du kan læse mere:

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30746

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 22:36   #13
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Du kan altid prøve at tjekke under nyttige links.

Der ligger sygedagpengeloven, hvor du kan læse mere:

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30746
Ja, men det er ikke for at jeg skal have sygedagpenge, så jeg skal jeg ikke opfylde alt det der med a-kasse o.s.v.

Det er for at få ret til den højeste revalideringsydelse.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 22:48   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det kan du også tjekke under nyttige links.

Der ligger en hel masse lovgivning.

Revalidering er ikke lige "specialet" her på siden.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 19:46   #15
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
De der revalideringsregler for folk under 25 år, er lavet for at det skal være attraktivt, at bruge det almindelige uddannelsesydelse...
Derfor er det faktisk også sådan, at det nogen gange kan betale sig økonomisk, at tage den på almindelig SU.
Her får man jo en grundsats (på lige omkring 5500, hvis jeg ikke husker helt forkert), samt man kan få det (pænt billige) SU lån på 2500kr ekstra. Og så er der også nogen der kan få handicaptillæg.
Og det skal man så sammenligne med revalideringsydelsen, plus at indregne støtten til bøger og kørsel.
Så hvis du f.eks. bor tæt på din uddannelse, og det ikke er en læseuddannelse, så kan det højst sandsynligt bedre betale sig med SU.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 13:03   #16
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Blot en bemærkning / tilføjelse:

SU-vinkel forudsætter, at den unge under 25 år kan gennemføre en SU-berettiget uddannelse under normale vilkår (dvs. bla. inden for de tidsmæssige rammer).


Hvis man har en samlet funktionsnedsættelse (i kontekst: grundlidelse + følgelidelser)
/kan/ det udgøre barrierer, der kræver et modificeret uddannelsesforløb, der måske igen kan betyde, at forløbet ikke kan rummes inden for de normale SU-rammer (hvor der som bekendt ligger et politisk og økonomisk pres på på den unge for at komme hurtigst mulig igennem forløbet).

Det at en given forvaltning anser revalideringsmulighederne for uudtømte, er ikke nødvendigvis ensbetydende med, at det også reelt forholder sig således. I stedet kan en sådan udmelding være et udtryk for det, vi kunne kalde en form for "kassetænkning og så skal "døden have en årsag", hvorfor man kunne tænkes at finde én frem, der passer til lejligheden.


Må jeg i øvrigt henlede opmærksomheden på, at der findes: mentorordninger som det kunne være interessant at undersøge anvendeligheden af i sådanne sammenhæng, hvor det handler om uddannelse og indtræden eller fastholdelse på arbejdsmarkedet.

P1, Den Sociale Udfordring havde i marts 2010 en udsendelsesserie om: mentorordningen
(udesendelserne kan høres som podcast).
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering Sanne76 Alt det andet 7 27-06-2012 20:54
revalidering mortilm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 12-06-2012 18:11
Revalidering Soya Alt det andet 1 28-01-2011 14:45
Revalidering molbarron Alt det andet 11 19-10-2010 23:07
Revalidering Gunell Alt det andet 17 25-05-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension