K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2013, 19:34   #21
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Kommunen kan ikke nægte nogen at blive skrevet op til alle almene boliger i kommunen, hvis de står for al udlejningen.

Du skal bare kontakte dem her http://www.bl.dk/

De kender alle paragrafferne og ved hvordan det skal gøres.

Det lyder i øvrigt vildt hvis al udlejning sker gennem kommunen, jeg kan slet ikke forestille mig hvordan det deles op administrativt. En almen bolig er styret af et repræsentantskab samt en organisationsbestyrelse, og det er dem der står for det hele, medmindre de lejer/ansætter domea, dab eller andre administrationsselskaber til at stå for administration, vicevært, udlejning, regnskaber osv.

Og selvom kommunen har fået lov til at stå for udlejning, er det stadig organisationsbestyrelsen der bestemmer.. der sidder så en repræsentant fra kommunen, samt demokratisk valgte medlemmer blandt beboere i de almene boligafdelinger der hører under boligselskabet.

Det er en lovbestemt styreform.

Sidst redigeret af Pip; 28-02-2013 kl. 19:37.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2013, 22:51   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Det lyder i øvrigt vildt hvis al udlejning sker gennem kommunen, jeg kan slet ikke forestille mig hvordan det deles op administrativt. En almen bolig er styret af et repræsentantskab samt en organisationsbestyrelse, og det er dem der står for det hele, medmindre de lejer/ansætter domea, dab eller andre administrationsselskaber til at stå for administration, vicevært, udlejning, regnskaber osv.

Og selvom kommunen har fået lov til at stå for udlejning, er det stadig organisationsbestyrelsen der bestemmer.. der sidder så en repræsentant fra kommunen, samt demokratisk valgte medlemmer blandt beboere i de almene boligafdelinger der hører under boligselskabet.

Det er en lovbestemt styreform.
Det er jo kun udlejningen, som boligselskaberne "udliciterer" til kommunen, alt det andet kan jo sagtens køre som sædvanligt.

Hvad angår de beboervalgte, så har de jo alligevel ikke noget med udlejningen at gøre.

Udlejningen hører under administrationen, i de mindre selskaber kan det varetages af en forretningsfører og 1-2 andre personaler, så det handler jo sådan set bare om, at man betaler nogle andre for at udføre noget af det administrative arbejde.

Jeg kan også se fordele ved det.
Man er fri for, at stå skrevet op i flere selskaber da det hele er samlet under et, så man skal kun være skrevet op ét sted.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 04:22   #23
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er jo kun udlejningen, som boligselskaberne "udliciterer" til kommunen, alt det andet kan jo sagtens køre som sædvanligt.

Hvad angår de beboervalgte, så har de jo alligevel ikke noget med udlejningen at gøre.

Udlejningen hører under administrationen, i de mindre selskaber kan det varetages af en forretningsfører og 1-2 andre personaler, så det handler jo sådan set bare om, at man betaler nogle andre for at udføre noget af det administrative arbejde.

Jeg kan også se fordele ved det.
Man er fri for, at stå skrevet op i flere selskaber da det hele er samlet under et, så man skal kun være skrevet op ét sted.
Organisationsbestyrelsen, som består af medlemmer valgt af repræsentantskabet, som består af medlemmer valgt fra afdelingsbestyrelserne, som er folkevalgte, kan vælge selv at administrere det hele.

Og det er dem der suverænt bestemmer hvem de evt. vil ansætte til at administrere osv.. og de kan til enhver tid opsige den kontrakt de har tegnet, og vælge en anden.

Problemet i forhold til at der er samlet opnotering kommer hvis det fratager de enkelte afdelinger initiativer omkring annoncering, så de mister muligheden for at påvirke til at folk netop vælger deres afdeling. Der er jo lejeledighed nogle steder og høje huslejer andre.. og man kunne sagtens mistænke kommunen for at være uvildig, da de skal betale boligsikring og derved har økonomisk gevinst af at vælge at tildele de billigste lejligheder til de der kan få boligsikring, på trods af at de hellere vil bo et andet sted måske...

Og når de som I det her tilfælde prøver at slippe helt uden om at tildele er det klart et bevis på magtmisbrug.. alle har lige ret til opnotering.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 08:07   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Og når de som I det her tilfælde prøver at slippe helt uden om at tildele er det klart et bevis på magtmisbrug.. alle har lige ret til opnotering.
Som jeg også skrev tidligere, så tror jeg ikke på, at det er lovligt.
Så vi er helt enige.

Derfor spurgte jeg også, om dette var på skrift.

M.h.t. lemfældig omgang med ventelisterne (vil jeg kalde det, som du beskriver i dit indlæg) , så mener jeg helt bestemt, at dette også er ulovligt.

Men hvis det kører efter reglerne (det kan man selvfølgelig betvivle hvis det er en kommune, der skal stå for det) så mener jeg, at det må være en fordel, at man kun skal være skrevet op ét sted.

Jeg kan desværre ikke huske hvor, men jeg mener helt bestemt, at jeg har hørt om, at nogle boligselskaber har slået sig sammen m.h.t. ventelisterne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 08:37   #25
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Som jeg også skrev tidligere, så tror jeg ikke på, at det er lovligt.
Så vi er helt enige.

Derfor spurgte jeg også, om dette var på skrift.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=136430

§ 5 b. Almene boligorganisationer har som formål at stille passende boliger til rådighed for alle med behov herfor til en rimelig husleje samt at give beboerne indflydelse på egne boforhold.

https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=129115

§ 3. Enhver person, der er fyldt 15 år, kan optages på den almindelige venteliste. Aldersgrænsen på 15 år gælder dog ikke for personer, der fortsætter et lejeforhold efter §§ 71 og 72 i almenlejeloven.

Tænker man kan slå kommunen oven i hovedet med de her paragraffer...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 14:33   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Godt fundet - dem ville jeg da have taget i brug, hvis det var mig der stod i den situation.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 16:26   #27
Jamie36
Glad for at være medlem
 
Jamie36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Lokation: København
Indlæg: 83
Blog Indlæg: 26
Styrke: 12
Jamie36 er ny på vejen
Jeg skrev til kommunen, hvor jeg bor om jeg kunne få hjælp til indskud til en lejlighed, da jeg skal have en billig lejlighed(min partner og jeg skal separeres) og jeg skal have kontanthjælp, jeg fik denne besked

Hvis du får tilbudt en lejlighed gennem et alment nyttigt boligselskab, kan du spørge der, om der kan søges indskudslån.

Hvis det er en privat udlejer, skal du kontakte ydelsescentret, og søge om en enkeltydelse der.

Men ved ikke om det er forskelligt fra kommune til kommune
Jamie36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 22:03   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MariaØ36 Se meddelelser
Jeg skrev til kommunen, hvor jeg bor om jeg kunne få hjælp til indskud til en lejlighed, da jeg skal have en billig lejlighed(min partner og jeg skal separeres) og jeg skal have kontanthjælp, jeg fik denne besked

Hvis du får tilbudt en lejlighed gennem et alment nyttigt boligselskab, kan du spørge der, om der kan søges indskudslån.
Det var dog et underligt svar.

Jeg søgte om hjælp til indskud sidste år, og så vidt jeg husker startede jeg med, at snakke med kommunen om det, og så var der vist noget, som boligselskabet skulle udfylde.

Jeg fik ikke et indskudslån fra kommunen, men en kommunegaranteret lån i banken, fordi ejendommen er fra før et vist årstal (som jeg ikke lige husker).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 00:27   #29
Jamie36
Glad for at være medlem
 
Jamie36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Lokation: København
Indlæg: 83
Blog Indlæg: 26
Styrke: 12
Jamie36 er ny på vejen
Der er åbenbart forskel på kommunerne Vovse, den kommune jeg bor i er ikke ligefrem hjælpsomme med noget
Jamie36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 13:37   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MariaØ36 Se meddelelser
Der er åbenbart forskel på kommunerne Vovse, den kommune jeg bor i er ikke ligefrem hjælpsomme med noget
Det er trist, at det er sådan.

Den dag du får en lejlighed tilbudt skal du gå op på kommunen igen, med lejekontrakten, og så skal du lade som om, at du ikke har snakket med dem om det tidligere.

Måske sidder der en anden medarbejder "på pinden" til den tid.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nægte samtykke? malofa Spørgsmål ang fleksjob 15 05-03-2012 21:53
Nægte en bisidder MissSwitchie Spørgsmål ang fleksjob 9 03-03-2011 09:04
kan kommunen nægte mig ferie lya_hansen Spørgsmål ang fleksjob 7 06-08-2010 12:31
Kan man nægte en undersøgelse? ayla Spørgsmål ang fleksjob 28 29-04-2009 17:28
Kan kommunen nægte en ny rådgiver??? Trigger Dit og Dat 6 07-01-2009 23:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension