K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2013, 11:43   #21
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
mon su er nemmere at forhandle med... tænker om hvis jeg lader gælden blive ved su og så når de høje afdrag på 2300/2md falder om jeg kan prøve og forslå fx 1300/2md

jeg har hverken børn eller noget så skat vil nok kræve endnu mere end su.. arghh det også svært når man har tlf angst jeg griber ikke lige knoglen og ringer til skat og su... jeg bekymrer mig i dagevis og læser om det på nettet
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 11:49   #22
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jeg fik uden problemer eftergivet hele min su-gæld, da jeg fik tilkendt ftp. Gælden lå hos SKATs Inddrivelsescenter pga, at gælden var "misligholdt". Jeg havde overholdt tilbagebetalingsplanen i flere år, men kom så uventet og uden egen skyld i den situation, at jeg ikke kunne betale af på gælden mere, fordi jeg kun havde et rådighedsbeløb på kh på knap 1000kr om måneden.

Inddrivelsescentret var utroligt flinke at tale med og meget hjælpsomme. Jeg fik tilsendt et budgetskema, som jeg udfyldte og indsendte med al nødvendig dokumentation. Efter mindre end 2 måneder fik jeg brev om, at de eftergav mig hele gælden.

Under en af samtalerne med Inddrivelsescentret fik jeg fortalt, at hvis jeg ikke havde vist vilje til at afdrage lånet, og hvis jeg havde været en "uansvarlig låner", dvs taget det ene forbrugs- og kviklån efter det andet, ville jeg ikke kunne få gælden eftergivet. Om man fx har lån til bil eller bolig, ser de så ikke så strengt på.

Mit bedste råd vil derfor være, at kontakte det sted, hvor gælden ligger og tage en snak med dem og forklare dem din situation og bede dem om vejledning. Ved at være pro-aktiv på den måde, viser du god vilje, og der kunne jo komme en god løsning ud af det



Ps. Jeg var også MEGET nervøs ved at ringe til dem første gang. Men de var altså meget flinke - og så tænkte jeg, at det er meget svært at bide gennem telefonen
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 11:54   #23
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
mon su er nemmere at forhandle med... tænker om hvis jeg lader gælden blive ved su og så når de høje afdrag på 2300/2md falder om jeg kan prøve og forslå fx 1300/2md

jeg har hverken børn eller noget så skat vil nok kræve endnu mere end su.. arghh det også svært når man har tlf angst jeg griber ikke lige knoglen og ringer til skat og su... jeg bekymrer mig i dagevis og læser om det på nettet
Jeg hader også at ringe, og har meget svært ved det Men hvorfor ikke skrive til dem nensypigen? Med dine spørgsmål. Ikke for at lave en aftale, bare for at høre fra nogen, der kan vejlede, i din helt specifikke situation.
SKAT Inddrivelsescentret: mail [email protected]

Du behøver jo ikke fortælle hvem du er, og du har ro og god tid til det.

Det er min måde at komme udenom at snakke i tlf. med diverse instanser, e-mail.

Jeg føler så meget med dig, nu du sidder bekymringshelvedet. Og jeg læser også selv nettet tyndt når jeg havner i det. Man kan næsten altid få eksempler med nogen der har fået, eller ikke har fået, en given løsning på samme problem.

Det virker ikke til det hjælper så meget med de svar vi kommer med, altså på bekymringerne. Det er nok ting som du allerede selv har tænkt, det der bliver skrevet.

Håber du kommer ud af bekymringscirklen

Sidst redigeret af Thomas1981; 02-03-2013 kl. 11:58.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 11:54   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis du nu ikke får overvundet angsten for at ringe, kan du så ikke få din søster til det, Nensy??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 12:00   #25
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
jeg er ikke så tæt på min søster så er gennem min mor vi skal få hende til at ringe. men ja ovenpå hele ftp sagen vil jeg ikke belaste nogen mere. så tør ikke spørge dem... tænker lidt og lade den ligge til november hvor de store afkrævninger kommer og så tage den der.. min angst går helt amok..

udfra hvad jeg kan læse mig til vil mit rådighedsbeløb være for stort ved en eftergivelse, og det jeg frygter er skat kræver større afdrag en su gør udfra GG historie.... vil hellere betale mindre over flere år.. end leve som en kirkerotte i 3-4 år det har jeg jo lige gjort på KH
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 12:20   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Forstår dig fuldt og kan godt se pointen - synes også du fortjener lige at lande ordenligt på begge ben, og nå at nyde at du nu har lidt mere til dig selv og de ting du gerne vil have..

Giv fanden i at skulle leve som kontanthjælpsmodtager igen, når nu du endelig har fået pensionen.....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 12:56   #27
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
præcis Helene

her spørger jeg lige min mor til råds, hvis noget er det er forkert og jeg dermed har forstået noget forkert må i endelig sige til men er sådan jeg opfatter min situation...

hej mor

Har desværre fundet ud af at eftergivelse nok ikke er en mulighed vedr. min Su gæld. Har siddet i flere dage og læst om det og hørt andres historier. Min gæld er pt på 105.000 og vil højst sandsynligt få et afslag da:

- Gælden er af en størrelse de vil forvente jeg kan betale af
- Da jeg ikke har vist velvilje til at betale af (gerne en 5-7 års afbetaling) før de overvejer sanering.
- Da jeg ifølge deres statssatte rådighedsbeløb vil have et for stort rådighedsbeløb til at komme i betragtning.

Det største problem af det hele er at søger jeg eftergivelse overgår min gæld automatisk til skat hvilket er noget møg da:

- Skat er benhårde og ved et afslag tager alt fra deres fastsatte rådighedsbeløb og op hvilket i mit tilfælde vil være ca. 1800 HVER MD/ contra de 1200 su vil have om md
- De har ret til at lønindholde beløbet hvis jeg ikke betaler og vil gerne have en afbetaling over få år (3-4 år) hvilket giver kæmpe afdrag/ contra su der kræver 1200/md over 8 år

Så får jeg et afslag på min ansøgning (hvilket jeg nok gør) så kan jeg gå tilbage og leve som kontanthjælpsmodtager da skat kræver større afdrag end su… så lige nu tænker jeg at vente til november hvor su kræver afdrag (har jo pt en aftale om kun 200/2 md for i år) og i mellem tiden betale af på min kassekredit samt mærke jeg lever lidt…

og så til november enten betale det til su de kræver eller prøve og lave en aftale med dem.
Senere hvis jeg får børn eller flere udgifter kan jeg så forsøge eftergivelse, tror bare det er for farligt nu da gælden så som sagt overgår til skat og kæmpe afdrag måske vil blive opkrævet..???

En på k10 skylder kun 65.000 og da han fik nej på eftergivelse krævede skat 1800 HVER md af ham og han SKAL bare betale su ville nok ca have krævet 800/md til sammenligning.

Hvad syntes du???
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 13:38   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Fint brev, meget overskueligt, håber din mor lige kan veje situationen og komme med et god bud og en ide....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tilkendt Pension fra 1/12 men hvad får jeg ? Killroy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 12-11-2011 23:55
§17,§18, midlertidig pension?? hvad er det? de4aks Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 09-09-2010 22:07
hvad dato får vi pension frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 27-12-2009 08:53
Hvad gør jeg ? flex el. pension puttenu Spørgsmål ang fleksjob 11 19-10-2009 11:55
pension eller hvad ? sparkongefre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 15-03-2007 12:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension