K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2014, 00:28   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser

Jeg har lige fået den vanlige ekstra regning fra DONG: 1750 kr (væltede hele sidste vinter)
+
Ekstra varmeregning på 1000, -

Det klarer jeg ikke! Jeg har 1400, når alt det vanlige er betalt. Selvom de 2750 bliver delt ud, magter jeg dem simpelthen ikke.

Jeg er visiteret til 1 års ressourceforløb og så vidt, jeg kan se, kørt i stilling til pension, - men det er endnu et år på kontanthjælpsbetingelser.

Er der nogen her, som har en ide om, hvordan man klarer den? Jeg har privatlån, som jeg afdrager langsomt ved siden af alt det andet og er i RKI, så lån er udelukket.

Råd modtages med kyshånd.
M.h.t. dit privatlån, hvis det stammer fra noget, som du har søgt om enkeltydelse til (f.eks. tandlægeregninger), så kan kommunen blive nødt til, at tage denne udgift med i beregningen af dit rådighedsbeløb.

Hvis du plejer, at få en ekstraregning, så vil det muligvis blive svært, at kalde det en uforudset udgift.

Men jeg synes alligevel, at du skal prøve at søge det som enkeltydelse, du har intet at miste, udover den tid du bruger på, at udfylde skemaet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2014, 13:51   #12
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Privatlånene stammer fra måneder, hvor de faste regninger har oversteget kontanthjælpen.
1 hurtiglån stammer fra en akut situation (dyrlægebehov. Bed mig ikke om at aflive min kat!!!) og en post stammer fra et par arbejdsbriller til en praktik, som ikke gik alligevel (dyr pga bygningsfejl).
Psykolog og tandlæge er også noget, jeg selv har afholdt, så du kan nok se, at den er stram.
Forskudsregulering! Det har jeg aldrig vidst, man selv kunne, - eller, hvordan man gør.
Tror, jeg skal have håndholdt hjælp for dummies.

Sidst redigeret af mukke; 12-10-2014 kl. 13:53.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2014, 14:00   #13
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Forskudsregulering:
Man ringer og siger:
"Jeg tror min forskudsberegning er forkert, siden jeg altid skal efterbetale...
Jeg for venter mit forbrug bliver xxxx,xx"

Telefonnummeret står formodentlig på opkrævningen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2014, 15:09   #14
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
må indrømme, de skide el regninger bare er blevet så dyre, det er ligesom kh og el ikke rigtig hænger sammen, syntes el, varme og vand stiger hele tiden,det kan godt gøre mig lidt bitter.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2014, 15:58   #15
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Prøv at se, hvad forbruget er, ligesom af gas....og se så, hvad der spiser flest penge.....HANEANDELE! Simpelthen, at der sidder et rør og en hane på væggen og ikke bestiller ret meget!
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2014, 16:35   #16
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan altid bede om at få ændret dine acontoindbetalinger . men oftest sker det automatisk, idet man baserer dem på de sidste regnskabstal (dit sidste registrerede forbrug)
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2014, 18:56   #17
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Undgå efterregninger

Jeg aflæser-skriver elforbrug og vandforbrug ned den sidste dag i hver måned.
Så kan man løbende se om man bruger mere eller mindre end man betaler i aconto og undgå efterregninger.

Bor man samme sted i flere år og har gjort denne øvelse løbende vil man kunne følge og sammenligne sit forbrug med f.eks. januar 2013 - januar 2014 osv.

Har man et utæt toilet eller vandrør kan vandregningen blive meget stor så derfor opdager man også dette ved løbende aflæsninger
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2014, 11:08   #18
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Det er ikke tilfældet her. Derimod er varmen et problem.
Jeg bor i stuen lige ud til en nordøstvendt yderdør.Vi, i bunden får 1000 kr i ekstra varmeafgift.
Dem på 1.sal får penge tilbage - og det bliver ikke bedre. Vor utætte dør er blevet skiftet ud med en ny, der ser tæt ud, men det piber og synger i sprækken, når vinden står på, og jeg, der bor lige overfor døråbningen har det ligeså koldt som før, imens naboen, der bor lidt forskudt, sagtens kan mærke forskel og derfor mener, at jeg bare er "overfølsom".
Vore lejligheder er uisolerede, skal det lige siges, - og vore regninger er næsten fordoblet, siden vi skiftede fra Siemens til Vista (eller noget dromkring) Siemens fremlagde altid detaljeret regnskab. Det nye selskab benytter sig af retten til at lade være med at vise detaljer.
Vi bliver snydt, så vandet driver!
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2014, 11:28   #19
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Må jeg spørge hvad du gir i varme pr år og hvor mange kvadrat meter du har ?

Ofte kan ny døre rettes til - hvis de ikke er helt tæt..man siger også en ny dør efter et år bør tjekkes uanset ..

Så det ku være løsningen på det med susen ..lige at få den rettet.,

Gir dig ret i at varme er dyrt..vi har lige skiftet oliefyr ud for få år siden med pille fyr og pejs og fået solvarme ..det kan mærkes ..,men surt det meste er afgifter


Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2014, 15:01   #20
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Spørg DEAS! Du taler for døve øren! Det er bare kroner for dem, og hvis man er utilfreds. kan man bare pille af.

Jeg er fare for at ryge ud af mit hjem!
Deas (varme) vil ikke vente. DONG vil heller ikke vente! 3000 kr ialt!
Ingen vil hjælpe kontanthjælpsmodtagere.Kan ikke låne (RKI).
Ligesom jeg måske kommer nærmere pension. Det her har jeg ikke brug for.
Det gider jeg ikke overleve oveni!

Undskyld.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension