K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2011, 20:45   #1
kakaoko24
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 53
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kakaoko24 er ny på vejen
Question psykisk vurdering til kommunen

Hej allesammen. Jeg har lige et par spørgsmål. Jeg har i 2008 fået lavet en artrodese af Højre håndled (så det er helt stift) derefter har jeg så haft store problemer med den venstre hånd pga overbelastning. I 2010 fik jeg fjernet skinnen i højre hånd, fordi den generede mig for meget, men det gjorde det ikke bedre. Jeg har to fingre jeg næsten ikke kan bøje pga senen er belevet kortere Nå, men jeg har været i forskellige arbejdsprøvninger bla Reva, hvor de fandt ud af at jeg IKKE kan bruge mine hænder andet end max 30 min-1 time. Min læge har skrevet han ikke kan se hvilke arbejde jeg kan påtage mig. Jeg kom i arbejdsprøvning i Frelsens Hær, det gik også fint (syntes jeg) den første dag, men av av mine hænder hævede næsten op til det dobbelte, så det blev så til jeg var syg i næsten 1 uge. Da jeg kommer ugen efter bliver jeg sat til at sortere prismærker, og det er jo ikke belastende på nogen måde, men for mig var det. 1 time efter kunne hende der står for det se at de var meget hævede og røde, så det var den arbejdsprøvning. Nu har kommunen så bedt om en psykisk speciallæge vurdering, og så tænker jeg er det godt eller skidt? Jeg håber virkelig at I kan hjælpe mig. Jeg er grædefærdig hver dag for jeg kan næsten ingenting, bare det at gå i bad, vride en karklud op, tørre støv af eller støvsuge er en PINE for mig. Glæder mig til at høre fra jer og jeres råd. På forhånd Tak, og god sommer

Sidst redigeret af kakaoko24; 16-07-2011 kl. 21:11.
kakaoko24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 21:12   #2
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
For mit vedkommende var det at få lavet enspeciallægeerklæring godt

Den fastslog at mit problem var fysisk og den fastslog at jeg ikke måtte arbejdsprøves.

For nogles vedkommende er det noget at det sidste der bliver lavet før der søges pension

Du skal dog gøre hvad du kan for at den ikke kommer til at beskrive din arbejdsevne men din funktionsevne - har hørt om flere tilfælde hvor erklæringen bliver underkendt fordi speciallægen udtaler sig om arbejdsevne, dette er forbeholdt sagsbehandlerne.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 21:16   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Mange skal lige omkring en psyk. før der tages endelig beslutning om at søge førtidspension.

Psyk'en skal sandsynligvis "bare" slå fast, at dine problemer er af fysisk karakter og er reelle nok.

Så jeg vil tro, at det er det sidste skridt på vejen, og dermed positivt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 21:23   #4
kakaoko24
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 53
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kakaoko24 er ny på vejen
Tumnus og Vovse. Tusinde tak for jeres svar, jeg håber så at min også er positiv, for det er skisme svært at lave noget med 2 dårlige hænder :-S
kakaoko24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 23:26   #5
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 15
falentin er ny på vejen
Jeg blev også sendt til en psykiatrisk undersøgelse, som det sidste, før at min sag blev indstillet til pension. Og konklusionen blev det kommunenen viste i forvejen, at min grundsygdom bunder ud i både fysiske og psykiske sygdomme.

Så den undersøgelse bekræftede egentlig bare alt det lægelige de allerede havde i sagen.
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 21:06   #6
kakaoko24
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 53
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kakaoko24 er ny på vejen
Falentin.
Jeg regner også med at de indstiller mig til pension efter den vurdering, for som min egen læge skriver til dem, så er der intet de kan/vil gøre ved mine hænder.
Så jeg håber det hele går godt, men dejligt at høre det gik godt for dig ;-)
kakaoko24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vurdering Olsen22 Spørgsmål ang fleksjob 7 18-08-2012 13:30
Hjælp! -Kommunen påtænker stop af sygedagpengeudbetalingen, idet kommunen ikke længer Marianzen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 40 13-06-2012 12:50
Kommunen skal foretage en individuel vurdering, når de bevilger rengøring hver fjerde Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 12-03-2012 10:00
er du blevet psykisk syg/mere psykisk syg siden du blev sygemeldt Tzari Dit og Dat 15 30-10-2011 20:43
Siger kommunen psykisk aspekt? Odenseaneren Dit og Dat 12 07-10-2009 08:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension