K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2010, 15:42   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jo kan smile endnu Lige i tiden falder det mig MEGET svært, men det så en anden side af sagen Er faktisk enlig ret gnaven og ubehagelig at være i nærheden af, der med er det stykke faktisk ment i ramme alvor, med sur negativ mine (men det kunne du jo ikke se *ss*).. altså at det er til at brække sig over at bare fordi han er borgmester slipper han for en masse bøvl og ballade trods langtidssygemelding (sygemeldt med kræft) mens vi andre... jaaarmen altså

Altså jo jo det da synd for manden at han er syg, men er det ikke også synd for resten af de syge borgerene i kommunen? altså hvor pokker er forskælden ud over titlen?
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 15:43   #12
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 61
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Det er vel tit sådan, at når man når dertil og skal underskrive RP, så er man ivrig og TROR at der så snart sker noget.......
Læs den grundigt igennem og kom med selv de mindste rettelser. I ro og mag.
1-2 dage fra eller til gør vel ikke den store foreskel.
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 15:50   #13
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stonie Se meddelelser
1-2 dage fra eller til gør vel ikke den store foreskel.
Det kan gøre en hel måned i ydelse i forskæld for kommunerne, derfor presser de gerne på for den underskrift, og kan finde på at misbruge underskrift ifb fx fremsendelse af kommentarer til RP´en, som værende en godkendelse af RP´en

Samtidig har kommunerne gerne ekstra travlt, for den der RP kommer de gerne i tanke om i forbindelse med partshøringen, som de ofte udsender sådan at de kan stanse ydelse (eller hvad det nu er) til den først kommende første, og så har de altså ikke tid til at lave RP og indskrive kommentarer og andet sjovt i den forbindelse, for så kan de jo først lukke kassen den måned eller 2 senere igen.

Så jo det gør tit en forskæld (kroner og ører i kommunekassen) og er netop oftest grunden til at kommunerne har så forbistret travlt, og giver borgerne alt alt for kort tid til at se den i gennem og kommentere og senere underskrive.

Med andre ord de "glemmer" den, på trods af vigtigheden af at den er i orden
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 16:50   #14
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
var ikke klar over det med mails ift notatpligt så det var interessant og et godt råd jeg lige nupper selv

: )
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 19:09   #15
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...siden 2004 til nu findes 3 ressourseprofiler og senest en arbejdsevnevurderingsjournal, som er et misk-mask af ressourceprofilerne - jeg er aldrig blevet bedt om en underskrift og har aldrig endeligt godkendt dem.

Mine kommentarer i 2004 (flere A4-sider) ligger som bilag.
Kommentarer i 2008 og 2009 er meget sparsomt indarbejdet.

For nylig - i forbindelse med revurdering af flexjobbevilling - har jeg skriftligt meddelt, at jeg ikke kan godkende arbejdsevnevurderingsjournalen.

Intet sker! Jow, nu har Jobcenter stukket en tid ud hos en psykiater :-)

DET VIL SIGE, at hvis jeg skal kunne stå inde for, hvad der står i arbejdsevnevurderingsjournalen, så skal jeg tage kontakt til Jobcenter og INSISTERE?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 22:35   #16
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Carmen, ja og der efter klage, eller dvs jeg ville nok klage nu, hvis jeg var dig du har vist gjort dit, men intet sker.

Virker det heller ikke, så heder det borgmester og byrødder
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 23:51   #17
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tak, LUM, for respons - da utroligt, man skal køre sin egen sag!

Vi må ha' sociallovgivning som et fag i folkeskolen - måske skal vi allerede starte i børnehaven, så folk er rustede, hvis de skulle gå hen at blive syge.
Helt ærligt!

Har henvendt mig skriftligt denne sommer til socialminister, beskæftigelsesminister, overborgmester (ikke pga. ress.profil, men langsommelig sagsbehandling, søgt fpt. sep. 2005, fået afslag på at indstille jun.2010, ligger i BAN nu) og aben sendes fra skulder til skulder, senest henviser overborgmester til Borgerrådgiver for, hvis ikke en klage, så råd og vejledning...

Genkender du noget ansvarsforflygtning...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2010, 07:58   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Tak, LUM, for respons - da utroligt, man skal køre sin egen sag!

Vi må ha' sociallovgivning som et fag i folkeskolen - måske skal vi allerede starte i børnehaven, så folk er rustede, hvis de skulle gå hen at blive syge.
Helt ærligt!
Der har du nemlig fat i pointen, ofte bliver der først sagsbehandlet ordentligt når man selv har fat i den ene ende.

Min datter ville vist stejle hvis de begyndte på sociallovgivning i skolen, hun mener vist at hun får rigeligt af det herhjemme.
En aften var vi inde hos naboen for at snakke om, at min datter skulle være barnepige til hendes lille søn, og så fortæller naboen, at hun er gået direkte fra barsel til sygemelding p.g.a. rygproblemer, og at hun har svært ved at finde penge til en forestående tandlægeregning.

Og hvad gør jeg, hoster op med oplysninger om aktindsigt, §82, K10 og meget mere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2010, 00:23   #19
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Haha, Vovse, tror gerne din datter vil være fri for sociallovgivningsfag i skolen, når hun har en forælder, der er levende reklame for K10 med alt hvad det indebærer af paragraffer... så'n er jeg også blevet siden i sommer, selvom jeg endnu ikke hører til de tunge drenge/piger mht. paragrafferne, men kun kan rådgive i det små.

Godt, at du kunne bistå naboen!

Hvilken lov hører den § 82, du nævner, ind under?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2010, 10:29   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Hvilken lov hører den § 82, du nævner, ind under?
Det kan jeg sg'i da ikke huske.
Men det er den man søger om hjælp til enkeltydelse efter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Notatpligt v. kommentar til partshøring? Lejeko Alt det andet 2 10-03-2013 14:42
partshøring/kommentar ?? dobar Spørgsmål ang fleksjob 3 20-06-2011 16:02
Hvor lang tid skal jeg vente på min ressource-profil ? ? andi1975 Dit og Dat 7 29-10-2010 20:04
Politisk kommentar mugge Dit og Dat 1 17-10-2008 23:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension