K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2010, 09:45   #1
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Sagsbehandler ændre ikke sin afgørelse

Hej

Håber jeg kan få lidt hjælp til det her.

Som jeg skrev i et andet indlæg stoppede min sagsbehandler mine sygedagpenge hvor vi har anket sagen.

Beskæftigelsenævnet har hjemvist sagen.

Det de lagde vægt på var at sagsbehandleren bl.a skulle lave en RP som hun ikke havde lavet, og så skulle sagsbehandleren træffe ny afgørelse efter pensionsloven samt hente en prognose fra det behandlingssted som jeg var startet på da mine sygedagpenge stoppede...

Sagsbehandleren har fastholdt at mine sygedagpenge ike kan forlænges:

Hun skriver bl.a:
"den 24 september blev der holdt rundbordssamtale hvor din advokat også deltog.
Der er udarbejdet RP som bl.a blev drøftet på mødet.
Da du har stor tillid til din advokat Vurderes det ikke relevant at andre parter skulle deltage i samtalen."

"På baggrund af ovenstående skønner Sorø kommune fortsat der ikke er, grundlag for forlængelse af dagpengeperioden efter varighedsbegrænsningens indtræden den 31.5.2010 idet det vurderes du ikke opfylder betingelserne for forlængelese i dagpengelovens § 27.1 nr. 1-7"

Det hun skriver med at jeg har tillid til min advokat osv. har hun ikke spurgt mig om, og om der skulle andre med til mødet, det eneste jeg har sagt er at min advokat selv har sagt at gerne vil med til mødet.

Og hun skriver også at vi drøftede RP på mødet, det eneste hun viste mig var noget af RP hun allerede havde lavet, der stod bl.a hvilke klasser jeg har gået i og hvad jeg tidligere har lavet m.v
Og ikke andet


Nu er mit spørgsmål så.

Skal jeg ikke læse og godkende en RP før hun kan træffe en afgørelse udfra den?

Hun skulle træffe en ny afgørelse efter pensionsloven, har hun det?

Efter hvad jeg kan se har hun træffet en afgørelse udfra dagpengeloven..

Håber på lidt svar.

MVH
Hopper
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2010, 10:41   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan evt ringe til statsforvaltningen, og snakke med den jurist der har lavet afgørelse.

Dermed er du bedre rustet, hvad afgørelse går ud på.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2010, 10:57   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes hun lyder lidt harsk fordi du har en advokat på sagen, men det kan være jeg tager fejl.....

Enig med Popiae.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2010, 12:06   #4
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Citat:
Du kan evt ringe til statsforvaltningen, og snakke med den jurist der har lavet afgørelse.

Dermed er du bedre rustet, hvad afgørelse går ud på.

VH Popiae
Det havde jeg faktisk også tænkt på, men desværre får jeg altid sådan nogle breve om Fredagen.
Det er snart mange weekender hun har ødelagt ;-(
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2010, 20:43   #5
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Og hvad siger din advokat til det?
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2010, 22:25   #6
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
har du ikke fået afgørelsen fra Statsforvaltningen på skrift , hvor afgørelsen står i , og hvad de har begrundet afgørelsen med ???

og ellers må du bare gøre sagsbehandleren opmærksom på at der er kommet en afgørelse og den skal de rette sig efter, ellers må du klage igen over det og atter bede om at den sendes i BAN, hvis de fastholder deres afslag.

Mange herfra
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2010, 23:30   #7
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej hopper

Tydeligvis har du mødt en tidligere arbejdsløs HK'er der udfører sit svinske ulovlige arbejde for kommunen...

Vedkommende bruger jo alle de gamle triks, hvor h*n forsøger at dække sig ind med selvopfundne urigtige påstande, både på skrift og tale...

Og jo, hendes nye afgørelse er dermed også truffet på et ulovligt grundlag

Ps. Flere og flere sagsmishandlere kommer til skade på jobbet... -ja, det er da ganske forståeligt når man læser om deres gøren og laden her på siden


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2010, 01:08   #8
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Citat:
Og hvad siger din advokat til det?
Jeg kan først snakke med advokaten på mandag.
Det er irretrende af få sådan et brev om fredagen for så skal man gå og tænke over det en hel weekend uden at kan gøre noget som helst...

Citat:
har du ikke fået afgørelsen fra Statsforvaltningen på skrift , hvor afgørelsen står i , og hvad de har begrundet afgørelsen med ???

og ellers må du bare gøre sagsbehandleren opmærksom på at der er kommet en afgørelse og den skal de rette sig efter, ellers må du klage igen over det og atter bede om at den sendes i BAN, hvis de fastholder deres afslag.

Mange herfra
Nu ved jeg ikke om statsforvaltningen og beskæftigelsenævnet er det samme, men jeg har modtaget brev fra beskæftigelsenævnet om afgørelsen.
Og det har sagsbehandler også, jeg og advokaten var til møde hos sagsbehandleren for at drøfte den afgørelse.

Sagsbehandleren havde SLET ikke set at der stod at hun skulle træffe en ny afgørelse efter pensionsloven før jeg gjoder hende opmærksomhed på at der stod det i afgørelsen.
Det eneste hun havde at sige til det var, at dette måtte være en fejl;-(¨

Jeg forstår bare ikke hvordan hun kan tillade sig at gå i mod det som beskæftigelsenævnet skriver...

Citat:
Hej hopper

Tydeligvis har du mødt en tidligere arbejdsløs HK'er der udfører sit svinske ulovlige arbejde for kommunen...

Vedkommende bruger jo alle de gamle triks, hvor h*n forsøger at dække sig ind med selvopfundne urigtige påstande, både på skrift og tale...

Og jo, hendes nye afgørelse er dermed også truffet på et ulovligt grundlag

Ps. Flere og flere sagsmishandlere kommer til skade på jobbet... -ja, det er da ganske forståeligt når man læser om deres gøren og laden her på siden
Helt afgjort, hun har slet ikke styr på sit arbejde...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2010, 08:52   #9
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
hopper,
jeg vil råde dig til at ikke have for meget tillid til advokaten. Den eneste person du kan have 100% tillid til, er dig selv og det ved sagsbehandleren alt om.

Kommunen har jo selv sine egne jurister, som blæser på lovgivning. En del af disse jurister har nok også været i praktik hos kammeradvokaten.
Jeg har været hele mølle igennem og nej, jeg har ingen tillid til advokater, desværre.
Men tja, hvad gøre man, når man befinder sig mellem pesten og kolera?

http://www.youtube.com/watch?v=8_anbEJsr6s
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2010, 10:44   #10
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Hopper.

At hjemvise en sag fra Beskæftigelsenævnet = en ommer. Eller en næse for dårlig sagsbehandling. Dvs. at Beskæftigelsenævne påpeger de punkter i din sag, som de mener mangler for at kunne træffe en afgørelse på det grundlag loven foreskriver. Beskæftigelsenævnet skrivelse er altså en henstilling og ikke en afgørelse. Måske har din sagsbehandlers leder mere erkendesle af/erfaring/viden/ m. hvad en hjemvisning betyder.

Der skal derfor i dit tilfælde ligge en RP, indhentes prognose fra tidl. behandlingssted og først derpå en genvrudering af din sag i forhold til pensionslovgivningen (har de evt. nævnt §?). Men du skriver selv bl.a., måske nævnes der flere kritikpunkter, som skal være opfyldt før din sag kan vurderes igen?

Men hvad søren sagde din advokat under det møde, hvor I alle 3 skulle forholde jer til beskæftigelsenævnets hjemhenvisning? H*n burde jo vide, hvad en hjemvisning betyder og fastholde sagsbehandlerne de manglende pkt. i din sag FØR en fornyet vurdering/afgørelse kan træffes?

Burde være forbudt at sende m. afgørelse el. andet alvorligt ud tors. og fredag, så længe der ikke eksisterer en hotline

Håber din søndag bliver nogenlunde
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kan ikke komme i kontakt med sagsbehandler minismandag Skal kommuner ikke overholde loven? 8 27-09-2013 11:40
Har jeg ikke lov til at skifte sagsbehandler? Indiansummer Alt det andet 4 31-07-2013 14:20
Kan ASK ændre sin afgørelse pga. den nye førtidspensionsreform PeaJay Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 10-04-2013 20:38
Jobcenter overholder ikke afgørelse hopper Alt det andet 37 15-08-2011 13:13
stop SP ikke modtaget afgørelse!! kalona Spørgsmål ang fleksjob 1 29-11-2010 17:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension