K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2010, 19:33   #21
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Ingrid, en borger kan godt klage over sin sagsbehandler til hendes/hans chef ( jobcenters afdelingsleder ), men den samme borger kan ikke klage til den samme chef over en lægekonsulent, som kom med en vurdering som blev bestilt af sagsbehandleren hos lægekonsulenten.
En borger kan komme kun med indsigelser til vurderingen.

Sidst redigeret af Karo; 25-11-2010 kl. 19:38.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 19:51   #22
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Er man lægekonsulent for en kommune, så er man det, fordi kommunen har ansat en til det, altså at være lægekonsulent så og så mange timer pr.uge/md.

Masser af læger bijobber som konsulenter, og kan være selvstændig i èn kommune og ANSAT som konsulent i en anden kommune eller flere for den sags skyld.

Enhver lægekonsulent i enhver kommune, har en kommunal chef at stå til ansvar for, præcis som Curls skriver.
Iiiiih hvor er du god til at formulere.... !

Karo... ....: Man kan jo være ansat mange steder...

Siden da du altid nævner lægekonsulentens CHEF, hvem er chefen så, tror du?? Lægekonsulenten selv ?

Når en virksomhed ansætter dig, så har du vel ikke en chef et helt andet sted....... Den virksomhed som man ansættes af, findes der en chef, som man er ansat af... Det er logisk nok...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 20:00   #23
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Man kan da også klage over f.eks. manglende sagsbehandling, det har vel ikke noget med indsigelse at gøre.
OK, så forklarer jeg det på den måde ( vedr. klage og indsigelse):

Hvis man finde ud af at ens kontoudskrift indeholder et postering med et minus beløb, som vi kender intet til, så klager vi ikke over det til banken, men komme med det samme med en indsigelse, fordi det er ukorrekt og vil måske i konsekvensen smede vores budget. DVS. domino efekten.

Det er præcis det samme med lægekonsulentens vurdering, som skal indgår i en vurdering af en sag, som skal afsluttes med en afgørelse, som vi kan efterfølgende klage over.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 20:03   #24
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Ingrid, en borger kan godt klage over sin sagsbehandler til hendes/hans chef ( jobcenters afdelingsleder ), men den samme borger kan ikke klage til den samme chef over en lægekonsulent, som kom med en vurdering som blev bestilt af sagsbehandleren hos lægekonsulenten.
En borger kan komme kun med indsigelser til vurderingen.
Nå, men jeg har altså KLAGET over mit lægeskøn udfærdiget af lægekonsulent AOJ (søg tidligere indlæg af mig) til lægekonsulentens chef i min kommune. Det var der flere andre borgere her i kommunen der OGSÅ gjorde, samt at den lokale presse var involveret. Det afstedkom at lægekonsulenten AOJ blev "gået". Det vil sige at kommunen ikke bruger ham mere.

Selvfølgelig kan man ALTID klage over et LÆGESKØN der bruges i ens sag, når lægekonsulenten overskrider alle grænser og begår direkte ulovligheder. Jeg fik skam skriftligt, fra lægekonsulentens chef en beklagelse og en undskyldning samt et helt nyt LÆGESKØN lavet af en anden lægekonsulent. At have 2 SÅ forskellige skøn, skrevet på baggrund af nøjagtig den samme sag, er meget tankevækkende, så derfor - Klag til lægekonsulentens chef og få klagen vedlagt sin sag, man ved aldrig, hvis sagen ender i ankenævnet.

Lægekonsulenter er ikke guder, selvfølgelig har de èn DE skal stå til ansvar for, da kommunen jo køber deres arbejdskraft.

Sagsbehandlere har også en chef, som ikke er lægekonsulentens chef, sagsbehandleres chefer er trods alt ikke så højt på strå

Over and out, inden det ender i flueknepperi.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 20:25   #25
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Over and out, inden det ender i flueknepperi.


Selvføleligt lægekonsulenter skal overholde retningslinier, men der er ingen chefer i kommunen som kan tvinge dem til at ændre deres vurderinger.

Kommuner har aftaler med lægekonsulenter, som de kan blot ophæve, men de fyrer dem ikke. Lidt som en entreprenør kan ophæve sammenarbejde med en af sine sammenarbejdes partner.


Det var så det fra mig.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 15:00   #26
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
Mange tak for Jeres svar.
Jeg har fået papir fra kommunen om virksomhedsrevealdring, og jeg har valgt ikke at skrive under. Jeg har mailet til min sagsbehandler og skrevet " Jeg vil ikke skrive under på papiret, da jeg jo ikke ved om jeg er rask efter de 13 uger. Men jeg vil selvfølgelig gerne ud i noget virksomhedspraktik. Så det skal ikke misforstået, at jeg ikke vil - for det vil jeg gerne. " Det er et kopi fra mailen.

Jeg har også kontakte min advokat, håber at høre fra dem snart.
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må en læge konsulent foreslå en behandlingsmulighed??? Erfurt Lægekonsulenternes Rolle 21 06-02-2013 01:54
Er en social-læge og en læge-konsulent det samme ? Birkes-musen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 27-04-2012 09:58
Special læge inden for kommunen??? Annemette Spørgsmål ang fleksjob 15 10-08-2009 03:17
Læge konsulent anbefaler pension men kommunen siger der ikk er beviser nok vik At søge førtidspension 0 07-08-2008 12:52
Gå til den læge, kommunen vælger zuza Nyt om loven 5 01-02-2008 15:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension