K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2009, 16:17   #1
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Hjælp til lovgivning søges

Ja, jeg er rasende for at sige det mildt. Jeg har i denne måned ikke modtaget min revalideringsydelse, og har siden den første forsøgt at få fat på en der vidste noget om det. Endelig modtager jeg en mail i dag hvor jeg oplyses om at jeg har igen fat på den forkerte, men at jeg skal tage kontakt til XXX. Men hun vil da oplyse mig om at grunden til de har stoppet min ydelse er fordi jeg ikke har returneret § 11 skemaet...

Jeg har IKKE modtaget noget som helst skema. De kan kigge i min sag, alle andre gange har jeg afleveret det meget kort tid efter jeg har modtaget det. For et år siden blev min rådgiver taet fra mig, og jeg er blevet kastet rundt til flere forskellige "midlertidige" rådgivere. Der har ikke været styr på en dyt. Siden jeg ikke har modtaget det skema, så det er lidt svært at aflevere l..... Jeg har IKKE modtaget noget brev om at de har stoppet min ydelse. Er det mig der er galt på den, eller SKAL de ikke sende et brev til mig hvori de partshører mig? Er der nogen der er inde i den lov de kan hjælpe mig til at se om de har båret sig forkert an. Jeg skal da have at vide at de har stoppet ydelsen.

Hjælp folkens, for jeg er godt nok rasende lige nu, har været nødt til at forhøje min kassekredit for at kunne betale mine regninger, da mine penge ikke er gået ind.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 16:43   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej kan godt forstå, du er rasende...

Jeg vil opfordre dig til at skrive en klage og skrive, at du IKKE er blevet PARTSHØRT efter forvaltningsloven § 19.
Før de stopper en ydelse, SKAL man partshøres, ellers er det de gør ugyldigt.
I partshøringen burde du have ret til at forklare, hvorfor du ikke har indleveret det skema. Du bør forklare, at du aldrig har fået den, og at den må være gået bort i posten. Skriv at du vil have afgørelsen på stop af revalideringsydelse skriftligt, hvis de fortsat mener, at du ikke har ret til dem. Og gør de det, så klag over afgørelsen på stop af revalideringsydelse.

Jeg har oplevet lidt lignende, hvor de havde modtaget et skema fra mig, men alligevel havde de sendt mig et brev med varsel om, at de ikke ville sende sygedagpenge til min arbejdsgiver. Jeg fortalte dem i partshøringen, at de HAVDE fået den, og at de måtte selv finde den i centreret. Jeg fik brev fra dem med undskyldning om, at det var en fejl og at de havde fundet mit skema.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 16:50   #3
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Tusind tak Curls, det var lige hvad jeg kunne bruge. Har sendt mail afsted til hende den (/&%€&/#€ (man må jo ikke bande ;-) ) Men nej hvor er jeg gal.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 17:25   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Julcha Se meddelelser
Tusind tak Curls, det var lige hvad jeg kunne bruge. Har sendt mail afsted til hende den (/&%€&/#€ (man må jo ikke bande ;-) ) Men nej hvor er jeg gal.
Er du sikker på, hun ikke er gået på ferie? (man ved vel aldrig...)

Du kunne også sende mailen til centrets hovedmail og skrive, at det haster...

Blot en idé - det bare så du ikke skal gå og vente længe, hvis sagsbehandleren var gået på ferie.... Så kunne en anden se på den, hvis det var.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 09:42   #5
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Det var også en god ide, det vil jeg lige gøre, for jeg skrev i går og jeg har stadig intet hørt. Tak igen :.)
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 14:15   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Julcha du er ikke den første der nævner den problematik herinde vi er mange som har oplevet at breve ikke er kommet frem fra kommunen af ...

Her hvor jeg bor er det mere reglen end undtagelsen at breve bliver væk ..

Jeg har meldt det til vores postmester og udtalt kritik af dette , bare for alle tilfældes skyld jeg har set i lyset af mine manglede breve skrevet til både kommune, sagsbehandler reva osv at mine breve har det med at blive væk, så hvis der er møder eller andet vigtigt der kan stoppe mine ydelser så bedes de sende mig en mail om at brev er på vej og jeg har så vedlagt kopi med klagen til postmesteren ..(de syntes jeg er skide irreterende og besværlig )


sidst vi snakkede om den her problematik på K10 blev konklusionen at hvis vi sender et brev til kommunen og det bliver væk så er det vores ansvar , sender kommunen et brev til os og det bliver væk så er det også vores ansvar ..

Derfor hvis det er noget du oplever flere gange at din post ikke kommer så send en klage til postmesteren for kommunen vil holde på at det ikke er deres skyld og at de har sendt og det nok bare er dig der ikke har sendt det ...

Håber at du får din revaliderings ydelse hurtigt kan godt forstå at du er gal..
  Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 15:12   #7
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Julcha du er ikke den første der nævner den problematik herinde vi er mange som har oplevet at breve ikke er kommet frem fra kommunen af ...

Her hvor jeg bor er det mere reglen end undtagelsen at breve bliver væk ..

Jeg har meldt det til vores postmester og udtalt kritik af dette , bare for alle tilfældes skyld jeg har set i lyset af mine manglede breve skrevet til både kommune, sagsbehandler reva osv at mine breve har det med at blive væk, så hvis der er møder eller andet vigtigt der kan stoppe mine ydelser så bedes de sende mig en mail om at brev er på vej og jeg har så vedlagt kopi med klagen til postmesteren ..(de syntes jeg er skide irreterende og besværlig )


sidst vi snakkede om den her problematik på K10 blev konklusionen at hvis vi sender et brev til kommunen og det bliver væk så er det vores ansvar , sender kommunen et brev til os og det bliver væk så er det også vores ansvar ..

Derfor hvis det er noget du oplever flere gange at din post ikke kommer så send en klage til postmesteren for kommunen vil holde på at det ikke er deres skyld og at de har sendt og det nok bare er dig der ikke har sendt det ...

Håber at du får din revaliderings ydelse hurtigt kan godt forstå at du er gal..
Tusind tak for rådet Hejdien. Det vil jeg helt sikkert have i baghovedet hvos det skulle ske en gang til. Og nej hvor er jeg forbavset over at høre at det fatisk er et generelt problem der her. Det er simpelthen så for dårligt. Man sidder og vender og drejer hver en øre, lægger budget langt langt ud i fremtiden, bare for at være nogenlunde på den rigtige side af minuset på kontoen. Og når sådan noget her sker for os der modtager ydelser fra det offentlige, er det intet mindre end katasrofalt......

Nå, men gudskelov endte dette godt. Jeg havde skrevet en ret bestemt email til hende, og oplyste hende om at retningslinierne for at stoppe en ydelse vist ikke var overholdt, samt en masse andet. Hun ringede så i dag og undskyldte meget og forsøgte at læsse det over på postsystemet. De har jo ikke til job at partshøre mig sagde jeg. Nårh nej, men øhhhhh... Så vidste hun ikke hvad hun skulle sige. Men jeg tog derind lige efter vi havde talt sammen og skrev under på skemaet og nu vil pengene gå ind inden fredag. Puhhaaa en lettelse.

Men nej hvor er det for dårligt.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 16:11   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Er glad for at læse, at det ser ud til at problemet løses...

Håber du snart får pengene ind på din konto...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 21:55   #9
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Hun lovede at de vil komme fredag.. Så det må jeg jo bare håbe på. Og endnu en gang tusind tak for hjælpen.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp søges havheks Alt det andet 7 07-01-2012 22:49
Hjælp søges mølski Alt det andet 2 27-06-2011 15:34
Hjælp til lovgivning, regler mm Mariepigen Alt det andet 2 03-04-2010 17:00
Hjælp søges odenseMand35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 05-07-2008 09:25
Hjælp søges. AnnetteH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 24-01-2008 15:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension