K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2010, 15:00   #11
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Hej
¨

Jeg vil lige sige NEJ TAK for praktiker.

Hvis de kan ikke give dig Flexjob nu eller efter de 3 mdr. så sige NEJ til praktiker.

Der er mange firma som udnytte folk som gratis arbejdskraft de har allesammen plads til praktik men ikke plads til job.......


Hvorfor de skal ansatte dig når de kan få gratis praktikant....
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 17:25   #12
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Tusind tak til alle jer der har givet sit besyv med m.h.t. en evt. gratis praktik - og efter at have læst jeres kommentarer har jeg besluttet mig for IKKE at tage den praktik - det er rigtig dejligt at få vendt den slags ting med andre.

Hverken kommunen eller min fagforening ved intet om den opringning i dag - så jeg holder da bare min mund :-)

Rigtig god weekend til alle her på K10

Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 17:52   #13
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Faktuelt forholder det sig således, at lavomkostnings (herunder i omegnene af: gratis) "praktikanter", "jobtrænere" og andre gøgeunger på velfærdsområder typisk indregnes i normeringerne ... og de forventes at arbejde på samme vilkår (pånær aflønningsområdet, naturligvis) som deres lønnede kolleger i tilsvarende ordinære jobs.

På den måde kommer disse arbejdstager-grupper til at virke som rene gøgeunger i forhold til de kolleger, der søger ordinært lønarbejde inden for området.

Kræv derfor nu at få ansat mennesker i ordinære stillinger, herunder fleksstillinger, før at alle disse gøgeunger, der myldre frem på jord, ender med at overtager både fleks- og ordinære jobs fuldstændig ...

I øvrigt: Forklaringen på denne gøgeunge-trafik er egentlig ganske enkel, det handler om ren: økonomi og kassetænkning.


BTW: Gøgeungebegrebet blevet introduceret i velfærdsdebatten, så her er det vel på sin plads at bruge det i forhold til "gratis arbejde" ?

Og fagbevægelsen burde tage gøgeunge-begrebet til sig og få reguleret forholdene på området i det omfang gøgeunge-gruppen af gratisarbejdende gøgeunger presser fagbevægelsens medlemmer ud af ordinært lønarbejde (hvilket sker i den virkelige verden).
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 20:04   #14
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Du har overbevist mig TimeGuest :-)

Jeg skal skisme ikke være en forgænger for gratis arbejdskraft i det danske samfund som fleksjobber

Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 20:39   #15
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Med fare for at få verbale tæsk, så kunne man også vende situationen til noget positivt. Det er en fin mulighed for at få mere erfaring og få noget at skrive på sit CV. Så i min optik er det ikke kun et spørgsmål om at være gratis arbejdskraft - det kunne være en winwin-situation for begge parter, hvis man altså kunne se det interessante i at være der i 3 mdr.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 20:59   #16
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Verbale tæsk kan man altid rage til sig - også for at sige der rigtige i de forkerte sammenhænge ;-)

Men det der med CV og erfaring - javel, men så lad dog arbejdsgiveren ansætte flekser'en i en prøveperiode, eller tilføj i kontrakten, at der bliver mindst lige så lang fastansættelse på ordinære vilkår (herunder fleksvilkår) efter gratis gøgeunge-perioden.

Hvor svært kan det være ?

Omvendt, så er den faktiske virkelighed ude i den rigtige verden, at det faste personale ansat på ordinære vilkår beskæres og hullet fyldes efterflg. op af gøgeunger.

Og præcis den trafik finder jeg ikke sympati for ...

Men jeg forstår, at det ikke er alle, der har fået øje på den vinkel og at den bare griber om sig ?

Sidst redigeret af TimeGuest; 20-08-2010 kl. 21:01.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 21:15   #17
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej Tullee.

Jeg ville helt sikkert sige ja-tak til gratis praktik. Som en anden skriver, kan det tilføjes CVét og du vil få noget erfaring, du helt sikkert kan bruge i fremtiden - og dit netværk vil blive udvidet.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 21:46   #18
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Tullee.. jeg vil sige det samme.. hvis det er et arbejde som du kunne tænke dig, så nap de 3 mdr praktik..
Jeg går ud fra at du selv har sendt en uopfordret ansøgning, så det må vel være noget for dig.. men det er jo helt op til dig selv i sidste ende..

TimeGuest.. er det dig som belutter om det er det rigtige at skrive i de forkerte sammenhænge???
Lad være med at nedgøre andre som ikke har samme mening som du har ..

Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 22:22   #19
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
det kommer ialt ned til hvad du syntes vil du giver 3 md og håbe at de måske får brug for en/dig efter de 3 md men hvis det er noget du brænder for er det bedre end deres tåbelige hjælpe løse kursuser du sikkert kommer på aligevel så 3 md gratis arbejde eller side til grin op til dig :P
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 22:26   #20
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Jeg ville ikke tage en praktik i 3 mdr....men jeg ville tage 1 måned..fordi det ville give mig en mulighed for at, finde ud af om jeg kan klare, et evt. job i denne branche, og finde ud af om jeg ville have nogle begrænsninger i et fremtidigt fleksjob på dette område.

Jeg har selv været i praktik, en måned som " husassistent" i en vugge/børnehave..da jeg aldrig har prøvet dette før ( og altid har sagt NUL..til noget hvor der var børn, da jeg ikke mente jeg " egnede mig til dette).

Det gik skide godt, jeg havde ikke noget med det pædagogiske arbejde at gøre.

Nu har jeg så fået et fleksjob i 4 mdr. som husalf, i en anden vugge/børnehave, og jeg befinder mig som en Fisk i vandet

Jeg har ikke længe.. været så glad, for at vågne og gå på job, og jeg tror på at, der viser sig noger der minder om dette job, når jeg må stoppe der.

Så self. skal man ikke være " gratis" i månedsvis, men det kan godt være en god ide at, give det en chance et lille stykke tid.

fra Helle den Lykkelige, lige for tiden
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En 100% gratis netbank L.S. Politik og Samfund 2 26-01-2013 20:45
Gratis retshjælp? 1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 17-08-2012 23:26
Tilbyd praktik, gratis arbejdskraft... Prøver igen Er det overhovdet til at få fleksjob? 27 27-10-2011 09:05
Gratis arbejde (praktik) Mikkelline Alt det andet 17 06-02-2010 15:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension