K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2016, 05:26   #11
bror82
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2012
Indlæg: 37
Styrke: 12
bror82 er ny på vejen
Nu har jeg gjort:

1) Fået henvisning til Øfeldt

2) Lukket firma v. betalingserklæring og skattekvitance gennem Virk.dk

Vil gøre i næste uge:

1) Kontakte min læge og få sygemelding samt skrivelse omkring min boligsituation og hvordan denne usikkerhed og manglende tag over hovedet vil skade mit helbred

2) Søge agtindsigt ved hospitaler

Den 1. i næste måned:

1) Melde mig på jobcenteret

2) Tale med kommune om bolig

Spørgsmål:

Kan jeg få sygedagpenge som tidligere selvstændig, jeg har ikke ordentlig styr på papirer lige pt, da ikke har magtet det heller.

Lyder min plan ellers som det skal?
bror82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2016, 11:08   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nu har du taget ansvar for din sag....

Kære bror82

.... og er allerede 20 meter inde i det mørke rør, hvor den lyse udgang venter.

Det kan tage tid, men det kan vi ikke ændre på.

Angående sygedagpenge er du jo ikke mere selvstændig men eller jo, det kan godt lade sig gøre at modtage sygedagpenge som selvstændig.

https://www.borger.dk/Sider/Sygedagp...d-1468ab0eb076

Men sygedagpenge er en kortvarig erhvervsrettet ydelse, hvor du skal kende reglerne, herunder stop og forlængelsesmulighederne, 7 stk.i alt.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Hvor retssikkerhedslovens § 7a skal kendes: Læs og forstå hele linket om sygedagpengestop.

Du skal forstå:

Sygedagpenge er IKKE til syge mennesker!

Sygedagpenge er til syge mennesker, hvor lægerne kan vurdere at vedkommende kommer i arbejde inden for en fastsat dato. Så er kommunen villig til at forlænge ens sygedagpenge. Kan du se forskellen? Man skal ikke se sagen med fornuften men tage briller på med sygedagpenge lovgivningens og se. Det er en helt andet resultat man så kommer frem til. Mange løber sur i dette.

Servicelovens § 102

Glem ikke ansøgningen til kommunen om hjælp efter Servicelovens § 102 om hjælp til din behandling.

Fordi du i din nuværende situation ikke er berettiget til vederlagsfri optræning. En hjælp efter § 102 giver dig mulighed for at få hjælp til betaling af dine 60% betaling af regningen.

Her skriver du til din sagsbehandler og beder om hjælp til ansøgning af optræning iht § 102 , da jeg ikke kan finde muligheden på borger.dk

Husk din kommunes sagsbehandlingsfrist, så det skal du igangsætte omgående.

Hvis det går igennem har du gjort nogle helt rigtige beslutninger, fordi du får klarhed omkring dine rygdiagnoser.

Det ville jo være tosset ikke at forsøge at undgå operation.

Men glem ikke, at behandling ved Øfeldt Centrene er noget man passer til tiden og at der vil blive stillet fornuftige krav til dig.

Spørgsmålet skal stilles: er der den mindste mulighed for at din rygskade kan være arbejdsrelateret, efter din mening?

Bolig.

Vær forberedt på, at kommunen ikke vil hjælpe dig, men undersøg hvilke lejebolig selskaber der findes i dit område. Og derefter blive skrevet op.

Hvis lykken tilsmiler der, er der mulighed for at ansøge om hjælp/lån til indskud. Det tager vi til den tid.

Så nu er du godt på vej.

Har jeg glemt noget må andre godt spæde til.

Hilsen Peter

Vovse vs Borellia: Jeg finder artiklerne ved at google: " Information borrelia" og så dukker det hele op https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=...ation+borrelia

Hvor jeg vælger http://www.information.dk/231920 og hvor samtlige artikler findes ude i venstre side.

Sidst redigeret af phhmw; 24-01-2016 kl. 11:17.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-01-2016, 23:45   #13
bror82
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2012
Indlæg: 37
Styrke: 12
bror82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Spørgsmålet skal stilles: er der den mindste mulighed for at din rygskade kan være arbejdsrelateret, efter din mening?
Ja, det er jeg helt overbevist om, da det er nakken - som har siddet bøjet ved computer i 12-14 timer om dagen i flere år mens jeg var selvstændig og mens jeg havde almindelig arbejde. Men hvordan skal jeg kunne bevise dette?
bror82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2016, 23:51   #14
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du tager en samtale....

Kære bror85

... med din praktiserende læge om spørgsmålet.

Man har selv mulighed for at anmelde en arbejdsskade eller arbejdsrelateret mistanke om skade.

Men da du har været selvstændig er jeg i tvivl om du har været forsikret?

ASK

http://www.ask.dk/da/Selvbetjening.aspx

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-01-2016, 23:55   #15
bror82
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2012
Indlæg: 37
Styrke: 12
bror82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære bror85

... med din praktiserende læge om spørgsmålet.

Man har selv mulighed for at anmelde en arbejdsskade eller arbejdsrelateret mistanke om skade.

Men da du har været selvstændig er jeg i tvivl om du har været forsikret?

ASK

http://www.ask.dk/da/Selvbetjening.aspx

Hilsen Peter
Nej, ingen af den slags forsikring, så det er nok bare en blindgyde.
bror82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2016, 23:58   #16
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det skal bekræftes, ring til ASK og spørg der.

Kun Arbejdsskadestyrelsen kan råde og beslutte i dette spørgsmål.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-01-2016, 07:13   #17
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
har du heller ikke en sygeforsikring? for så vil de nok ikke sygemelde dig, så skal du nok søge kh
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension