K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2012, 18:45   #1
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
ny tendens eller ny torturmetode?

jeg undrer mig meget, jeg har selv været udsat for i forbindelse med afklaring af nakkeproblemer, at blive foreslået af sagsbehandler- en praktik som gartner

en anden syg borger spørger herinde:
"Jeg har ikke tålmodighed til det og jeg kan ikke lide børn - måske mærkeligt men det kan jeg ikke.

Så foreslog hun at jeg måske kunne komme i praktik i en klub eller SFO

Hun spurgte hvad jeg tænkte om timeantal og jeg sagde jeg håber at kunne komme op på 3 måske 4 timer om dagen 3, max. 4 dage om ugen og pludselig snakkede hun om at starte på 6 timer om dagen og komme på 30 timer om ugen ?????"

en anden:

"Ja de er fandme dygtige, jeg har arbejdet med rengøring det meste af livet, og derfor slidt i ryg hofter og nakke.
Til et af de afklaringsforløb, blev jeg foreslået at tage rengøring om natten."



hører sb overhovedet ikke hvad det er man siger eller
hvad er meningen med at foreslå netop det arbejdsområde der er hårdest eller mest skadeligt?
jeg kan ikke se samarbejdet heri
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 18:59   #2
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Jeg har i hvert fald lært, at man overhovedet ikke kan stole på hvad de siger. De vil deres eget og kommunens bedste. Der er ikke meget positivt efterladt til borgeren...
Hvis man ikke har et par ekstra ører med til møderne, så er det bare påstand mod påstand...

Sidst redigeret af tm1978; 26-06-2012 kl. 19:03.
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 19:22   #3
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
i forlængelse af mit retoriske spørgsmål er der 1 mere:
er der andre københavnere der udover rod, løgne og fejl har oplevet, at blive beskrevet i en nedladen tone, bedrevidende eller negativ beskrivelser af personen o lign??
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 19:40   #4
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Thumbs down

OOOOOUUUUUIIIIIIHHH - dont even get me started !!!

Og med de sidste rester af vrede, nag og hævntørst, skal jeg gøre mit til, at de der har begået overgrebene også komme til at betale prisen.

Især ved fuldmåne brygges der på besværgelser, så deres potteplanter aldrig vil blomstre, katten tabe pelsen, taget blive utæt, gearkassen bryde sammen og manden blive impotent - hvis han ikke allerede ER skredet med sekretæren.

Til dagligt hader jeg dem bare af et fuldgodt hjerte!

Og nej, tendensen har desværre floreret i årevis - "goddag mand økseskaft, hvad er klokken?": "cykel".

Sidst redigeret af L.S.; 26-06-2012 kl. 19:49.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 19:45   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nej man kan ikke stole på et jobcenter på nogen måde
det er den 1 regel som man lære når man kommer ind i systemet

du skal hele tiden være på vagt og søger for at alt du aflevere til kommunen
ikke kan misfortolkes
bare en indkaldes som min sagsbehandler skal se, fordi jeg skal have fri en dag
i min kommende arbejdsprøving
er der skrevet med syv tommer søm, at det ikke er nogen behandlingsmulighed
det bliver jeg nødt til at få lægen til at skrive, ellers siger de bare det er en behandlingsmulighed
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 19:48   #6
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Meget langtvejs fra erindrede jeg noget fra Ankestyrelsen og fandt følgende:

Praksisundersøgelse om Førtidspension efter Arbejdsevnemetoden fra 2006. De beskriver på side 26ff arbejdsprøvninger, som de hhv kalder "mangelfulde", "ikke individuelt tilpasset" og "uhensigstmæssig arbejdsprøvning"

http://www.ast.dk/Page_Pic/pdf/Pu_Fø...2007_10_59.pdf

De beskrevne arbejdsprøvningsforslag må derfor tilhøre kategorien "så går der tid med det, og vi får forhalet din sag"...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 19:58   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
De skriver altid pænt om mig "pæn" gu jeg ej,helt almenlig klædt på i Føtex

"flittig" jeg spørge hvad bygger du det på og fik svaret ,du forslog selv at ville tjekke tempatur i køleskabet.... ja for der var ikke meget andet jeg kunne klare.

jeg kunne blive ved ,men skal nok skåne jer.

Siger jeg hader at have med mad at gøre og ikke kan klare at stå og gå på gårde gulve,sendes jeg i Bilka kød afd og køkken,så jo det også prøvet.

sidst gav jeg udtryk for at jeg ikke dur med mange mennesker,så var et lille køkken i en intim over fyldt Cafe pluslig en mulighed.

Jeg skal snart ud igen,og de ved jeg husker dårligt og staver elendigt-og de har luftet at jeg kan tage telefonen for en håndværker-hi hi det bliver sjovt jeg hader håndværker -så skulle er komme klage over tlefonen så vil jeg til hver en tid give kunden helt ret-og håndværheren kommer ikke langt via GPS for jeg kan ikke stave vej navne rigtigt.Det bliver ad sjovt.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 20:07   #8
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
da jeg var til undersøgelse på arbejdsmedicinsk klinik, spurgte jeg der om der var spec. arbejdsstillinger jeg skulle undgå og fag som var bedre- men svaret var at konsulenterne på jc var dem som havde den største viden om skånehensyn og de mest egnede arbejdsområder!!!!
det er per verst, at sb foreslår det værst tænkelige i stedet for bedst mulige
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 20:18   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
da jeg var til undersøgelse på arbejdsmedicinsk klinik, spurgte jeg der om der var spec. arbejdsstillinger jeg skulle undgå og fag som var bedre- men svaret var at konsulenterne på jc var dem som havde den største viden om skånehensyn og de mest egnede arbejdsområder!!!!
det er per verst, at sb foreslår det værst tænkelige i stedet for bedst mulige
Jeg har været i flere afprøvninger-der kun en ting der er vigtig og det er at passe på sig selv der er ingen andre der gør det.

Sig fra over for opgaver der belaster og ikke er ok i forhold til dine/jeres skånehensyn/ skånebehov.
Vi kender vores krop bedst ,værken Jobkonsulenter eller arbejdskiver kan mærke hvordan i/vi har det.

Så sig fra og evt. forslå andre opgaver at tage fat på hvis man kan se nogle.

Jeg har aldrig rigtig laver det der var aftalt på forhånd,i hver fald ikke så længe,man må selv sige fra og til-det er jo ikke et job tilbud der skal klares men en AFPRØVNING.

Har ikke sagt det nemt jeg kæmper selv med at sige fra hver gang,og føler at jeg får et huk ned af helbreds stigen hver gang.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 20:24   #10
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
i forlængelse af mit retoriske spørgsmål er der 1 mere:
er der andre københavnere der udover rod, løgne og fejl har oplevet, at blive beskrevet i en nedladen tone, bedrevidende eller negativ beskrivelser af personen o lign??
Ork ja... det oplever jeg gang på gang når jeg er med mine brødre på Musvågevej Når jeg så siger til mine brødre de bare skal lukke i og lad mig snakke, så får jeg af vide at som BISIDDER skal jeg bare lytte og jeg må gøre opmærksom på at jeg IKKE er bisidder men partrepræsentant med FULD fuldmagt, SÅ får piben en anden lyd
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udd. på revalidering eller su eller????? Siv Alt det andet 13 13-01-2011 13:46
Købt eller Solgt?? Skal jeg gine eller gæde? Rikke H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 29-01-2008 02:15
År eller måneder - kommune eller sundhedsvæsen zuza Det er da strengt ! 3 12-01-2008 15:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension