K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2012, 20:57   #11
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
hmmm...

altså jeg kan godt se ideen med afgiften..

men tror hovedsageligt at det er fordi de kan erfare at folk så bare kører og køber det mere i tyskland..

1 pk kærgården 10 kr i tyskland - 18 kr i dk
10 ds coca-cola 50 kr i dk, 3 rammer af 24 ds 150 kr i tyskland.
osv osv osv

for mig som har en diesel vil på gule plader som kører 16-18 km/liter så skal der ikke meget i bilen for at tjene turen og ekstra ind..
jeg kørte(er alene på kontanthjælp så pengene er små for tiden) gerne fra Randers til grænsen et par gange om året.. så er der også til fester og grilparty´s...

men som nogen skriver så rammer de også nogen af de forkerte madvarer, de sundere..
og for de som mig som ikke har råd til 600 gram grønsager og sundt mad hver dag - jeg kan jo ikke tvinges til at spise noget jeg ikke har råd til..
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 21:31   #12
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
1 kilo gulerødder: 8kr. - 1 kilo Marabou chokolade: 125kr.

5 liter cola: 50-60kr. - 5 liter Rynkeby sød, RIGTIG frugtsaft uden tilsætningsstoffer: 10-14,95kr. (1 l. blandes op til 5 liter drikkeklar.)

1 bil årlig vægtafgift???: min 600kr. - 1 cykel + klippekort årlig vægtafgift: 0kr.

20 smøger om dagen billigst muligt: 365 x 20 kr.= 7300kr. årligt

2 afbudsrejser incl. lommepenge: 7300kr. årligt

10 restaurantbesøg for 2prs. : 7300 kr. årligt


ALT er relativt, og sådan er der jo så meget..........
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 21:37   #13
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
lS

jeg lever sundt...men elsker 1 stk chokolade...

jeg køber ALT på den anden side.undtagen mælk og kød..det køber vi ved landmændene...
men el.er det ganske alm.købmandsvarer..

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 23:06   #14
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Min egen personlige overvægt stammer fra gourmetmad, hvidvin, cognac og store gin/tonic's, parret med 42 kanaler og nul motion - om jeg må be!
HA-HA, L.S.

DET var sgu Dagens Griner
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 23:13   #15
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
lS

jeg lever sundt...men elsker 1 stk chokolade...

jeg køber ALT på den anden side.undtagen mælk og kød..det køber vi ved landmændene...
men el.er det ganske alm.købmandsvarer..

stribe førtidspensionist
Er det lovligt ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 23:20   #16
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja vi plejer købe en kvart ko el.en halv ko...før ulykken havde vi selv dyr til fyseren,men jeg ka ikke overkomme at passe det mere..

ja vi får regning på kødet og det er en pris plus moms og det er fuldt lovligt..det er bare 1oo gange bedre..det samme gør vi med grisekød..
mælk er under bagatel grænsen .jeg plejer bare fylde en spaand - bøtte og så afregner vi engang mdr...det blir skrevet op ca liter.jeg tager det selv ..
og ja det er måske lidt federe - men frisk og kvalitet..

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 07:09   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
ja vi får regning på kødet og det er en pris plus moms og det er fuldt lovligt..det er bare 1oo gange bedre..det samme gør vi med grisekød..
Jeg har en teori om, at det kød, der bliver købt direkte hos landmanden er bedre fordi, at dyret er slagtet på stedet og ikke er blevet udsat for den stress, der følger med en tur til slagteriet.

Mens min moster levede (syd for Ålborg) fik jeg af og til en steg fra et dyr, som var handlet direkte hos landmanden, og ja, det er meget bedre end det vi kan købe i forretningerne.

Engang sidste år købte jeg så en lille flæskesteg i Liddl, pakken var mærket med "Vilstrupgård".
Den var meget bedre end jeg før har oplevet med en steg fra et supermarked, rigtig blød, mør og lækker, nærmest ligesom det, der kommer direkte fra landmanden.
Jeg lurede så lidt på det der "Vilstrupgård", og fandt ud af, at det dækker over Danish Crown Randers. ROTFL

Konklusionen på dette må være, at Jysk kød bare er bedre end Sjællandsk. ROTFL
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 07:41   #18
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
VOVSE

ja det var lidt snyd..

det med at handle kød direkte v.landmand er et tillidsspørgsmål..hvis jeg ikke kendte vedkomne el.har hørt om ham,ville jeg ikke handle..så ka det være man køber en gammel malkeko m.sejt kød...
det bedste er IGEN mund til mund metoden..

jeg indrømmer at jeg er heldig mht til kød og mælk..
før købte vi tit en gris,fik den slagtet v.registeret hjemmeslagter og fik lavet pålæg,bacon.medister mv....det er bare guf.,.og en røget skinke..

men ak..man skal kende nogen..ha en fryser og ha pengene til den for nogen store udgift..
jeg synes bare ikke der er noget værrere end når man hører folk købe en kæmpe lækker flæskesteg..og når den er færdig er den på størelse m.en stor pak leverpostej...det er FEJT....

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 08:43   #19
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Jeg har en teori om, at det kød, der bliver købt direkte hos landmanden er bedre fordi, at dyret er slagtet på stedet og ikke er blevet udsat for den stress, der følger med en tur til slagteriet.
@vovse
Det var derfor jeg spurgte stribe, om det var lovligt,
for reglen er, at hjemmeslagtet kød kun er til eget forbrug,
det må ikke sælges videre.
Reglen kan sikkert omgås ved at lade en "hjemmeslagter" stå for videreformidlingen.

@stribe
Citat:
det bedste er IGEN mund til mund metoden..
Du mener vel MUND til ØRE metoden ?
Der er vel ikke mange, der ønsker informationer overbragt i KYSSE-format
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 08:58   #20
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
florken

så længe hjemmeslagteren er godkendt er det fuld lovlig...man skal også huske et kvæg helst skal hænge ca 2 uger i køl...så længe man får en regning og landmanden opgir det,er det lovligt - hvis man tænker sorte penge..
man ka også få det slagtet på alm slagteri og få det i kasser..har man i hvertfald kunne,men så har man ingen indflydelse på hvordan det er skåret..
ved hjemmeslagteren står man der og siger - jeg vil gerne ha det og det..så får man det som man vil ha det..
vores hjemmeslagter sælger en masse til brugs,spar mv..folk er vilde med det..

ja florken fik det sagt forkert...men sådan plejer vi at sige herude...smiler..men jeg kysser jo ikke landmanden og hjemmeslagteren..he he
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad dælen er forskellen ? MLT Politik og Samfund 21 17-05-2013 20:49
Mette Frederiksen: Dælen dulme ikke ret mange ekseleven Politik og Samfund 0 27-09-2012 10:43
hvorfor ikke bare afskaffe førtidspension MTVRV1 Politik og Samfund 3 26-02-2012 19:29
Hvorfor er skatten på min løn så høj? logikeren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 30-09-2011 09:59
pensionist-og fedt job som top politiker . Stella Politik og Samfund 41 12-08-2009 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension