K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2009, 16:56   #1
mylle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
mylle er ny på vejen
Exclamation MindsteLøn

hej .. er ny i dette forum .. men jeg er flexer og arbejder 4timer om dagen ,som chauffør på et bilværksted ..og laver let forfaldende arbejde der også . hvordan finder jeg ud af mindste lønnen på det område . og jeg får løn under ferie 1% af årsløn , ingen pension . hvem kan hjælpe ? på forhånd tak !! mylle
mylle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2009, 00:07   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
mylle du finder ud af det ved at kontakte fagforeningen inden for det område ..

De burde have været med til ansættelsen og de skal også være med til at bestemme lønnen osv ...

Hvis firmaet ikke har overenskomst skal du have mindstelønnen inden for sammenlignelig område og det er ikke alle der betaler til pension (især ikke når de ikke har overenskomst )
  Besvar med citat
Gammel 20-11-2009, 01:04   #3
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
om der er overenskomst eller ej er lige meget du skla have højeste minste løn for 37 timer pr uge også med pension det det er noget du har krav på men når der ikke er overenskomt snyder de gerne med det .men snak med din fagforening hvis du har en men når man normalt starter i flexjob har man en med fra komunen/ job center.det med ferie er sådan fuld løn + den 1 % men du holder ferie i de dage isv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2009, 02:52   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Superkok øøhhh ja man skal have mindstelønnen også når der ikke er overenskomst men man er jo så nød til at give det inden for sammenligelig område...

Man kan jo ikke give mindstelønnen i en overenskomst hvis ikke der er overenskomst ...

Så mylle du skal nok have fat i fagforeningen , kan forstille mig at det må være noget som værkstedshjælp eller noget det må gå under, alt efter hvor meget du laver af hver ting...

Jeg arbejde selv uden overenskomst indenfor marketing så jeg blev ansat efter overenskomst som marketingskordinator ...
  Besvar med citat
Gammel 20-11-2009, 11:34   #5
mormork10
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2009
Indlæg: 1
Styrke: 0
mormork10 er ny på vejen
hvad er mindstelønnen inden for servicefag og man er flexer man kører mad ud for det offenlige,og kandet være rigtigt at man ikke får helligdagsbetaling og søndagsbetaling
mormork10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2009, 12:27   #6
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jaja selfølgelig er det de går ind og fidne den overenskomst der ligner det arbejde man har men altid snak med fagforening forstår ikke jobcenter osv flejer da altid at hjælpe med fidne mindste lønnen osv i det arbejde man har det gjorde de da jeg fik flexjob
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2009, 13:21   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af mormork10 Se meddelelser
hvad er mindstelønnen inden for servicefag og man er flexer man kører mad ud for det offenlige,og kandet være rigtigt at man ikke får helligdagsbetaling og søndagsbetaling
mormor du skal have fat i fagforeningen for det er ikke til at finde de forskellige overenskomster på nettet ...

Søger man på andre chauffør job hvor de bringer mad ud hos jobindex så er lønnen omkring 100 kr i timen ..

Hvad ang søn og helligdags betaling så ville det jo være oplagt at man skal have det men vender man det om så kan det være at vedkommen har skrevet under på at det er fast månedsløn og at den er højre mod at der er tilsagn om at køre nogen søndage og helligdage...

Som jeg kan læse mig frem til så er det et fag hvor arbejdstiden i forvejen er omkring 30 timer så kan forestille mig at de ikke har så høj en løn... og jeg kan se at det burde være et 3F område...

Så i skal ringe til 3F og bede om at få tariffer at vide for en der køre mad ud (for plejehjem osv ) og så skal i høre om det kan passe at man skal arbejde søn og helligdage uden at få ekstra for det ...

I det hele taget skal man som flekser selv huske at sige fra over for arbejdsgiver ikke mange flekser vil kunne klare at arbejde både hverdage og søn helligdage og man skal huske at hanke op i kommunen og få dem ud engang i mellem til at revudere ens job situation der kan jo komme forværring til helbreddet af åre og dermed kan man risikere at man ikke længere kan klare sit arbejde eller der skal nye vilkår til ....

Men normalt ville jeg sige klart ja man skal have penge for søn og helligdage , fleksjob er at sidestille med ordinært job og man arbejder med hensyn til løn lige som på det ordinær marked og ikke mange her ville jo finde sig i ikke at få mere i løn for at arbejde søn og helligdage ....
  Besvar med citat
Gammel 20-11-2009, 13:48   #8
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Søger man på andre chauffør job hvor de bringer mad ud hos jobindex så er lønnen omkring 100 kr i timen .. ja men hvis nu minste lønen kun er 96 kr efter overenskomst for arbejdsskiveren kun repuson for 96 kr og søndag helidagen er noget man normalt aftaler med sin arbejdsskiver hvordan de udbateles som kok er det kan man aftale noget med 1 dag fri + fuld løn osv eææer 2 dage og 50% løn osv kan ikke helt huske.men kommer helt an på hvilken overenskomst man er under men mener du skal have fat i 3 f mener det er dem der har med chauffør at gøre men hæng mig ikke op på det flexjob har alle retidheder som alle andra har på den gældene overenskomst.så jo bedrre man er til at sælge sig selv jo mere i løn kan man få also mere end overenskomsten

Sidst redigeret af superkok; 20-11-2009 kl. 13:54.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp til at finde mindsteløn til udregning bjp Spørgsmål ang fleksjob 9 21-08-2011 09:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension