K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-07-2009, 23:59   #1
Denuheldige
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
Denuheldige er ny på vejen
Kommunens (Sagsopfølgning vedr. betingleserne for at modtage hjælp)

Hej til alle , jeg er ny... Ja hjælp søges hurtigst muligt, håber nogen kender jungleloven tak.

Øh, vi er nogle af dem der i sin tid blev fejlinformeret af Udlændinge Service. Jeg (manden) er Dansk og min kone er Engelsk, da vi flyttede i sin tid tilbage til DK. fra England i 2006 blev jeg nød til at forsørge for min famillie med kun mit indtægt, i 2 og et halvt år. Så i 2008 kom jeg ud for et bilullyke, hvor jeg så røg på sygedagpenge og stadig kun mit indtægt og en masse bøvl med læger der ikke ville se til mig selvom jeg havde kørt galt dagen forinden og jeg havde fået en tid til en ca. 1 måned efter vores bilsammenstød, så i 2008 omkring efteråret fik min kone sit opholdsbevis til Dk. og på dette tidspunkt havde vi nogle måneder før fået vores barn nummer 2 så fik vi at vide (af kommunen) at min kone skulle være på barsel, men fordi hun ikke havde arbejdet og ikke havde optjent et eller andet kan ikke lige huske hvad de kaldte så på grund af det, blev hun tilkendt startshjælp/bissen fedt tænkte vi dengang indtil vi begyndte at opleve efterskælvne fra jordskælvet, i kender det sikkert godt, alt mulige stress breve/trusler med småt og ind og klikke på jobcenterets hjemmeside ugentlig osv. osv. selvom min kone ikke var/er klar på arbejdsmarkedet fordi hun er ved lære DANSK på sprogskole, hvis nu min kone var blevet behandlet korrekt fra starten af ville hun måske ikke have dette situation, hun havde læret DANSK og måske enda færdiggjordt sit pædagog uddanelse vi må ikke lave fejl men staten, kommunen og politiet må og kan lave fejl uden konsekvenser .

Undskyld kære venner, for vores situation er ikke godt nok stadig kæmper med supermagterne for jeg er selv nu røget på Kontanthjælp efter at jeg ikke kunne sige til min sagsbehandler hvornår jeg selv ville blive rask efter at jeg havde udfyldt i ved man udfylder en formular efter et års sygdom (personprofil)? eller sådan noget, mit spørgsmål lydder sådan her fordi min kone er på startshjælp skal vi hver 3. måned udfylde et blanket der hedder Sagsopfølgning vedr. betingleserne for at modtage hjælp og på dette blanket er der et spørgsmål der lydder sådan " Indtægt (og der er to bokse hvor der står ja eller nej) Ved indtægter fortås blandt andet arbejdsindtægter, feriepenge, dagpenge,kursusgodtgørelse,lejeindtægter, pesionsindtægter, og renter osv osv" jeg havde havde noget feriepenge til gode tilbage fra 2007 som jeg har fået udbetalt ikke så længe siden, har kommunen ret til at tage disse penge? og skal jeg informere dem om pengene eller ej? fordi jeg har læst et eller andet sted på nettet kan ikke lige huske hvor, det var noget med at uhævede feriepenge har intet betydning for kontanthjælp når man for dem udbetalt hvis man var på sygedagpenge på tidspunktet af sin sygdom er det korekt eller tager jeg fejl.

Mvh den uheldige
Denuheldige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2009, 01:05   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg skal ikke gøre mig så klog på netop din og din kones sag,
men jeg kan fortælle dig, at jeg har modtaget mine feriepenge som jeg havde optjent da jeg var i arbejde. jeg har været sygemeldt siden jan.06.
jeg fik dog mine udbetalt uden modregning, da jeg stadig var på sygedagpenge. og ikke da jeg kom på kontanthjælp grundet langsommelig sagsbehandling.
så jeg tør ikke sige om de vil modregne dine feriepenge, men håber for dig at du kan beholde dem.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2009, 14:24   #3
Denuheldige
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
Denuheldige er ny på vejen
Tak Huldra

Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
jeg skal ikke gøre mig så klog på netop din og din kones sag,
men jeg kan fortælle dig, at jeg har modtaget mine feriepenge som jeg havde optjent da jeg var i arbejde. jeg har været sygemeldt siden jan.06.
jeg fik dog mine udbetalt uden modregning, da jeg stadig var på sygedagpenge. og ikke da jeg kom på kontanthjælp grundet langsommelig sagsbehandling.
så jeg tør ikke sige om de vil modregne dine feriepenge, men håber for dig at du kan beholde dem.
Tak men er der ik nogle eksperter indenfor området du måske kunne henvise dem/mig til? Er desvære ik blevet klogere på området håber at du kan tak.

For vi skylder en masse (private) penge til folk, på grund af at vi blev fejlinformeret jeg måtte låne i sin tid da vi troede at vi hurtigt kunne få et opholdsbevis til min kone så hun kunne begynde selv at tjene penge.

tak på forhånd
Denuheldige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2009, 16:54   #4
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Feriepenge bliver modregnet i kontanthjælpen, men kun det antal dage feriepengene er beregnet til, og altså ikke krone for krone. Så hvis man får udbetalt feriepenge for eks. 10 dage, så trækkes der 10 dages kontanthjælp.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP - Spørgmål vedr. Forsørgerspligt. Voller76 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 24-02-2013 20:50
hjælp vedr. pension joan2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 82 10-12-2010 17:28
Spørgsmål vedr. kommunens ret sydfyn5700 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 03-03-2010 09:43
Hjælp vedr. førtidspension!!! Story At søge førtidspension 20 12-06-2008 11:09
hjælp vedr udtaelse fra lægekonsulent Mai-Britt Dit og Dat 17 16-05-2008 14:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension