K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-07-2009, 13:31   #1
Despina
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2008
Lokation: 7000
Indlæg: 50
Styrke: 17
Despina er ny på vejen
Når kommunen misforstår

Hejsa,

Jeg har lige fået et brev ind af døren, hvor jeg får afslag på min ansøgning om merudgifter (§100). Det er i og for sig fair nok, da mine udgifter kun ligger på knap 4000 pr. år. Man yder åbenbart ikke hjælp til en form for genoptræningsgymnastik, som min speciallæge har anbefalet udfra et sygdomsmæssigt grundlag., da man skriver, at jeg, havde jeg været rask, sikkert alligevel havde dyrket en eller anden form for idræt.

Derforuden er det glippet et eller andet sted i kommunikationen, da der står i brevet, at min læge har sagt, at det er livsvigtigt for mig at få min medicin til min MB-sygdom (tarmsygdom). Eh, dét var ikke det, jeg sagde til mødet. Derimod sagde jeg at det var vigtigt, at jeg fik min HJERTEmedicin, da jeg ellers hurtigere ville få det dårligere, end jeg gør nu. Hmmm, tror kommunedamen trænger til nyt høreapparat OG briller, for hun skriver videre i brevet, at der ikke ydes hjælp til betaling af kontigent til Hjerteforeningen. Det har jeg heller aldrig bedt om, jeg skrev "Hjertegymnastik"...

For pokker altså...... skulle lige af med noget luft
Despina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2009, 16:44   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja det er irriterende, men der er nok ikke andet for end du på SKRIFT får rettet fejlene, og får sendt det afsted....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2009, 18:55   #3
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
mere

hej

prøv lige at liste de merudgifter du har.

jeg har selv fået en del ideer ved at google på nettet bl.a:

- håndtryks udgift på 1000 kr udokumenteret, til dem som hjælper mig at give en buket blomster i ny og nå. denne post er godkendt og henvises til i flere rapporter

- vinduespudsning, pga varig nedsat funktions evne kan jeg ikke det mere

- et par ekstra specielle sko om året a 1000 kr, nike air max

- min medicin

- kørsel, mine km

osv

håber det hjælper
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2009, 19:00   #4
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Naturligvis skal du have rettet fejlene. Men der sker nok ikke nogen ændring i deres beslutning, idet der ikke ydes til genoptræning, vedligeholdelse eller hvad man vil kalde det. Dog får jeg hjælp til transporten til disse ting via § 100. Er du selv i bil, skal du beregne hvor mange km du bruger i forbindelse med transport til fx. genoptræning eller til andet. Jeg kan ikke selv tage offentlige transportmidler, og må derved bruge flexordning, hvor der er en egenbetaling, men resten bliver betalt/godtgjort over § 100.

Har du husket at medtage punktet "håndsrækninger", hvor familie, venner eller lignende hjælper dig med ting, som du ikke selv kan gøre - altså som tjenester = håndsrækninger? Mine håndsrækninger er blevet fastsat til kr. 1000 pr år, således at jeg har mulighed for at sende en buket blomster eller lignende en gang i kvartalet til de personer, som har gjort en indsats for mig. Du skal ikke bevise at du har købt blomster, men blot sandsynliggøre at du har brug for håndsrækninger ind imellem, og derfor gerne vil have mulighed for at kunne godtgøre for disse ved en opmærksomhed overfor de hjælpsomme personer.

Alene beløbet på de 4000 du har fremkommet med er ikke nok, så dette vil automatisk give afslag. Du skal op over de 6000 før de vil gøre noget. Jeg har ikke fået til kontingent hverken for sygesikringen DK eller andre foreninger, men alene til transport, medicin og håndsrækninger.

Men prøv at vær alternativ. Nu kender jeg ikke din funktionsnedsættelse, men har du fx. brug for specielt tøj, slider du ekstra, så kan der også søges om tilskud til dette. Nogle gigtpatienter kan også få tilskud til dækning af ekstra varme m.v. det skal blot begrundes og sandsynliggøres, så skal de nok kigge på det.

Held og lykke med det.
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2009, 21:29   #5
Despina
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2008
Lokation: 7000
Indlæg: 50
Styrke: 17
Despina er ny på vejen
I og med at min familie bor 3 timer væk, er det lidt svært at trække på dem. jeg vil også sikkert få beskeden om "at havde du været rask, så....."
Despina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2009, 22:45   #6
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
rapport

hej

her er et link til rapport fra det sociale nævn med gode tips

http://statsforvaltning.dk/Everest/t...0/Resultat.pdf

og muskelsvindfondens checkliste til §100

http://209.85.229.132/search?q=cache...en&hl=da&gl=dk

og tips her:

http://www.dkblind.dk/indsats/social...-servicelovens

god læsning
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2009, 23:41   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Despina Se meddelelser
Man yder åbenbart ikke hjælp til en form for genoptræningsgymnastik, som min speciallæge har anbefalet udfra et sygdomsmæssigt grundlag., da man skriver, at jeg, havde jeg været rask, sikkert alligevel havde dyrket en eller anden form for idræt.

Uden at jeg selv har erfaring i genoptræning, undrer det mig det nu lidt, at lægen ikke henviser din genoptræning på sygehuset... ? Ellers kan enkeltydelser efter Aktivloven 81/82 være en mulighed at søge efter. Dog skal der være tale om uforudsete situationer. §81/82 gælder for dem i økonomiske vanskeligheder.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Despina Se meddelelser
Derforuden er det glippet et eller andet sted i kommunikationen, da der står i brevet, at min læge har sagt, at det er livsvigtigt for mig at få min medicin til min MB-sygdom (tarmsygdom). Eh, dét var ikke det, jeg sagde til mødet. Derimod sagde jeg at det var vigtigt, at jeg fik min HJERTEmedicin, da jeg ellers hurtigere ville få det dårligere, end jeg gør nu. Hmmm, tror kommunedamen trænger til nyt høreapparat OG briller, for hun skriver videre i brevet, at der ikke ydes hjælp til betaling af kontigent til Hjerteforeningen. Det har jeg heller aldrig bedt om, jeg skrev "Hjertegymnastik"...
Mærkeligt noget.. Som Helenekr skriver--- få det rettet! Skriv fejlene skriftligt og send den afsted til dem.. De har bare at gøre deres arbejde ordentligt...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2009, 00:10   #8
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
brev

hej

er det din sagsbehandler som drager konklusionen at du sikkert ville gå til gymnastik hvis du var rask??

for er det, så må en sagsbehandler ikke drage egne konklusioner og meninger.

synes da du skal anmode om at dine lægepapirer bliver fremsendt og kommenteret af kommunens lægekonsulent,
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2009, 08:14   #9
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Shylock linket virker ikke til statsforvaltningen

Er der andre hjertepatienter der søger merudgifter dækket og hvad kan der søges om?

Jeg har en ejerlejlighed der er i 3 etager og har store problemer med at klare trapperne har prøvet at sælge i 18 mdr. men uden held det er jo ikke lige den bedste tid at sælge i uden at skulle meget langt ned i pris så man får gæld med derfra ...derfor har vi fået et lille kolonihavehus her 1/6 09 hvor vi er i sommerhalvåret (har fået det meget bedre uden trapper) kan man søge om merudgift til det?

Mange hilsner
Jomfruen
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kommunen nielsen69 Alt det andet 25 04-10-2012 08:55
Hjælp! -Kommunen påtænker stop af sygedagpengeudbetalingen, idet kommunen ikke længer Marianzen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 40 13-06-2012 12:50
må kommunen det???? lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 25-08-2011 13:03
Lån hos kommunen? Michael6400 Alt det andet 16 08-05-2010 00:15
kan kommunen det ??? bullermus Dit og Dat 6 14-11-2008 09:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension