K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-07-2009, 18:09   #1
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Efter arbejdsprøvning

Hej.

Jeg har været i arbejdsprøvning ( 9 mdr. samme sted ) og siden fået afslag på ravalidering og fleksjob.

Mit spørgsmål går på:
Hvilke papirer / udtalelser / resultater / beskrivelser skal der foreligge efter arbejdsprøvningen?

Jeg har spurgt på mit arbejdssted - de har aldrig fået en forespørgsel med f.eks. et skema eller skullet aflevere en beskrivelse af forløbet fra kommunen efter en arbejdsprøvning. Heller ikke ved andre der har været i arbejdsprøvning. Det hele er sket mundtligt under de ( få ) møder der har været med jobkonsulenten.
Der står 4 meget spredte bemærkninger i opfølgningsplan og resourceprofil. De lyder ( selvfølgelig ) meget positive - der er ingen ende på alt det jeg kan , men der er ikke beskrevet HVORDAN jeg har fungeret på arbejdspladsen rent fysisk / mentalt.

Er det mon godt nok?

Jeg har søgt aktindsigt ved sagsbehandleren, hvor jeg "kun" fik lægeerklæringer og resourceprofilen. Der kom f.eks. ikke ét eneste notat eller beskrivelse fra mit første hele år på sygedagpenge.
Nu har jeg så søgt aktindsigt hos HELE kommunen, så håber jeg, at der kommer noget mere frem.



Hilsen
Cordulla - der er ved at lægge sidste hånd på sin anke.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 22:07   #2
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Det er kommunen som afgør, hvad de ønsker skal beskrives i din
jobtræning, jeg har bla. deltaget i et afprøvningsforløb på REVA, kommunen
ønskede mange ting beskrevet herunder arbejdsevne, tempo, effektivitet,
og jeg blev spurgt ind til mange ting, bla. om jeg måtte forøge mit medicin-
forbrug under forløbet, hvordan jeg følte mig modtaget, endv,havde jeg et
par samtaler med en ergoterapeut, som skulle indrette arbejdspladsen bedst
muligt for mig, det endte dog ud i en førtidspension, var tidligere fleksjobber,
nu ved jeg jo ikke hvad du fejler, men måske har kommunen nok oplysninger
i det de ønsker beskrevet, der er jo ikke en sag som er ens,

Jeg går udfra du har fået en begrundelse af, hvorfor de ikke finder dig berettiget
til revalidering eller fleksjob, det har du krav på, du har også ret til at få dine udtalelser
af førløbet med i din RF, det er faktisk vigtigt at få dine kommentarer med, ellers
samtygger du, jeg har også oplevet at få at vide, at jeg kunne meget mere end jeg
selv vidste, men de blev klogere, så alt kan ændre sig, måske er du i klørerne af
en sagsbehandler som er mere interesseret i kommunens økonomi end i dig, hvem ved,
bliv ved at gå efter retfærdighed.

Sidst redigeret af Tanja; 20-07-2009 kl. 22:17.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 22:21   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der skal udarbejdes en progessionsrapport, og den går ud på :

Indledende afklaring

Hvis det skønnes relevant vil virksomhedskonsulenten i begyndelsen af forløbet læse de samlede konklusioner på de lægelige dokumenter i sagen samt ressourceprofilen. I visse tilfælde læses endvidere læge og eller speciallægeerklæringer. Eventuel tvivl vil blive opklaret hos lægekonsulent eller psykolog tilknyttet Jobkilden.

Et arbejdsprøvningsforløb starter altid med nogle afklarende samtaler. Her skal virksomhedskonsulenten danne overblik over, hvilke af de umiddelbare begrænsninger i borgerens arbejdsevne, der i arbejdsprøvningen bør udfordres, og hvilke begrænsninger, der er stationære, og skal indarbejdes som skånehensyn i arbejdsprøvningsforløbet.



Motivationsskabelse

Under de afklarende samtaler har virksomhedskonsulenten fokus på borgerens motivation for at deltage i arbejdsprøvningen. Såfremt borgeren mangler forståelse for at skulle deltage i arbejdsprøvning vil virksomhedskonsulenten yde den nødvendige vejledning. Såfremt borgeren i udgangspunktet har en fast indstilling til antal timer borgeren kan arbejde eller en klar forestilling om at ville opnå eksempelvis pension, vil disse forestillinger blive sammenholdt med borgerens lægelige akter. Om nødvendigt vil virksomhedskonsulenten anvende motiverende processer for at få borgeren til at medvirke positivt i arbejdsprøvningen.





Køreplan

Borger og virksomhedskonsulent udarbejder sammen en køreplan for arbejdsprøvningen. I køreplanen beskrives jobfunktioner som skal afprøves i forløbet og om muligt konkrete arbejdsområder. I køreplanen fremgår samtidigt en overordnet plan for arbejdstid, eventuelle skånehensyn samt eventuelle hjælpemidler. Normalt bliver køreplanen sendt til godkendelse i jobcentret inden planen iværksættes.



Selve afprøvningen

Virksomhedskonsulenten etablerer de nødvendige praktikker for at gennemføre planen. Her tages vare på, at virksomheden kan medvirke i afklaringen og imødekomme de vilkår og skånehensyn, som borgeren har behov for. Samtidigt skal konsulenten kvalitetssikre forløbet således, at borgerens ikke arbejdsprøves med nogle skånehensyn, som er så vidtrækkende, at der ikke er tale om et regulært job.

Borgeren skal skrive dagbog i forløbet. I dagbogen optagnes hvad borgeren har lavet, samt hvordan arbejdsdagen har påvirket helbredet.

Der aftales vilkår med hensyn til arbejdstid herunder pauser mv., arbejdsfunktioner samt eventuelt hjælpemidler. I gennem forløbet vil virksomhedskonsulenten foretage opfølgning på arbejdspladsen én gang om ugen (i visse tilfælde to gange på en uge, i andre tilfælde er det hensigtsmæssigt, at der går 14 dage). Ved opfølgningsmøderne tages der udgangspunkt i borgerens dagbog samt iagttagelser fra arbejdslederen eller kontaktpersonen på virksomheden. Ud fra hvordan det er gået, ændres der på vilkårene for den kommende periode.





Ved en opfølgning har borgeren eksempelvis formået at møde den estimerede arbejdstid samt løst alle arbejdsopgaver. I vilkårene for den følgende periode (uge) sættes arbejdstiden op.

Eller også har borgeren måtte gå hjem før aftalt tid to dage grundet smerter i skulderen. Virksomhedskonsulenten vil kigge på hvilke arbejdsopgaver borgeren har løst disse to dage. I den følgende periode vil arbejdstiden eksempelvis blive bibeholdt, men nogle få arbejdsopgaver som kan være skulderbelastende blive ændret.



I progressionsrapporten vil hver periode i arbejdsprøvningen blive beskrevet i separat afsnit i kronologisk orden således, at det er muligt at følge arbejdsprøvningsforløbet, og de erfaringer og refleksioner, som ligger bag udviklingen af vilkårene. Vi lægger vægt på at anskueliggøre, at der er blevet drejet på alle relevante ”håndtag” for at få maksimeret borgerens arbejdsevne.

Læs evt mere her : http://www.jobkilden.dk/TIlbudtilnyd...9/Default.aspx
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 23:59   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Man har også altid den mulighed at man selv kan skrive jobdagbog og så sende den til sin sagsbehandler og jobkonsulent og bede om at den lægges ind i ens sag så kan de ikke på råbe sig uvidenhed bagefter...

I forbindelse med parts høring i ressourceprofilen kan det også være en god ide at få skrevet sine ting ind om arbejdsprøvningen .. jobkonsulenter har mange gange et meget rosenrødt syn på hvordan en arbejdprøvning er forløbet også selv om det ikke har noget som helst hold i virkeligheden , det virker som om det vigtigste for dem er at holde borgene væk fra revalidering, fleks og førtidspension ...

Og ellers kan jeg kun råde dig til at læse det som Helene har skrevet ...
  Besvar med citat
Gammel 21-07-2009, 19:23   #5
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
m m

hej

1. se mit skriv under anden tråd om en korrekt aktindsigt, tror tråden er "aktindsigt" for du har ret til meget mere end blot nogle få papirer

jeg siger bare stakkels den medarbejder som skal efter komme alt det der står i en korrekt formuleret aktindsigts anmodning

2. jeg har udarbejdet et super godt dagpog til 1 uge, mail og jeg sender den gerne

3. læste ui en rapport at det er meget vigtigt at få gennembearbejdet hvad arbejdsprøvningen skal indeholde, og hvad resultatet skal være.
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2009, 19:28   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg måtte ikke komme i arbejdsprøvning. Men istedet kom REVA (Incita)s psykolog og sagsbehandler her hjem til mig privat, for at lave progressionsrapporten. Den blev rigtig god, korrekt og præcist beskrivende. Tror de kom 2-3 gange.

Så der er flere muligheder....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag efter fejlslået arbejdsprøvning Ina At søge førtidspension 5 21-09-2012 21:46
Hvad skal der ske efter arbejdsprøvning? hej Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 26-02-2012 21:57
Arbejdsprøvning efter flexjob. fuddi23 Spørgsmål ang fleksjob 4 04-09-2011 21:27
Efter arbejdsprøvning - hvad sker der så? Anne Mette Alt det andet 4 28-04-2010 11:56
bliver sat på kontanthjælp efter arbejdsprøvning kirsten01 Alt det andet 26 31-03-2010 12:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension