K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2009, 17:12   #1
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Kugledyne

Bare endnu et eksempel hvor svært det er at være syg/handicappet i Danmark, velfærdssamfundet
MIn datteer lider af svær ADHD og derfor efter at have læst en masse om kugledyner og dens effekt, tillod vi oz at ansøge kommunen som sender den videre til hjælpemiddel centralen, fair nok !!!
Gud dødemig om ikke der kom et brev idag, hvori de skriver at de har brug for uddybende svar. Men ikke hos os, "patienten" selv, nææ nej hos hendes psykatriker (der bare skriver piller ud som var det bolsjer) for at høre følgende
Hvordan giver lidelsen sig specifikt udslag på udførelse af daglige funktioner (det er en kugledyne = dyne, altså til når man skal forsøge at få en nattesøvn, vi har søgt)
Hvad kan og ikke kan patienten pga sin lidelse ? (De aner tilsynladende ingen ting om ADHD for så ville de skuda forstå at mange patienter ikke kan sove for filen da)
Og kan der forventes at være en positiv indflydelse på de daglige funktioner ved brug af kugledyne.. Skuda smart at spørge oz istedet for hendes psyk der kun ser hende hver 3 uge..
Nå men det er bare som om de ikke vil af med nogen som helst penge , alt imens pigebarnet stadig tuller rundt og sover sent på morgentimere og bare venter på at kunne falde til ro
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2009, 17:25   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Øhm det er ellers en normal procedure hos en kommune at indhente oplysninger feks. hos en læge eller hos en psykiater. De skal jo undersøge, om netop den her kugledyne kan afhjælpe din datters hverdag.
Det kan man ikke spørge dig eller din datter om.
De skal have en form for dokumentation hos en læge/psykiater.

Det er klart, at en kommune ikke skal give en borger et hjælpemiddel, hvis der er vurderet, at den ikke kan afhjælpe lidelsen og funktionsnedsættelsen. Det er som sagt en normal procedure i behandlingen af en ansøgning.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2009, 17:34   #3
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Øhm det er ellers en normal procedure hos en kommune at indhente oplysninger feks. hos en læge eller hos en psykiater. De skal jo undersøge, om netop den her kugledyne kan afhjælpe din datters hverdag.
Det kan man ikke spørge dig eller din datter om.
De skal have en form for dokumentation hos en læge/psykiater.

Det er klart, at en kommune ikke skal give en borger et hjælpemiddel, hvis der er vurderet, at den ikke kan afhjælpe lidelsen og funktionsnedsættelsen. Det er som sagt en normal procedure i behandlingen af en ansøgning.
De har dokumentation, det har sagsbehandleren givet dem. Tænker at de jo må vide noget om kugledyner, vi jo nok ikke de første der søger det igennem hjælpemiddelcentralen. Min undrer er bare at hvis man ved bare lidt om ADHD og kigger på de erfaringer der er gjort med netop kugledyner finder jeg det mærkeligt at spørge psyken, for det eneste hun kan konstatere er noget de allerde ved
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2009, 17:48   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg synes sådan set, at det er positivt at de beder om dokumentation fra læge/psyk. istedet for bare at give et afslag.

Da min mor søgte om en el.scooter fik hun hurtigt et afslag, og først da jeg havde afleveret en anke bad de om en lægeattest.

Så det kan meget vel være at de er positivt stemt, men bare lige skal have dokumentationen i orden.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2009, 17:53   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
hej jeg syntes også det kan være ireternde med papir på det ene og det andet .. men jeg har altså gjort det til en vane at tage nogle ekstra kopier af næsten alt så er det ikk så besværligt at samle sammen og få det afleveret..forasten kender en der har fået kugledyneen de glade for den men den er ikk noget mirakel ..
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2009, 18:32   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frklarsen Se meddelelser
De har dokumentation, det har sagsbehandleren givet dem. Tænker at de jo må vide noget om kugledyner, vi jo nok ikke de første der søger det igennem hjælpemiddelcentralen. Min undrer er bare at hvis man ved bare lidt om ADHD og kigger på de erfaringer der er gjort med netop kugledyner finder jeg det mærkeligt at spørge psyken, for det eneste hun kan konstatere er noget de allerde ved
Jeg ved ikke, hvad det er for en dokumentation de har fået, men hvis de har fået vurderet, at det ikke er nok og ikke indeholder det svar, de har brug for at vide, så er det derfor de spørger ind til det til denne psykiater.

Så de gør bare deres arbejde. Tag det roligt og afvent.

Tænk på konsekvensen senere hen, hvis de ikke havde dokumentationen i orden.....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2009, 18:45   #7
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Jeg ved ikke, hvad det er for en dokumentation de har fået, men hvis de har fået vurderet, at det ikke er nok og ikke indeholder det svar, de har brug for at vide, så er det derfor de spørger ind til det til denne psykiater.

Så de gør bare deres arbejde. Tag det roligt og afvent.

Tænk på konsekvensen senere hen, hvis de ikke havde dokumentationen i orden.....
ok trækker lige vejret helt ned i mavsen så
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2009, 18:58   #8
Fie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: Herning kommune
Indlæg: 113
Styrke: 15
Fie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frklarsen Se meddelelser
Bare endnu et eksempel hvor svært det er at være syg/handicappet i Danmark, velfærdssamfundet
MIn datteer lider af svær ADHD og derfor efter at have læst en masse om kugledyner og dens effekt, tillod vi oz at ansøge kommunen som sender den videre til hjælpemiddel centralen, fair nok !!!
Gud dødemig om ikke der kom et brev idag, hvori de skriver at de har brug for uddybende svar. Men ikke hos os, "patienten" selv, nææ nej hos hendes psykatriker (der bare skriver piller ud som var det bolsjer) for at høre følgende
Hvordan giver lidelsen sig specifikt udslag på udførelse af daglige funktioner (det er en kugledyne = dyne, altså til når man skal forsøge at få en nattesøvn, vi har søgt)
Hvad kan og ikke kan patienten pga sin lidelse ? (De aner tilsynladende ingen ting om ADHD for så ville de skuda forstå at mange patienter ikke kan sove for filen da)
Og kan der forventes at være en positiv indflydelse på de daglige funktioner ved brug af kugledyne.. Skuda smart at spørge oz istedet for hendes psyk der kun ser hende hver 3 uge..
Nå men det er bare som om de ikke vil af med nogen som helst penge , alt imens pigebarnet stadig tuller rundt og sover sent på morgentimere og bare venter på at kunne falde til ro
Hej Håber din datter får sin dyne.. Min datter har en og der skulle vi også dokumontere for de.. både os og psykologen.. Den koster jo 5000 kr..Held og lykke
Fie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2009, 19:40   #9
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fie Se meddelelser
Hej Håber din datter får sin dyne.. Min datter har en og der skulle vi også dokumontere for de.. både os og psykologen.. Den koster jo 5000 kr..Held og lykke
ok har i mærket nogen effekt ?
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2009, 20:23   #10
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
det er normalt man skla have papir osv før man søger og tro jeg har selv sovet med en kugle dyne og syntes virkeligt ikke det var særligt rart og jeg har selv datter med adhd som får piller som vi andre spiser bolchermen få alle de papir de vil have jo støre change er der også for at hun får den og hvis hun får den kan man kun håbe den vil hjælpe eller mmå man som os der har adhd inde på livet prøve det næste de kommer med
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension