K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2014, 14:02   #1
Trizo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
Trizo er ny på vejen
orange billetter med ledsagerordning??

Kan simpelthen ikke lure reglerne med ledsagerkortet.... er der nogen som kan.skære det ud i pap for mig??
Jeg vil jo rigtig gerne have muligheden for at tage en tur til København fra Århus hvor jeg bor men det er jo dyrt, og så ville det være fedt art kunne købe plantehullet og tage ledsagere med... men hvor står det at jeg IKKE må det??? Eller må jeg godt??

På forhånd tak for hjælpen
Trizo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 15:18   #2
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trizo Se meddelelser
Kan simpelthen ikke lure reglerne med ledsagerkortet.... er der nogen som kan.skære det ud i pap for mig??
Jeg vil jo rigtig gerne have muligheden for at tage en tur til København fra Århus hvor jeg bor men det er jo dyrt, og så ville det være fedt art kunne købe plantehullet og tage ledsagere med... men hvor står det at jeg IKKE må det??? Eller må jeg godt??

På forhånd tak for hjælpen


http://www.dsb.dk/om-billetter-og-ko...dicaprabatter/


Hvis du er handicappet, kan du få rabat, som svarer til halv pris af en voksenbillet. For at få rabatten kan du enten købe en ledsagerordningsbillet eller en børnebillet. Du skal kunne dokumentere, at du er handicappet med enten

Medlemskort fra Dansk Blindesamfund
Medlemskort fra Synscenter Refsnæs
Ledsagerkort Danmark fra Danske Handicaporganisationer
DSB Legitimationskort - Ledsagerordning

Ledsagerordningsbillet og -klippekort eller børnebillet
Hvis du er handicappet, kan du købe en ledsagerordningsbillet i DSB's billetsalg. Prisen svarer til en børnebillet. Hvis du rejser alene, kan du købe en ledsagerordningsbillet til en person. Rejser du med ledsager, kan I købe en ledsagerordningsbillet til 2 personer. Du kan også købe et ledsagerordningsklippekort med 10 klip, som også gælder til bybus til/fra afgangs- og ankomststationen. Der er ikke yderligere rabat forbundet med klippekortet. Ledsagerordningsbilletter sælges ikke online, men i stedet kan du købe en børnebilllet (12-15 år). På den måde får du også billetten til halv pris.

Som handicappet kan du få din billet tilsendt uden gebyr. Du kan også købe billet i alle tog undtagen S-tog uden gebyr, hvis du er ude af stand til at betjene billetautomaten på stationen. I S-tog vil du kunne få hjælp til at købe billetten i automaten, hvis du bor udenfor Hovedstadsområdet. Du skal blot vise legitimationskort, billet og rejseplan i toget.

Med et legitimationskort, kan du også få rabat på togrejser (ikke lokalt i takstområderne) uanset om du rejser alene eller med ledsager.

Rejsekort med kundetype handicap
Som handicappet kan du bestille et rejsekort personligt med kundetypen "handicap" og få rabat efter samme princip, som du kender fra ledsagerordningsbilletten, dvs. at du får halv pris af, hvad en voksenrejse koster på rejsekort. Du kan finde din pris i prisberegneren på rejsekort (vælg handicap under korttype). Hvis du har behov for en ledsager, så kan din ledsageren også checkes ind på dit rejsekort som et barn ved hjælpe af check ind ekstra. Ledsageren kan også rejse på en børnebillet. Du kan bestille rejsekort personligt med kundetype handicap ved at ringe til Kundecenter på 70 11 33 33 eller hente et bestillingsskema i et af DSB's salgssteder.
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 21:06   #3
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Hvis spørgsmålet er, om du kan købe DSB Orange billetter til halv pris, så er svaret nej. Det kan man ikke.
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension