K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2014, 16:39   #1
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Reglerne for Optjening af ny dagpengeperiode.

Hej alle.

Det er nogle snørklede regler, derfor lige et par spørgsmål, måske en herinde var helt inde i reglerne.

Har sendt forespørgsel til 3F, men har på fornemmelsen at de forskellige afdelinger tolker og administrer reglerne forskelligt. Jeg har været medlem af 3F det meste af mit liv.

Der skrives bl.a. på http://www.3f.dk/haandboeger/a_kasse...penge/dagpenge
------------------------
"Retten til dagpenge

Som ledig har du mulighed for at få udbetalt dagpenge, hvis du opfylder følgende betingelser:

- Du skal have været medlem af a-kassen i mindst 1 år.
- Du skal have haft mindst 1.924 arbejdstimer som fuldtidsforsikret og 1.258 arbejdstimer som deltidsforsikret inden for en periode på 3 år. Hertil kan du ikke medregne arbejdstimer, der er optjent, før du blev medlem af a-kassen, og du kan heller ikke medregne arbejdstimer, hvor du har fået et tilskud til lønnen."
------------------------
Jeg forstår ikke rigtigt hvordan det skal tolkes.

Min Baggrundsinfo:

Jeg røg ud af dagpengesystemet juni 2012, og direkte over på kontanthjælp. Mens jeg var arb.løs, var jeg kun medlem af A-kassen.

Et par dage senere fik jeg arbejde i ca 7 mdl, dvs fra juni i 2012 som timelønnet (ikke fuldtid) hvor jeg var medlem af både A-kassen og den faglige afd.

Blev så arbejdsløs ca 1 jan 2013, og meldte mig ud af både A-kassen og den faglige afd. igen, pga økonomien når man er på kontanthjælp.

900,- kr om måneden er mange penge.

Fik igen fuldtidsarbejde 24.06.2013, stoppede pga dårlige arbejds- og lønforhold 18.08.2013, var også i denne periode medlem af både A-kassen og den faglige afd. Meldte mig ud af a-kassen igen, pga økonomien når man er på kontanthjælp.

Her mener jeg bestemt, at jeg fik af vide af den lokale 3F A-kasse, at jeg manglede ca 6 mdl. fuldtidsarbejde, og selv om jeg meldte mig ud, så ville jeg igen genoptage optjeningen af timer, hvis jeg fik arbejde
og meldte ind igen, inden for en periode på 3 år, dvs ca juni 2015.


Mit spørgsmål.

Jeg får sandsynligvis fuldtidsarbejde i en Tidsbegrænset periode her fra d 1 april 2014, hvis jeg så her igen melder mig ind i både A-kassen og den faglige afd. fra dag 1, vil jeg så genoptage de timer jeg har arbejdet, jeg mangler jo ca 6 mdl arbejde, eller skal jeg til at begynde forfra med
at optælle timer (1.924 arbejdstimer som fuldtidsforsikret)?

Mere om det kan betale sig rent økonomisk, når det kun er i en tidsbegrænset periode, så vil jeg vente til jeg får en fast fuldtidsstilling.

Man har jo ikke for meget på kontanthjælp.

Mvh Kim
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension