K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2014, 20:21   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Jeg spurgte hende om det, men hun sagde nej, for det skal gå igennem hende!...og det er jo nok rigtigt nok, - men jeg sagde dog, at man altid skal sørge for at have bevis for at man har sendt. Hun har prøvet det før og ved, at Københavns kommune er slem.
Hvis det skal gå gennem tandlægen, så er det specielt for Kbh.

Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Mukke - jeg har tidligere postet den ultimative opskrift på, hvordan man søger enkeltydelser i Kbh.Kommune (for bedste resultat) - den gælder også for tandbehandlinger.

Og der er en god grund til, at jeg anbefaler individuelle ansøgninger, på hvert enkelt emne man søger hjælp til - det er for DIN egen skyld, når kommunen begynder at køre rundt med dig.

Hvilket den faktuelt gør.

ISÆR i Helvedets Forgård - Kontoret i Matthæusgade.


Med mindre du er under speciel administration, ifht tandlæge, er det normalt dig selv der skal søge om hjælpen.

OPSKRIFT:

1.) bestil tid hos tandlægen til at få lavet ET OVERSLAG over den nødvendige behandling.
Det koster ikke noget at få lavet overslaget - hvis det gør, så skift tandlæge!

2.) Gå på kommunen eller www.borger.dk og hent et skema til ansøgning om enkeltydelser - UDFYLD DET DE BEDER OM, og vedlæg KOPIER af de udbedte dokumenter - herunder hører overslaget fra tandlægen.

3.) Aflever - MOD KVITTERING eller pr. mail - den samlede ansøgning på kontoret, og gå så hjem og hold øje med kalenderen.
Jeg bor ikke i Kbh., men det er præcis denne fremgangsmåde jeg har brugt hver eneste gang.

Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Ja, jeg har gjort:

1.Været inde og aflevere en ansøgning med min beskrivelse af, hvad tandlægen siger, der skal laves. (Marts)
2. Bedt tandlægen om en præcis redegørelse til Matthæusgade. (Hun undslog sig en tid lang og mente, at kommunens tandlæge skulle spørge hende).
3. Beskrivelsen blev afleveret.
4. Lige før sommerferien kontaktede kommunen hende og sagde, at sagen var gået til kommunens tandlæge.
5. Min tandlæge siger, at hun allerede søgte kommunen i Februar!
Medmindre du af andre grunde er rigtig glad for din tandlæge, så synes jeg du skal overveje, at skifte hende ud.

Jeg havde den samme tandlæge i over 30 år, nu har jeg hans søn, jeg har søgt om hjælp til tandlægeregninger rigtig mange gange, det har aldrig været noget problem, jeg kan næsten få indtryk af, at det er rutine.

Når kommunen så har modtaget ansøgningen, med overslag, så er det muligt, at de vil have deres cheftandlæge til at se dig, for at vurdere, om behandlingen er nødvendig.

Pt har jeg 2 sager kørende.
Én fra sidste efterår, som kommunen gav afslag på, nu har ankestyrelsen bedt dem om, at genvurdere den og først nu har jeg været hos deres cheftandlæge for en vurdering.

Og én hvor jeg for nylig har søgt om hjælp til delproteser.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2014, 16:48   #22
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jaja. Der er kommet besked om, at sagen er gået til kommunens tandlæge (cheftandlægen?) men nu hedder det jo sig, at de ikke har fået noget fra min tandlæge.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2014, 17:00   #23
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det skal de nok få styr på.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2014, 17:07   #24
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tak for de ord, Stampe.
Nu kan jeg nemlig ikke overskue mere
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2014, 23:59   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Jaja. Der er kommet besked om, at sagen er gået til kommunens tandlæge (cheftandlægen?) men nu hedder det jo sig, at de ikke har fået noget fra min tandlæge.
Kommunens tandlæge vil sandsynligvis indhente materiale fra din egen tandlæge.

Da jeg kom til mødet med min kommunes tandlæge startede han med, at fortælle hvad det handlede om og, at han havde indhentet oplysninger fra både tandlæge og tandtekniker.

Så det tror jeg ikke du behøver, at bekymre dig om.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2014, 09:18   #26
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Mange tak.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2014, 19:40   #27
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ansøgningstidspunktet er fremdateret! Bare sådan lige! Vi startede i FEBRUAR!
Der har været det ene og det andet i vejen. Tandlægen har skrevet og skrevet, men det var ikke godt nok. Når jeg spurgte, hvad hun dog skal gøre anderledes, fik jeg bare svaret: "Det ved hun godt".
Sidst i September fandt man, som det sidste, ud af, at tandlægen også skulle skrive hvor meget Danmark giver.
Det cyklede jeg så ind med 26/9, - som nu er blevet sagens starttidspunkt- bare sådan.
Skal jeg virkelig finde mig i det?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2016, 09:40   #28
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Videre forløb: På grund af kommunens krakileri blev mine tænder først ordnet i sommer.
De krævede ny dokumentation - og ny og ny. Uanset, hvad jeg bragte fra hende og hvad hun selv sendte af redegørelser var det ikke præcist nok.
Så ville de også, som ca nr 15, have et brev med hendes personlige underskrift.
Da jeg kom ind med det, ville skrankemedarbejderen ikke acceptere, for det kunne jo, i teorien være mig selv, der havde skrevet det hele. I GUDER!

Det hele blev så forsinket, at godkendelsen fra Januar var ved at løbe ud, men en medarbejder, som skulle hjælpe folk med ting, der ikke ville lade sig gøre, fik bevirket, at bevillingen gjaldt, hvis vi gik igang før sommerferien - og det gjorde vi. Hun lovede, at det var skrevet ind.
Nu har hun fået en opringning:

Der er ingen bevilling, så hun får ikke sine penge! (Jeg har selvfølgelig bevillingen fra Januar ´15).

Nu må jeg ringe ind og få fat på samme dame og håbe, at hun kan hjælpe mig.
Ellers ved jeg ikke, hvad jeg skal gøre.

Jeg mener, at det her er simpel obstruktion fra Københavns kommune (min indledende ansøgning er fra Februar ´13)- og hvor går man hen?

Case solved! Tandlægens regning var gået det forkerte sted hen - sendt videre til et andet center! Det har jeg sort på hvidt nu. Hun skal bare sende den til Matthæusgade og så bliver den der, er jeg blevet garanteret. (kæmpe, lettet smil).

Sidst redigeret af Webmaster; 16-01-2016 kl. 16:31. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2016, 12:37   #29
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Sikke en historie. Købe(n)havn må betyde at en flok fjolser har købt kommunen for en slik. Til det sidste du skriver er det da fantastisk at trods et dokument kan havne på et forkert kontor burde de jo vide at ansøgning til enkeltydelser hører til i Matthæusgade, og det burde max have taget dem en uge at videresende det.
Jeg kan ikke hitte ud af om de bevidst forhaler alting i måneder, år eller om de simpelthen er for ubegavede. Jeg tror dog de er nu, fordi de ved der intet sker dem. Elendig sagsbehandling er åbenbart lovligt.
Jeg har oplevet i 2 mdr. ikke få udbetalt ledighedsydelse, fordi de hårdnakket påstod at de ikke havde modtaget det skema jeg skulle udfylde. Jeg sendte det 3 gange og til sidst tog jeg ud for at aflevere det personligt, men blev stoppet i døren med beskeden: Vi tager ikke imod borgerhenvendelser, det skal sendes. Klagede til borgerrådgiveren, og så kunne de pludselig finde det hele, og jeg fik et beklagende brev fra deres fuldmægtig. De havde modtaget skemaet samtlige gange.
Nu skrives der hele tiden i mine papirer at en lægeattest er uden dato. Jeg fik selv en kopi rigtignok uden dato og afleverede personligt til jobcenter daværende SB nægtede at give mig en kvittering, men sagde den var scannet. Behandlingsstedet siger de har sendt den elektronisk, så nu skal jeg også i gang med at få omskrevet og indhentet.

Sidst redigeret af vasen; 15-01-2016 kl. 12:39. Årsag: slåfejl
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2016, 15:09   #30
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hvordan i alverden får man den kommune til at betale det, den skal?
18/1 sendte tandlægen regningen på ny og refererede til det brev, jeg havde fået fra socialcenteret 15/1.
Har hun hørt noget? NEJ.

Lige nu hænger jeg røret og venter på forbindelse med Matthæusgade.

Det påstås pludselig, at jeg selv skal betale ekstra. Der var tilkendt 4500 og jeg skulle betale 800 for at komme igang, hvilket jeg gjorde.
Regningen blev 2000 et eller andet og jeg fik nej til en tiltrængt bidskinne til 1400. Tilsyneladende har de nu betalt tandlæge 1500 et eller andet og jeg har ikke nogensinde - med ET ord fået at vide, at jeg skulle betale mere end de 800 til start.
Nej, hvor er jeg tosset på dem.

Nu har jeg bestilt AL aktindsigt om den ansøgning - der blev startet i 2013.

Sidst redigeret af mukke; 23-02-2016 kl. 15:34.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension