K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2013, 15:00   #1
qwe
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
qwe er ny på vejen
Gæld, hvad gør jeg?

Hej.

Jeg er/har været, syg siden 2001, direkte efter afslutning på min uddannelse, men heldigvis er jeg langsomt ved at blive raskere.

Men jeg har lånt penge i banken undervejs i mit uddannelsesforløb, og jeg har haft svært ved at klare mig på bistandshjælpen efter at jeg blev syg, og jeg har derfor opbygget en gæld som kom op på 270.000 kr. i 2007, hos min bank, Nordea.
Siden da har jeg ikke lånt flere penge.

Jeg betaler 3200 kr. hver eneste måned i renter alene, hvorfor jeg umuligt kan tilbagebetale penge på selve banklånet.

Det er en skrue uden ende, som jeg umuligt nogensinde kan komme ud af.

Er der nogle af jer, som kan hjælpe mig med et forslag til, hvordan jeg kommer ud af min bankgæld?

På forhånd rigtigt mange tak: QWE
qwe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 15:07   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu aner jeg ikke hvem der kan få gældssanering...men måske det er en mulighed...

Så du må prøve selv at kontakte dem....siden finder du her http://www.domstol.dk/saadangoerdu/g...ssanering.aspx

Måske man kunne prøve den sociale retshjælp her http://www.socialeretshjaelp.dk/DSR3...ning.2023.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 16:31   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
at gæld sænering er næsten umuligt, men du kan kontakte din bank og siger til dem, hvis de ikke vil lave et rente stop, vil du ikke betale mere til dem, så kan de smide dig i fogde retten men du ejer nok ikke noget de kan hente og på kh er der ikke noget at tage af,

Så skal du selvføllig skifte bank, for ellers tager de bare selv, men der er ingen rimelig hed i så høje renter.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 16:34   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu aner jeg ikke hvem der kan få gældssanering...men måske det er en mulighed...

Så du må prøve selv at kontakte dem....siden finder du her http://www.domstol.dk/saadangoerdu/g...ssanering.aspx

Måske man kunne prøve den sociale retshjælp her http://www.socialeretshjaelp.dk/DSR3...ning.2023.aspx
Det er desværre næsten ( er helt umuligt ) at få gældsanering i den situation. Der kræves bl.a. en stabil indtægt ( og varig ) således at en aftale kan overholdes.

Men hvis du ikke allerede har forsøgt, så tag kontakt til banken.. Det er sommetider muligt at få en lempelig aftale.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 17:02   #5
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
gældssanering urealistisk

Din situation er ihvertfald uholdbar.

Du skal ikke regne med banken som udgangspunkt vil lempe dine aftaler, så mit råd er følgende.

opret en ny konto i en ny bank, og flyt din daglige økonomi derover.

Stop betalingerne til lånet og vent på det kommer til deres inkasso afdeling, din rådgiver har helt sikker ikke kompetencen til at må tilbyde dig rente nedsættelse eller henstand, så lånet skal til deres inkasso afdeling.

Når du engang finder tilbage til en stabil situation med arbejde, eller andet fast indtægt der ikke er kontant hjælp så kan du tage kontakt til nordea og forsøg at indgå en overskuelig aftale på det tidspunkt, eller søge om gældssanering.

løsningen er nogen gange der ikke er nogen løsning, lige nu betaler du bare i et hul, og lige nu må de månedlige betaling efterlade dig med et rådighedsbeløb som ingen kan leve for i en længer periode.

alt dette har selvfølgelig nogen konsekvenser, RKI og et par ubehagelige breve fra banken, og nok en tur i fogedretten.

du kan eventuelt kontakte den sociale retshjælps gælds afdeling eller forbruger rådets gælds rådgivning.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 17:06   #6
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sourceful Se meddelelser
Din situation er ihvertfald uholdbar.

Du skal ikke regne med banken som udgangspunkt vil lempe dine aftaler, så mit råd er følgende.

opret en ny konto i en ny bank, og flyt din daglige økonomi derover.

Stop betalingerne til lånet og vent på det kommer til deres inkasso afdeling, din rådgiver har helt sikker ikke kompetencen til at må tilbyde dig rente nedsættelse eller henstand, så lånet skal til deres inkasso afdeling.

Når du engang finder tilbage til en stabil situation med arbejde, eller andet fast indtægt der ikke er kontant hjælp så kan du tage kontakt til nordea og forsøg at indgå en overskuelig aftale på det tidspunkt, eller søge om gældssanering.

løsningen er nogen gange der ikke er nogen løsning, lige nu betaler du bare i et hul, og lige nu må de månedlige betaling efterlade dig med et rådighedsbeløb som ingen kan leve for i en længer periode.

alt dette har selvfølgelig nogen konsekvenser, RKI og et par ubehagelige breve fra banken, og nok en tur i fogedretten.

du kan eventuelt kontakte den sociale retshjælps gælds afdeling eller forbruger rådets gælds rådgivning.
Jeg er ikke HELT enig i den metode

Som udgangspunkt skal man vel betale den gæld tilbage, som man selv har lavet..

Så at rette henvendelse til den bank hvor man har gælden, må vel alt andet lige være første skridt.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 17:21   #7
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Jeg er ikke HELT enig i den metode

Som udgangspunkt skal man vel betale den gæld tilbage, som man selv har lavet..

Så at rette henvendelse til den bank hvor man har gælden, må vel alt andet lige være første skridt.
Enig i man skal betale gæld tilbage hvis man kan.

Men banken er en forretning og har taget en kalkuleret risiko, der er ingen der har tvunget dem til at udlåne penge og faktum er lige nu at renterne gør det umuligt for ham/hende at betale sin gæld tilbage.

faktum er også at rådgiverne i Nordea har meget få kompetencer til at reducere rente eller give henstand, de gruppere kunderne i kasser.

lige nu sætter TS (tråd starter ) sine kreditorer alt for højt oppe i prioriteter og har helt sikkert opgivet en masse ting uden det overhoved bringer TS tætter på at komme af med gælden, det eneste TS sikre lige nu er at den ikke vokser, eller vokser minimalt.

At TS stopper betalinger betyder jo ikke gælden forsvinder, men det kan være et nødvendigt skridt for at komme ovenpå igen.

men jeg er egentlige ligeglad om du ikke er enig, jeg mener ikke at gælden skal gøre at TS skal blive hjemløs eller gå sulten i seng og at betale 3200 kr om mdr til gæld på en kontanthjælp er sku flot, det kender jeg ingen der ville kunne til i særlig langtid.

men det jo klart min løsning prikker til den dårlige samvittighed i alle mennesker , og det jo lige præcis det kreditorer lever højt på nemlig folks betalingsvilje uanset hvilke vilkår folk bliver tilbudt.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 17:33   #8
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sourceful Se meddelelser
Enig i man skal betale gæld tilbage hvis man kan.

Men banken er en forretning og har taget en kalkuleret risiko, der er ingen der har tvunget dem til at udlåne penge og faktum er lige nu at renterne gør det umuligt for ham/hende at betale sin gæld tilbage.

faktum er også at rådgiverne i Nordea har meget få kompetencer til at reducere rente eller give henstand, de gruppere kunderne i kasser.

lige nu sætter TS (tråd starter ) sine kreditorer alt for højt oppe i prioriteter og har helt sikkert opgivet en masse ting uden det overhoved bringer TS tætter på at komme af med gælden, det eneste TS sikre lige nu er at den ikke vokser, eller vokser minimalt.

At TS stopper betalinger betyder jo ikke gælden forsvinder, men det kan være et nødvendigt skridt for at komme ovenpå igen.

men jeg er egentlige ligeglad om du ikke er enig, jeg mener ikke at gælden skal gøre at TS skal blive hjemløs eller gå sulten i seng og at betale 3200 kr om mdr til gæld på en kontanthjælp er sku flot, det kender jeg ingen der ville kunne til i særlig langtid.

men det jo klart min løsning prikker til den dårlige samvittighed i alle mennesker , og det jo lige præcis det kreditorer lever højt på nemlig folks betalingsvilje uanset hvilke vilkår folk bliver tilbudt.
Du behøver bestemt ikke at være enig.. MEN stadig mener jeg, at det nok er smart at tjekke med banken som første skridt.

Og hvorfor ???

Skulle banken kunne se idéen i at lave en aftale, så er der bestemt ingen grund til at bringe sig selv i RKI m.m. Vil de ikke. Tja så er der jo spurgt, og det er gratis..

Den løsning må vel altid være nummer 1 ?????
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 17:40   #9
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Du behøver bestemt ikke at være enig.. MEN stadig mener jeg, at det nok er smart at tjekke med banken som første skridt.

Og hvorfor ???

Skulle banken kunne se idéen i at lave en aftale, så er der bestemt ingen grund til at bringe sig selv i RKI m.m. Vil de ikke. Tja så er der jo spurgt, og det er gratis..

Den løsning må vel altid være nummer 1 ?????
Jo hvis den var realistisk, så var jeg enig... men du kan spørge nok så sødt du vil, svaret er stadigvæk nej.

Kender en del til sektoren.

så derfor skal TS, bare selv nå til en erkendelse og den pæne måde ville jo være at skrive at medmindre banken vil yde henstand og rentestop vil TS se sig nødsaget til at stoppe betalingerne på lånet, og her møder TS allerede første problem for dette svar vil som regel altid medføre en opsigelse af lånet jf den lånekontrakt TS har underskrevet, derfor kan TS lige så godt forberede sig på den løsning jeg har foreslået, alt andet er simpelthen bare urealistisk.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 17:45   #10
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sourceful Se meddelelser
Jo hvis den var realistisk, så var jeg enig... men du kan spørge nok så sødt du vil, svaret er stadigvæk nej.

Kender en del til sektoren.

så derfor skal TS, bare selv nå til en erkendelse og den pæne måde ville jo være at skrive at medmindre banken vil yde henstand og rentestop vil TS se sig nødsaget til at stoppe betalingerne på lånet, og her møder TS allerede første problem for dette svar vil som regel altid medføre en opsigelse af lånet jf den lånekontrakt TS har underskrevet, derfor kan TS lige så godt forberede sig på den løsning jeg har foreslået, alt andet er simpelthen bare urealistisk.
Spurgte jeg sødt ??? ;-)

Men nu har TS fået flere "veje" at gå.. Så må det vel være okay.

Smiler SØDT
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arv og gæld ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 21-01-2012 21:08
Afdrag af gæld til skat eller inkasso. hvad er mest fordelagtig som Førtids Pensionis maja-bell Alt det andet 9 13-10-2011 09:12
Gæld Bassemanden Alt det andet 10 14-09-2011 01:17
Førtidspension og gæld sophia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 12-12-2009 16:29
hvad med gæld og børnepenge... kimmer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 31-01-2007 10:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension