K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2015, 18:27   #1
Kristiina
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
Kristiina er ny på vejen
Penge tilbage i skat

Hej!
Har lige fundet ud af, at jeg får penge tilbage i skat. Da jeg er syg og på kontanthjælp, får jeg noget udbetalt overhovedet eller bliver hele beløbet modregnet min kontanthjælpsydelse? Er der nogen der ved det?
Vh
Kris
Kristiina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2015, 19:15   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du burde få pengene uden modregning, da du jo ikke kan betale skat to gange. Men skylder du det offentlige, så tager de selvfølgelig pengene.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2015, 19:19   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Som jeg har kunne læse mig til så går penge tilbage i skat ind under formue....og man må som enlig have 10.000 kr og som samlevende 20.000 kr....

Så medmindre du får mere end det tilbage i skat ja så burde du få pengene....dog som Helenekr skriver....ikke hvis du skylder det offentlige penge...for så tager de dem inden udbetaling...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2015, 21:28   #4
Kristiina
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
Kristiina er ny på vejen
Smile Jubii!

Jubii! De var gode nyheder, tusinde tak! Havde slet ikke regnet med dette.
Tak med stort smil
Kris
Kristiina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2015, 12:36   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du burde få pengene uden modregning, da du jo ikke kan betale skat to gange.

Hvad mener du med at betale skat to gange?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2015, 13:42   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja man burde, men som alt andet, så skal kh modtager straffes igen, så under 10000 er det dine over er det deres
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2015, 13:56   #7
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Undgå restskat udbetalt

Hmm.. Er man på kontanthjælp, og skal have penge tilbage i skat, så er det fordi forskudsopgørelsen ikke er korrekt..

Den kan man jo rette hele året.. Har man ikke tjekket om fx. rentefradrag er sat for lavt, så udløser det jo penge tilbage.

SÅ TJEK OG RET LØBENDE FORSKUDSOPGØRELSEN..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2015, 19:10   #8
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Hvis det er korrekt at man får penge tilbage i skat (for et år hvor man har modtaget kontanthjælp) uden at der sker fradrag i den aktuelle kontanthjælp, så er det da en fed fidus !
Man kan jo indberette sin forskudsskat "forkert" så man betaler for meget i skat (dermed er rådighedsbeløbet også mindre, hvis man eks skal søge enkeltydelse) og når skatten så opgøres næste år, vupti, så står man med de tilbageholdte penge i hånden.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2015, 09:16   #9
MOGENS R
På vej til at lære K10
 
MOGENS Rs avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-04 2011
Lokation: Færøerne
Indlæg: 3
Styrke: 0
MOGENS R er ny på vejen
Ja jeg både afdrager større beløb over 10.000 Kr. og får en ekstra regning ved siden af, så det er endnu flere udgifter til at afdrage, end forventet. SUK!
__________________
Lær Tegnsprog her.
MOGENS R er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2015, 14:26   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pif Se meddelelser
Hvis det er korrekt at man får penge tilbage i skat (for et år hvor man har modtaget kontanthjælp) uden at der sker fradrag i den aktuelle kontanthjælp, så er det da en fed fidus !
Man kan jo indberette sin forskudsskat "forkert" så man betaler for meget i skat (dermed er rådighedsbeløbet også mindre, hvis man eks skal søge enkeltydelse) og når skatten så opgøres næste år, vupti, så står man med de tilbageholdte penge i hånden.
Sådan er der jo også en del der gør - det er et af de smuthuller vi har i systemet.

Jeg gjorde det også engang, men mere fordi jeg var i licensrestance som jeg ikke kunne komme ud af. Så hævede jeg skatteprocenten et år eller to, og de penge der blev tilovers, trak de så til restancen, så jeg kom hurtigere ud af det Jeg skyldte omkring 14.000 kr. Samtidig afdragede jeg også med...var det 200 kr eller 400 kr om måneden (det kan jeg ikke lige huske). Men jeg kom hurtigt ud af det, og nu skylder jeg ikke noget til det offentlige.

Min søn bruger hele skattesystemet som en slags opsparing. Nu er han så studerende på SU og arbejder ved siden af, men han har også hævet skatteprocenten, så der ALTID er rigtig mange penge tilbage.

Det samme kan kontanthjælpsmodtagere også gøre, med mindre det er lavet om. Men på kontanthjælp er der jo ikke meget at rutte med i forvejen, såååå.....det er nok svært at gøre det.

Sidst redigeret af Ninja; 18-03-2015 kl. 14:31.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension