K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-12-2010, 11:33   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hvorfor får vi flere førtidspensionister?

"Regeringen har lavet et udspil til en ny reform af førtidspensionen, men reelt ved ingen, hvorfor den sidste reform ikke virkede. De nye gode intentioner ligner til forveksling de gamle, så hvorfor skulle vi nu få færre på førtidspension, spørger kritikerne"

http://www.information.dk/255032

Øhh, og så er det lige jeg spør: hvorfra véd de at vi FÅR flere ftp?

-jeg mener, i forvejen kan vi jo ikke stole en hujende papfis på Regeringens såkaldte opgørelser sååå...

-men vil da gerne give mit bud på ovenstående: hva med om vi gav alle nogle ordentlige vilkår på arbejdsmarkedet så man netop undgår at nedslide mv arbejderen til en ftp!

mit bud, blandt mange.

Vor Herre til hest, hvor er jeg bare TRÆT af denne konstante punken på de svage
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2010, 12:16   #2
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Nu er der rigtigt mange nuværende førtidspensionister, der ikke kan være nedslidte, da de ikke har været ret meget på arbejdsmarkedet, da de har en ung alder.

Men helt sikkert spiller det både det fysiske og det psykiske arbejdsmiliø en stor rolle i forhold til nedslidning.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2010, 13:32   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Måske skulle vi herinde fra takke Hr Svarer for, at han synes, det er rimeligt spille rusisk roulette med de svage pga. flg. udsagn i artiklen:
"Michael Svarer fra Arbejdsmarkedskommissionen mener, at de nye tiltag kan løse nogle af problemerne i den nuværende ordning, men der er ingen garantier, når man ikke har større viden.

»Der er da en risiko for, at de ikke virker. Sådan er det altid med en ny ordning, man må se, hvordan den virker, og hvor mange der bliver visiteret til den,« siger han."

Nej, det er ingen naturlov, men snarere uduelig sparepolitik, som ikke har til hensigt at afhælpe de egentlige problem. Nemlig arbejdsmarkedets indretning og samfundets anerkendelse af forskelligehed.

Jeg ville nu hellere sende en nyrårshilsen til "arbejdsmarkedsforsker Flemming Larsen fra Aalborg Universitet.

»Jo sværere man gør det at få førtidspension eller andet, jo flere kræfter skal sagsbehandlerne bruge på at få folk tilkendt ydelsen. Så i stedet for at hjælpe folk til at få det bedre, risikerer man, at de bruger al krudtet på at dokumentere, hvordan de har det,« siger Flemming Larsen."
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2011, 18:19   #4
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
»Jo sværere man gør det at få førtidspension eller andet, jo flere kræfter skal sagsbehandlerne bruge på at få folk tilkendt ydelsen. Så i stedet for at hjælpe folk til at få det bedre, risikerer man, at de bruger al krudtet på at dokumentere, hvordan de har det,« siger Flemming Larsen."
Det er bla. derfor, at man kan plædere for: at forsimple lovgivningen og indføre en retsgaranti, der sikre alle borgere i dette land et eksistensniveau over, hvad der måtte kunne betegnes som en vedtagen: fattigdomsgrænse gældende for borgere i Danmark.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2011, 23:11   #5
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Henrik Herløv Lund, som er medlem af den alternative velfærdskommission, beskriver den 13. dec. 2010 på internetsiden "Fagligt ansvar", at der er kommet flere i fleksjob, på ledighedsydelse og på førtidspension i de seneste år - men til gengæld færre på revalidering, kontanthjælp og sygedagpenge:

http://www.fagligtansvar.dk/artikel/...ing_i_uvished/

"Fra 2003 til 2009 er antallet af personer i fleksjob, ledighedsydelse og førtidspension - steget betydeligt, nærmere bestemt i dette åremål med godt + 37.000, men modsat er det samlede antal personer på sygedagpenge, på kontanthjælp og i revalidering faldet med – 41.000.
...

Kritikken af tilgangen – og dermed også af udgifterne - til fleksjob og førtidspension for at ”være løbet løbsk” skyder altså forbi.

Ja, der har været stigende tilgang til fleksjob og førtidspension. Men tilgangen til revalidering, kontanthjælp og sygedagpenge er faldet modsvarende, hvilket ikke mindst skyldes, at kommunerne har visiteret herfra over til fleksjob og førtidspension."

Sidst redigeret af Katharina; 01-01-2011 kl. 23:26.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2011, 23:41   #6
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Netop, Katharina. Men alligevel finder jeg pga. min alm. kritiske sans, det alligevel betænkelig, at den gode hr. Herløv Lund grupperer, dem som han gør. Idet mennesker på ledighedsydelse, jo gerne skulle rykke sig til et arbejde på et tidspkt. Og mennesker på sygedagpenge (i faldende gr.) kan måske blive kommende FP el. flekser.

Desværre har jeg ikke hoved til komliceret statstik, som det er når man skal gå bag DK statestik tal. Det kunne jeg klare tidl., men ikke mere. Så det bliver ikke mig, der knækker denne, men DR radio har fået et nyt program, hvor de efterlyser seerernes spørgsmål til afdæning af tal. Har selv sendt forespørgelse ind til dem.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 00:02   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
flere flex og på pension og mindre på revalidering,er det ikke fordi dem der er flere i denne gruppe der er blevet ældre end før eller bare er flere ældre end tidliger.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 00:09   #8
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Grunden til at vi får flere og flere "svage" borgere

er, at systemet i sin nuværende form er overvejende inkompetent, utidssvarende og rigidt på grænsen til det groteske.

Derfor drukner selve mennesket, som det egentlig burde handle om, i sagsakter, paragraffer, udtalelser fra "fagfolk" der ikke kan stave til ko, og iøvrigt ofte modsiger hinanden og sig selv på kryds og tværs, til yderligere forvirring af "sagbehandlere" der simpelthen ikke er UDDANNEDE nok til det job de er sat til at passe.

Og DET koster - værdighed, livskvalitet og i sidste ende menneskeliv.

Men da Homo Sapiens er en mærkværdig hårdfør afart, skal der først bruges endnu flere af de penge nogle af de mest forbitrede politikere tror de er ved at spare, på flere attester, langtidsindlæggelser, sygdomsforstærkende medicin og grundløse undersøgelser og projekter.

Det helt eminente kunstgreb er så, at det er lykkes Samfundet at påføre os så meget skyldfølelse over at modtage de forbandede ydelser, som man har tilladt sig at være handicappet nok på den ene elle anden måde, til at være berettiget til at få, så ingen, eller meget meget få mennesker har lyst til at stå offentligt frem - og sammen - på forsiderne - for at sætte en stopper for det.

Her er Nettet så en gave, for flere og flere kender efterhånden k10...........
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 00:17   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
TAK gunvor, og så krydser vi fingre for at DR radio får lyst til at undersøge nærmere, spændende

LS, vi kan ikke være uenige, blot vil jeg måske have lov at sige, at de af os som vitterlig ofte forsøger at få medierne i tale, ja, vi blir ikke hørt(der er jo ikke mange stemmer i sådan nogle "snyltere og proletarer" som os vel: http://politiken.dk/indland/article733797.ece -og ja, vi var én af de heldige familier der endelig fik en mulighed for at blive hørt -men hvad med alle de andre )

men som sagt, kan sagtens være enig med dig i dine betragtninger og skal vi ikke blot sige det kort: solidariteten har mere end trange vilkår i DK i disse tider, desværre
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 00:26   #10
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Vel talt, L.S.!

Dette absurde teater har jeg personlig haft en rolle i de sidste 10 år

Som du glædes jeg meget over K10, men der er en slagside, som bekymrer mig - det er dem, der har endnu hårdere brug for K10, end os, der er her - dem, der ikke er på nettet...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor så mange flere på kontanthjælp? Indiansummer Politik og Samfund 21 10-09-2012 12:02
Flere søger om handicapbil, men samtidig får flere afslag Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 01-07-2011 12:00
Flere førtidspensionister: Ny aktiveringslov buster Politik og Samfund 3 11-12-2010 14:57
Aalborg vil lokke flere førtidspensionister i job buster Politik og Samfund 4 20-08-2010 16:23
Flere førtidspensionister er psykisk syge Webmaster K10 Nyheder 0 23-03-2009 08:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension