K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2014, 22:43   #11
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 16
MineBørnsMor er ny på vejen
Næ, det behøver jeg jo ikke oplyse. Det er mere hvis nogen skulle få ondt i r*ven over at vi var på ferie og som kunne finde på at gøre et nummer ud af at meddele systemet at vi er på ferie og at jeg nok ikke har betalt og jeg så skal fremtrylle kvitteringer jeg ikke har osv. Jeg ved godt jeg er lidt paranoia her, men vil bare gerne have mit på det rene og følge reglerne...!

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ok, nu leger jeg sagsbehandler.....

Det må da være et seriøst forhold, hvis du modtager sådan en gave - i min familie giver vi blomster og chokolade! Skal i så bo på samme værelse? Deler i samme seng?
Hvordan ser jeres omkreds jer?? Hvis jeg spørger dem, vil de så svare at hun er ude og rejse med sin ven, eller sin kæreste - ser jeres venner jer som et par? Hvis du skriver postkort hjem, underskriver du dig så alene, eller....??

Har set et par episoder af jagten på sociale bedragere - der kunne man ikke engang låne ''kærestens'' bil, uden man absolut var stemplet som et par

De er bindegalde. Håber du finder svar på det med rejsen/gaverne

Enig med Vovse - der er da ikke nogen der vil vide med HVEM du skal ud og rejse, det rager da ikke rigtig nogen. Du har kun oplysningspligt hvis du skal rejse, men ikke med hvem.
Ja, det kan jeg godt se. Men omvendt, så i videoen og i de skrevne regler, så står der jo bidrager til min husholdning osv. Altså de faste udgifter som fx el og varme og vand. Og mad skal man selv købe til egen adresse, og må gerne have besøg, men han må ikke købe ind for mig til min adresse. Og han deler heller ikke husholdning med mig i det praktiske som rengøring, havearbejde, børnepasning osv. Så jeg mener faktisk jeg har mit på det rene her. Han bor her heller ikke, selvom han opholder sig her en del også med overnatninger i de uger hvor han ikke har børn hjemme. Men han bor jo på egen adresse, og har en helt almindelig husholdning der.

Men jeg er godt klar over at der findes vanvittige sagsbehandlere derude, som kan tolke det som noget andet, men så tager jeg gerne kampen op med advokat og det hele!!

EDIT: Men det er jo ikke ulovligt at have en kæreste. Det er ulovligt at leve i et ægteskabslignende forhold. Det er det med økonomien og det praktiske. Men kærester må gerne give gaver.. tror jeg!
__________________
Tilkendt førtidspension pr 1/3 2011
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 22:51   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du skal naturligvis også bare gøre det du har det bedst med. Men du må jo rejse når du vil og med hvem du vil, det er ikke noget kommunen blander sig i, når du ellers følger reglerne.

Og bliver der ballade, så henvis dem til tråden her, så de kan se at du har alt på det rene
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension