K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2013, 12:40   #11
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Intet nyt under solen.

"Der må gaas strængt frem mod de Slyngler, der kun vil leve af Understøttelsen og som ikke vil arbejde"

Venstre årgang 1919. Lyder det bekendt?

eller denne fra avisen Fædrelandet årgang 1854. Om almisseunderstøttelse.

"Derved vilde allerede være vundet, at man i langt høiere Grad, end nu er Tilfældet, kunde træffe de virkeligt Trængende ved Gavers Uddeling, og man vandt et Middel til at tvinge den Lade til enten at søge og modtage Arbeide, eller lide alvorlig Mangel."

Åhhh..hvor er det dog herligt, at vi er på vej mod de "gode gamle dage", med fattiggårde og suppekøkkener. Det var tider.

http://politiken.dk/debat/profiler/e...aldemokratiet/

Sidst redigeret af nemesis; 10-03-2013 kl. 12:44. Årsag: rettelse link
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 14:28   #12
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
http://www.b.dk/politiko/thomas-lars...-dansk-politik

Ny måling. S nede på 16,5 %. Ø større end SF og R tilsammen. Jeg glæder mig allerede til at høre, hvordan Komiske Magnus vil udlægge dette som endnu en "sejr" for regeringen.
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 14:43   #13
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
det er godt at de taber stemme så de kan lære af det eller ændret sin politik
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 15:01   #14
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nemesis Se meddelelser
http://www.b.dk/politiko/thomas-lars...-dansk-politik

Ny måling. S nede på 16,5 %. Ø større end SF og R tilsammen. Jeg glæder mig allerede til at høre, hvordan Komiske Magnus vil udlægge dette som endnu en "sejr" for regeringen.
Det skal nok lykkes for ham at tolke det sådan

men nedturen er ikke slut endnu, er jeg sikker på... så han får da øvelsen efterhånden

I virkeligheden er det dybt tragisk at de tre paphatte til Helle, Mette og Bjarne får lov til at ødelægge så meget... selv Lykketoft har fået nok og søger job i FN nu...




.....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 16:18   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvis man skulle ønske at flygte fra det sociale systen hvor skulle man så søge asyl ?

Det smadder hele den sociale sekter . Jeg ved ikke hvad jeg er mere men socialdemokrat er jeg ikke mere .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 16:42   #16
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Hvis man skulle ønske at flygte fra det sociale systen hvor skulle man så søge asyl ?
Det er sjovt, jeg har netop tænkt på det samme. Jeg kan se, at Hexi er flyttet til Bulgarien, så det var måske en mulighed.

Eller måske Polen? Hvis de danske lønninger og det sociale system, alligevel skal ned på polsk niveau, må man jo rejse derhen, hvor man rent faktisk kan leve af pengene.

hmmm...lidt pudsigt, at det faktisk kan blive de fattigste, der "truer" med at forlade landet i stedet for de rigeste. Hvem skal så presse lønningerne og udføre "nyttejobs"?
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 16:56   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, og hvem skal de så sparke på??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 18:34   #18
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nemesis Se meddelelser
Det er sjovt, jeg har netop tænkt på det samme. Jeg kan se, at Hexi er flyttet til Bulgarien, så det var måske en mulighed.

Det var den mulighed jeg valgte... og har ikke et sekund fortrudt det valg...

Jeg er sluppet ud af kommunens kløer .. hurraaaaaa
Jeg er flyttet et sted hen hvor man ikke endnu er gået forbudsamok og lagt kanonhøje afgifter på alt...
Jeg er flyttet et sted hen hvor vejret faktisk er godt og solen skinner på mig...
Jeg er flyttet et sted hen hvor jeg lever fint for min pension og kan leve fint for min folkepension om 3 år...

Savner jeg DK... NIX ...

Men det piner mig alligevel det der sker i DK på mine børn og børnebørns vegne... og alle dem der har det svært i samfundet bl.a. alle dem her på siden der hænger fast i systemet...

Og jeg synes Socialdemokratiet har svigtet underdanmark big time.... og de fortjener et ordentligt hak i tuden for det



.....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 20:25   #19
BOM
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aarhus
Indlæg: 73
Styrke: 14
BOM er ny på vejen
Flyt til Tyrkiet, og få udbetalt kr. 17.258,-

Men måske en god ide at gøre det inden Skat/Corydonen ændrer den regel der gør pensionister med social pension skattefrie i Tyrkiet.

Artikel 18

Pensioner, livrenter og lignende ydelser

1. Medmindre bestemmelserne i artikel 19, stykke 1, finder anvendelse, kan pensioner og andet lignende vederlag for tidligere personligt arbejde i tjenesteforhold, pensioner, vederlag, udbetalinger og lignende ydelser, der udbetales i henhold til den sociale sikringslovgivning samt livrenter, der hidrører fra en kontraherende stat og betales til en person, der er hjemmehørende i den anden kontraherende stat, beskattes i den førstnævnte kontraherende stat, men skatten, der pålignes i denne stat skal nedsættes med et beløb svarende til 50 pct. af denne skat.

Såfremt ydelserne alene består af pensioner, vederlag, udbetalinger og lignende ydelser, der udbetales i henhold til den sociale sikringslovgivning, skal sådanne ydelser fritages for skat i den førstnævnte stat.

2. Udtrykket »livrente« betyder en fastsat sum, der udbetales periodisk til fastsatte tidspunkter, enten for livstid eller for et nærmere angivet eller forud beregneligt tidsrum, i henhold til en forpligtelse til at præstere disse betalinger til gengæld for en fuldt tilsvarende modydelse i penge eller penges værdi.

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=64056

God tur!
BOM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2013, 00:39   #20
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Det er for sent BOM...De har lukket hullet delvist...
Det bliver endnu dårlige hvis skattehullet også lukkes...

Citat:
Fra 1. januar 2013 er der indført et pensionstillæg som en del af førtidspensionen til personer, som er tilkendt førtidspension med virkning efter den 1.1.2003.

Pensionstillægget udgør årligt max. 57.000 kr. for enlige og max. 49.000 kr. for gifte/samlevende.

Pensionstillægget kan ikke udbetales i lande udenfor EU/EØS, Schweiz, USA, Indien og Sydkorea.

Hvilken betydning har de nye regler?
Førtidspensionister på ny ordning, der fra 1. januar 2013 tager fast bopæl i lande udenfor EU/EØS, Schweiz, USA, Indien og Sydkorea, har ikke ret til at medtage pensionstillægget.

Førtidspensionister på ny ordning, som den 31. december 2012 havde fast bopæl i et land udenfor EU/EØS, Schweiz, USA, Indien og Sydkorea, bevarer retten til den fulde førtidspension. Det gælder, så længe de pågældende bliver boende uafbrudt i det land, hvor de havde fast bopæl den 31. december 2012.

Eksempler
•En førtidspensionist er flyttet til Thailand den 1. oktober 2012, hvor han fortsat bor. Han bevarer den fulde førtidspension.
•En førtidspensionist er flyttet til Thailand den 1. oktober 2012. Den 1. marts 2013 flytter han til USA. Den 1. november 2013 flytter han tilbage til Thailand. Pågældende bevarer ikke retten til pensionstillægget ved den fornyede flytning til Thailand.
http://www.penst.dk/da-DK/Om-Pension...sionister.aspx





....



....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er i flexjob med laveste løn som pædagog fynboen Spørgsmål ang fleksjob 25 05-07-2012 10:54
Konsekvenser af de laveste sociale ydelser - Forsørgelsesgrundlag og afsavn Ragdoll Politik og Samfund 20 24-02-2010 13:32
Ny på siden lola44 Hjælp til Forum Brug 3 09-12-2009 16:10
C.l.e.o ny her på siden c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 6 18-06-2009 23:03
Ny på siden... Angelsbaby Din historie 1 25-05-2009 12:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension