K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2011, 10:16   #1
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Unhappy medicin og bilkørsel

Jeg er helt slået ud af kurs - jeg fik en arbejdsskade i ryggen for 2 år siden. Har været igennem flere genoptræningsforsøg bl.a. et ophold på Skagen Ryg- og gigtcenter. Alt er forsøgt uden held. Neurolog fastslog sidste år at operation ikke var en mulighed. Jeg har været tilknytet smerteklinik fra august 2010 til april 2011, hvor min medicin er blevet reguleret, og jeg har arbejdet meget omkring accept af min situation. Jeg har flere gange undervejs spurgt lægen hvordan det er med at køre, da 5 slags af min medicin er med røde advarselstrekanter (og jeg kan pt ikke undværre noget af det). Svaret har hver gang været at det afhang af hvordan jeg havde det. Hver gang jeg har kørt ny medicin ind eller der ellers har været ændringer har jeg ikke kørt da jeg har været svimmel, mere træt end ellers o.lign. men ellers fik jeg at vide at det var ok at køre, når jeg bare var opmærksom på hvordan jeg havde det den pågældende dag.
Så har jeg været ved egen læge i dag for første gang for at bestille noget af det nye medicin. Og der var der helt andre boller på suppen....Ingen bilkørsel mens jeg bruger medicin....
Ja jeg bor så et godt stykke ude på landet, hvor der ingen busser er. Jeg må/kan ikke cykle pga ryggen. Har 3 børn der skal i skole/børnehave. Og er lige blevet sendt i endnu en arbejdsprøvning 35 km fra hvor jeg bor...
Nogen der har stået i samme situation? - hvad kan jeg forvente mig af kommunen? Indtil videre har de jo ikke ment at jeg har været afprøvet nok til at kunne afgøre om det hedder flex eller pension - eller som nu 0 kr....
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2011, 11:36   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal presse kommunen.

Du sender en ansøgning på kørselshjælp.

Du må henstille at kommunen må betale taxi kørsel, eller at arbejdsprøvningen, bliver uden medicin.

VH popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2011, 11:55   #3
Spin
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2008
Indlæg: 69
Styrke: 16
Spin er ny på vejen
Jeg vil mene at kommunen har pligt til at hjælpe dig, da du jo grundet din helbredstilstand ikke har mulighed for at transportere dig selv.

Når det er sagt, så undrer jeg mig over at neurologen og egen læge er uenige om spørgsmålet om hvorvidt det er forsvarligt for dig at føre bil.

Føler du selv at det er forsvarligt at du sætter dig bag rattet? Har du spurgt din læge om hvad han bygger hans vurdering på? Er det hans oplevelse af hvordan du er påvirket af medicinen, doseringen af medicinen, kombinationen af flere præparater eller hvad har han lagt vægt på?

Som udgangspunkt er det tilladt at føre bil selvom man har indtaget receptpligtig medicin (udskrevet i ens navn) med den røde advarselstrekant på. Det er nemlig som udgangspunkt den pågældende persons evne til forsvarligt at køre bilen, der vægtes. Det er jo meget forskelligt i hvilken grad man er påvirket af medicinen, og derfor synes jeg at neurologens ord lyder fornuftige.
Når det er så sagt, så er jeg klar over at man godt kan være påvirket i en så lille grad at man ikke selv bemærker det, men alligevel er ens reaktionshastighed måske alligevel ikke ringere end een der er 20 år ældre, eller måske een der bare er lidt almindeligt træt.
Forskellen er bare at du kan ikke blive dømt for promillekørsel hvis du udelukkende er lidt træt, eller hvis du grundet alder har en lidt længere reaktionstid, men du kan blive dømt for promillekørsel hvis du har medicin i blodet, og dette uanset hvor lidt, hvis bare en læge vurderer at det kan have påvirket dig.
Selv indtager jeg medicin med advarselstrekanten, medicin som dog bevirker at jeg bliver en bedre bilist :-)


Jeg har indsat nogle link omkring bilkørsel og trafikfarligmedicin, måske de kan hjælpe dig:

http://www.sikkertrafik.dk/I%20bil/M...0i%20trafikken

http://laegehaandbogen.dk/default.aspx?document=10521

http://www.sundogtrygpaahjul.dk/uplo...ligmedicin.pdf
Spin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2011, 23:25   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.780
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg går ikke imod din læge, men........

Kære Heidi.

selv for os smertepatienter findes der retssikkerhed.

Sæt dig ind i følgende Vejledning
http://retsinformation.w0.dk/print.aspx?id=117508&exp=1 og sammenlig den ordinerede medicin og drøft det endnu engang med din læge.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Medicin og bilkørsel, embedslæge frurabbit Alt det andet 8 23-06-2011 14:36
medicin og bilkørsel heidi kastrup Alt det andet 4 23-05-2011 23:58
Medicin og bilkørsel zuza Nyt om loven 6 26-05-2008 21:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension