K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2011, 23:13   #11
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af defrost Se meddelelser
Den aktindsigtsformular er jeg også ved at bruge. men har lavet aktindsit før og sys der mangler noget.

Står en lægekonsulent som lægekonsulent eller bare som læge ?
...har lige fundet én frem (fra 2006) og videregiver skitse:


Lægejournal

Klient (borger)

Navn, CPR (borger)

Journalen bør indeholde kort sygdomsbeskrivelse, diagnoser, prognose og sammenfatning - herunder beskrivelse af helbredsforholdenes virkninger på funktion og sociale samt erhvervsmæssige forhold.

Dato, tekst

LÆGEKONSULENT X (fulde navn angivet)

bla, bla, bla...

KONKLUSION

bla, bla, bla...


Håber du forstår skitsen, Defrost, ville hellere ha' tegnet den :-)

Fra 2006, så kan sagtens være ændret siden da...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 23:26   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej defrost

Det er ikke sikkert, du vil overhovedet kunne finde noget navn på lægekonsulent i en aktindsigt, da lægekonsulentens udtalelser til de lægeoplysninger, der er, er internt arbejdsdokument. Lægekonsulenten er kun administrativ ansat til at "oversætte" lægeoplysninger, mens det er sagsbehandleren som på kommunens vegne træffer afgørelsen. Interne dokumenter har de ikke ret til at udlevere til borgere. Men sagsbehandleren kan i en afgørelse skrive, hvad lægekonsulenten har "oversat" og laver en samlet konklusion sammen med andre oplysninger som f.eks. i en ressourceprofil i afgørelsen (egen vurdering).

Hvis du absolut gerne vil vide, hvad lægekonsulenten hedder, kan du så ikke bare spørge dem?

Eller søg på nettet med ordene din "kommune" og "afdeling" og så "lægekonsulent". Måske finder du noget der.

Sidst redigeret af curls; 11-05-2011 kl. 23:31.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 00:29   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis der er/ og bliver henvidst i journaler til en udtagelse fra lægekonsulent, har du ret til at få disse i sin fulde form, med navn på lægen.

Du beder om at få aktindsigt i din lægejournal/lægekonsulent journal eller hvad de nu måtte kalde disse.

Evt bare be om at få samtlig udtagelse der er lavet på dig.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 18:04   #14
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Hvis der er/ og bliver henvidst i journaler til en udtagelse fra lægekonsulent, har du ret til at få disse i sin fulde form, med navn på lægen.

Du beder om at få aktindsigt i din lægejournal/lægekonsulent journal eller hvad de nu måtte kalde disse.

Evt bare be om at få samtlig udtagelse der er lavet på dig.

VH POpiae

Det er forkert, læs lovgivningen eller endnu bedre, kom med et link til noget lovgivning, der støtter din (forkerte) påstand.

Sidst redigeret af Hans; 12-05-2011 kl. 18:31.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 18:27   #15
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Jeg har lige set mine akter igennem - der står anført navn på de lægekonsulenter der løbende har været på min sag - og i min ressourceprofil står der initialer ved deres udtalelser / kommentarer / konklusioner med dato anført . Det tog mig lige lidt tid at gennemskue forkortelserne for navn og dato !) I min kommune kan man ikke finde frem til lægekonsulenterne på hjemmesiderne !
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 18:29   #16
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Jeg har faktisk også en liste over de henvendelser der har været til lægekonsulenterne / den korrespondance der har været mellem jobcenter og navngivne lægekonsulenter - de lå i mappen jeg fik med min aktindsigt.
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan finder en psyk skånebehov? Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 11-01-2012 13:06
Hvordan søger/finder man et fleksjob? Mama Spørgsmål ang fleksjob 8 17-06-2011 12:23
Hvordan finder jeg de tråde - Physen Hjælp til Forum Brug 8 10-04-2010 03:13
Hvordan finder jeg flexjob? Barbara Spørgsmål ang fleksjob 11 01-08-2009 20:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension