K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2011, 11:54   #11
nuvi
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Lokation: Kerteminde kommune
Alder: 63
Indlæg: 38
Styrke: 14
nuvi er ny på vejen
Hej Gitte Kirk

Tak for dit svar , min arbejdsskadesag er også kun mideltidig . Min erhvervsevne er ikke bedømt endnu den afhænger af hvad kommunen finder ud af om jeg får flexjob eller en pension , det sidste tror jeg nu ikke meget på selvom jeg har mange problemer efter min ulykke med bevægelseapparatet og der er kommet andre ting til .

Jeg har tænkt mig at fuldføre min arbejdsprøvning , for jeg ved godt at de vil lukke kassen i , så derfor går jeg med til hvad de siger . MEN PASSER PÅ MIG SELV.

Håber du inden længe får afklaret din sag med ASK

Venlig Hilsen Nuvi
nuvi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 14:08   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Gunvor skrev:
"Ang. de ikke så gerne ville have jeg gik hjem, hvis du har et dårligt. Ja, så må det jo være sådan, at ét er deres intention ét andet er dit helbred og din arbejdsprøvning. Du skal ihvertfald ikke lade dig presse inddirekte af sådanne udsagn."
Lige præcis, Nuvi, det er dit helbred det handler om, og der er kun én til at passe på dig. Gør det ordentligt.

Nuvi skrev:
"Jeg fik også at vide at jeg ikke måtte sidde og sige når jeg var dårlig, fordi de i virksomheden havde rigtig travlt og ikke havde tid til til syge mennesker."
Arh hva'r for noget.

Jeg synes du skal sende en mail til jobkonsulenten, i den mail skal du skrive lidt om din erfaring m.h.t. hvad du kan klare, referer til de 7 mdr. hvor du blev forsøgt fastholdt i dit tidligere job, men hold dig så vidt muligt til facts, ikke for meget klynk.
Derefter refererer du fra mødet på virksomheden, bl.a. den med, at de ikke har tid til syge mennesker.
Og så noget med, at du havde en forventning om, at denne arb.prøvning havde til formål at belyse hvor meget arbejdsevne du har tilbage.

Og så slutter du af med, at skrive noget om, at du ikke kan se hvordan en afprøvning i denne virksomhed skulle kunne give et retmæssigt billede af hvad og hvor meget du kan klare.

Et eller andet sted i mailen synes jeg du skal få flettet et par spørgsmål ind:
1. Hvad skal du gøre hvis du bliver svimmel og føler dig nødsaget til, at forlade din plads i receptionen?

2. Vil nogen fra kommunen skrive under på, at de tager ansvar for forværring af dit helbred?

Mailen sender du til både sagsbehandler og jobkonsulent.
hvis du ikke har, eller kan finde, deres mailadresser bliver du nok nødt til, at spadsere op på kommunen med de 2 breve, aflevere dem ved skranken og bede om kvitteting på, at de er modtaget.

En arbejdsprøvning kaldes vist en virksomhedspraktik når den foregår i en virksomhed.
Min sidste arb.prøvning foregik i en virksomhed, og blev kaldt for en praktik, jeg arbejdede meget for mig selv, der var ingen i virksomheden der fulgte op på hvad jeg kunne klare, udover at finde relevante jobs til mig, altså jobs jeg kunne klare.
Til gengæld, da jeg spurgte min konsulent hvad jeg skulle gøre hvis jeg en dag blev nødt til at gå før tid var svaret, at jeg så skulle henvende mig til chefen eller kontaktpersonen på virksomheden og så ringe til konsulenten.

Det blev til, at jeg var i telefonisk kontakt med konsulenten 4 dage om ugen, jeg havde jo fri om onsdagen.

Det handler om, at du skal have sået tvivl om hvorvidt denne virksomhed er gearet til, at have en som dig gående, groft sagt.

I min sidste afprøvning brugte jeg denne model til dagbog: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Det er meget vigtigt, at du skriver en udførlig dagbog, dagbogen er din dokumentation for hvordan dit liv hænger sammen.
Send meget gerne kopi af den til både jobkonsulent og sagsbehandler hver uge, så de ikke senere kan påstå, at have været uvidende om det ene eller det andet.

Hvis du har personlige møder eller telefonsamtaler med jobkonsulent eller sagsbehandler, så send efterfølgende en mail hvori du refererer til jeres møde/samtale og slutter af med, at spørge om du har forstået det korrekt.

På den måde får du sorteret evt. sludder og vrøvl fra og ender med et dokument, som du evt. kan bruge senere i din sag.

Jeg håber, at det lykkes for dig, at komme i en ordentlig arb.prøvning hvor du bliver respekteret.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 14:16   #13
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Jeg kan kun give Vovse ret ! - og håber virkelig du kommer i en ordentlig arbejdsprøvning hvor du bliver respekteret og støttet hele vejen !

Pas rigtig godt på dig selv !
Du får en kærlig tanker herfra
Hilsen
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension