K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2012, 19:04   #1
tjele88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 90
Styrke: 13
tjele88 er ny på vejen
skal de komme med en afgørelse

et hurtigt spørgsmål

hvis man ikke kan blive forlænget mere med sygedagpenge og de henviser til kontanthjælp skal jeg så ikke have en afgørelse i min sag fra kommunen og begrundelse
tjele88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 20:03   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
De skal melde det sygedagpengestop....men læs selv mere her http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

De skal også have undersøgt hvad der så skal ske osv...og det skal forgå i forlængelse af sygedagpengestoppet....men læs på ovenstående link..

Du kan også evt prøve at søge herinde da emnet har været oppe mange gange før..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 21:15   #3
tjele88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 90
Styrke: 13
tjele88 er ny på vejen
blev forlænget i oktober 2011 pga jeg haved en ask sag kørende men i forlængelse brevet stod der at når der kom afgørelse fra ask ville sygedagpengene fra falde
tjele88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 21:21   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
okay...men uden at du må hænge mig op på det...så ville jeg stadig mene at de skal oplyse et sygedagpengestop....når det sker....og at det ikke er nok med et brev et halvt år forinden...

De andre ting i disse paragraffer skal jo også overholdes....altså så de skal finde ud af hvad der videre skal ske i din sag...

Mon der er andre herinde der ved mere om det...og som lige gider at fortælle hvordan og hvorledes..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 22:55   #5
tjele88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 90
Styrke: 13
tjele88 er ny på vejen
Tak for svaret. Ja det kan vare der er nogen der ved mere eller har prøvet noget lignende
tjele88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 23:00   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hey

Hvis de har meddelt dig sygedagpenge stop kun mundtligt, så har du ret til en afgørelse på skrift, hvis du beder om det og den vejledning om at du kan bede om at få den på skrift, skal de vejlede dig om...

Jeg har lige oplyst noget lignende i anden tråd for nylig... Du kan henvise det til forvaltningsloven § 23 (tror jeg det var), om at du har ret til en skriftlig afgørelse med begrundelse. Afgørelsen skal også indeholde en klagevejledning....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 23:09   #7
tjele88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2011
Indlæg: 90
Styrke: 13
tjele88 er ny på vejen
Okay tak. Det står bare i det forlængelse brev jeg fik at det vil stoppe når der kom en afgørelse fra ask

Hvis man ryger på kontant hjælp er man så ude af det kommunale. Eller er man stadig i systemet
tjele88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 23:27   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tjele88 Se meddelelser
Okay tak. Det står bare i det forlængelse brev jeg fik at det vil stoppe når der kom en afgørelse fra ask

Hvis man ryger på kontant hjælp er man så ude af det kommunale. Eller er man stadig i systemet
Kan se i din anden tråd at du skriver, at der er faldet dom i din arbejdsskadesag... Det kunne egentlig være interessant at man kunne klage over stop af sygedagpenge, bare fordi man har fået en dom i arbejdsskadesagen, for som en af de andre siger " man bliver jo ikke rask af det..." (dog ikke i alle sager.... så det er meget individuelt)

Så det er ovenstående situation, du nok skal finde, om nogen har oplevet det... Bliv helst i en tråd, så vi alle har din baggrundshistorie. Bliv i den anden eller her.... Måske skal du lige prøve at bruge søgefunktionen og søg på ord f.eks. "arbejdsskade stop af sygedagpenge"..... Evt. bruge google.... Du kan også prøve at kontakte sr-bistand for yderligere rådgivning:
http://www.sr-bistand.dk/social_og_j...aadgivning.asp
Har desværre ikke selv nogen erfaring med arbejdsskadesager osv.... Så andre må træde ind og fortælle deres erfaringer, hvis de har oplevet noget lignende.

Er du i fagforening, så kontakt dem endelig...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 02:02   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tak for det curls..

Jeg sidder bare og tænker....er det virkelig nok at man får et forlængelses brev hvor i der står at ens sygedagpenge vil stoppe når arbejdsskadesagen er færdig...

Når arbejdsskadesagen så endelig er færdig....så skal de vel skrive til en at det er nu at ens sygedagpenge stopper....

Et stop af sygedagpenge er jo en afgørelse....som man kan klage over....og det er jo svært hvis man ikke får noget skriftligt fra dem når stoppet endeligt træder i kraft...

Hmm måske ricky ved det eller andersine.....om man stadig skal have et brev om stoppet...selvom man fik det at vide da man blev forlænget...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 10:30   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Tak for det curls..

Jeg sidder bare og tænker....er det virkelig nok at man får et forlængelses brev hvor i der står at ens sygedagpenge vil stoppe når arbejdsskadesagen er færdig...

Når arbejdsskadesagen så endelig er færdig....så skal de vel skrive til en at det er nu at ens sygedagpenge stopper....

Et stop af sygedagpenge er jo en afgørelse....som man kan klage over....og det er jo svært hvis man ikke får noget skriftligt fra dem når stoppet endeligt træder i kraft...

Hmm måske ricky ved det eller andersine.....om man stadig skal have et brev om stoppet...selvom man fik det at vide da man blev forlænget...
Ja du har egentlig ret Webmaster, for der er faktisk en lille paragraf et sted, hvor der nævnes f.eks. at før stop skal der ske en partshøring....
Og i ALLE afgørelser, og en stop af en ydelse er en afgørelse, så her bør man have ret til en skriftlig afgørelse....

Jeg har tænkt på, at selvom arbejdsskadesagen er afsluttet, så kunne de måske godt have kigget på, om der er andre forlængelsesmuligheder at komme på i stedet for i § 27.... F.eks. hvis man var så alvorligt syg, at man jo slet ikke kan arbejde, så synes jeg slet ikke efter den almindelig fornuft, at man skal "smides" på kontanthjælp.... Så hvis jeg var tjele88 ville jeg bede om den skriftlige afgørelse, for de skal begrunde stop af ydelsen - OG kunne skrive/opfylde retssikkerhedsloven § 7, hvor de skal kunne oplyse, hvordan man jo kan komme tilbage på arbejdsmarkedet... og ikke bare skrive "du skal søge kontanthjælp" - det må de ikke....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kritiske fleksjobbere: Hvor skal jobbene komme fra? Webmaster K10 Nyheder 0 01-07-2012 21:50
Sendt til afgørelse, hvor længe skal jeg vente? Evaave Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 14-03-2012 15:42
Hvad skal afgørelse indeholde? Nucca Spørgsmål ang fleksjob 4 02-03-2012 16:44
Jeg skal komme til mødet? (FP) Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-07-2010 20:09
Ja det skal nok komme flexjobber tilgode sushjer 1 Politik og Samfund 0 22-02-2010 17:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension