K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-07-2011, 17:38   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fibbie Se meddelelser
Tak for dit svar
Jeg har svært ved at formulere mig ordentligt lige nu, men jeg bruger de sidste ressourcer for i dag til at prøve.
Min SB'er lyver, svarer ikke på konkrete spørgsmål, så nu tør jeg ikke søge ledighedsydelse, da jeg er bange for at det bliver opfattet som en raskmelding fra min side. SB's vurderinger er helt ude i hampen og jeg vil gerne vide om hendes forvrængede vurderinger og æreskrænkende udtalelser kan retforfølges ? Jeg er bare i den grad ikke rask!!! LK omskriver alt til usandheder, forvridninger og udeladelser, så de samme spørgsmål gælder her
forstå ikke du kan opfatte miit svar som at du bryder nogle regler
men vi vil meget gerne hjælpe dig

prøv og brug weekenden og skrive dit sagsforløb ned i stik ord
og skrive det i denne tråd, så vi kan følge din sag fremover

det har jeg gjort mange gange, når jeg skulle snakke med kommunen eller læger.

med det du skriver kan vi desværre ikke rigtig bruge
Men husk her på k10 er der desværre mange som oplever det samme
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2011, 17:49   #12
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Hvad er LK?
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2011, 17:55   #13
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solnedgang Se meddelelser
Hvad er LK?
Plejer at stå for lægekonsulent :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2011, 18:01   #14
Fonze
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2011
Indlæg: 54
Styrke: 14
Fonze er ny på vejen
Måske er jeg galt afmarcheret her, men hvis du er visiteret til fleksjob får du vel automatisk ledighedsydelse.
Fonze er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2011, 18:59   #15
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Fibbie

Ked af at høre du har været udsat sådan en behandling.

Men lige for at tingene på plads kan det være svært (og ikke mindst dyrt) at rejse en injuriesag via en advokat/domstol, så dette bør overvejes om vrede går frem for pengepungen, desværre, men måske kan du bruge din vrede til at klage over sagsbhehandling ect.

Her fra den store danske omkr. ærekrænkelse/injurie:

Citat:
ærekrænkelse, injurie, fornærmelige ord og handlinger eller udbredelsen af forlydender, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgernes agtelse. Er ærekrænkelsen sand, er det ikke strafbart at fremsætte den, medmindre den er fremsat på en utilbørligt fornærmende måde, eller der ikke har været rimelig anledning til at fremsætte fornærmelsen. Straffrie er også ærekrænkelser, der er fremsat i god tro af en person, som var forpligtet til at udtale sig eller handlede til berettiget varetagelse af en åbenbar almeninteresse eller af eget eller andres tarv. Ved afgørelsen af, om der foreligger en strafbar ærekrænkelse, tages der udstrakt hensyn til ytringsfriheden. Ubeføjede ærekrænkelser kan mortificeres (erklæres "ubeføjede" eller "døde og magtesløse") ved dom. Der kan ske mortifikation, selvom der ikke idømmes straf. Ud over straf og mortifikation kan ærekrænkelser bl.a. medføre økonomisk godtgørelse for tort. Straffesager om ærekrænkelser er som udgangspunkt undergivet privat påtale, dvs. at den krænkede normalt selv må anlægge retssagen i den borgerlige retsplejes former (se civilproces). Sager om ærekrænkelser var i ældre tid meget hyppige, men der føres nu kun få.
Kilde: http://www.denstoredanske.dk/Samfund...kr%C3%A6nkelse

Du har jo også en mulighed for at skrive herinde omkr. det skete og få luft for noget af din vrede/krænkelse.

Håber du får en rimelig weekend trods dette.

Gunvor

Hej Fibbie

Har først lige set, at du også har en anden tråd, som jeg har svaret på.

Selvom du skriver en længere indlæg her, mangler der nogle konkrete oplysninger for at kunne give råd.

Dette kunne evt. gøres i en oplistet kronologiks form a la:

xx.xxårtal.: godkendt fleksjobbevis fra kommune
sept. 2007: første fleksjob
xx.xx.årstal: første sygedag
xx.xx.årstal: fyret pga. sygdom

ect.

Samtidig kan det virker, som du har haft hjælp til indsigelse i forud for partshøring el.? Og har denne været tilfredsstillende? Og hvad siger denne part til svaret?

Nu er jeg ingen ørn i fleksjob og lovgivningen for denne, og da der mangler dato for begivenheder er jeg i tvivl om hvor længe du har gået sygemeldt fra fleksjob el. du er arbejdsledig fleksjobber pga. fyring?

Mener forvøvrigt, at det ikke er i orden, at din RP, herunder helbredsdel ikke har de diagnoser med, som du lider af. Helt hen i vejret med deres svar.

mange hilsner

Guvnor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af Webmaster; 21-09-2011 kl. 15:42. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1...brug evt rediger funktionen for tilføjelser..
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2011, 20:31   #16
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hej Fibbie

Jeg har været ude for en arbejdsulykke, havde job med løn under sygdom, og blev fyret efter 11 mdr sygdom - jeg havde 3 mdr opsigelse



Jeg er blevet forkert vejledt af min kommune omkring alt, derfor er jeg nysgerrig.

Fik bl.a. af vide at mine feriepenge ville blive modregnet i ledighedsydelse (det har de gjort tidligere i mit fleksforløb) Det var først da jeg selv fandt §'er at de trak på smilebåndet og gav mig ret.

Derfor har jeg ikke den store tillid
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2011, 23:08   #17
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja tror altså også vi bedre kan hjælpe hvis vi får din sag serveret, så godt du nu kan *ss*

Dog mht at SB´er ikke vil svare dig på spørgsmål, så skriv til SB´er, i det hele taget hold dig fra mundtligt, alt det du kan, du skal selvfølgelig deltage i møder, men telefonen er der ingen der kan tvinge dig til at tage.

Gå ALDRIG til et møde uden en besidder (din afdøde grand tante er fino, pointen er at der er et ekstra sæt øre)
Optag møderne, det er fuldt ud lovligt så længe den der holder optageren selv deltager i mødet, du behøver ikke fortælle SB´er at du optager, så kan denne heller ikke sige at du ikke må

Skriv referat af møderne og få evt besidder til at skrive under på det også var hvad denne hørte, og forlang at få det lagt ind i din sag, formuler det meget gerne som spørgsmål hvor du forlanger at få en skriftlig reaktion, hvis SB´er er uenig, ellers vil du opfatte det som samtykke.

Giv dig selv klage frister *ss* det gør du ved at skrive at hvis du intet har hørt inden den xxx (normalt er en frist på 14 dage til 3 uger passende) opfatter du det som xxx (det kan være afslag)
Har du intet hørt skriver du at du beklager at SB´er har glemt at reagere og du derfor giver en ny frist på xx (en uge 14 dage er rimeligt, alt efter hvad det drejer sig om)
Har du stadig intet hørt skriver du en klage, den sender du til hele mulitøjsen, dvs SB´er jobcenter chefen borgmester og kommunalbestyrrelsen. Er det en anke (altså et afslag på noget du har søgt, hvilket du gerne må opfatte et manglende svar som) så er det jobcenter chefen der skal have den, også der giver du en tidsfrist, kommer du ikke i gennem med overnevte metode der heller så er det en klage til samtlige over manglende reaktion.

Det behøver du ikke gentage ret mange gange, før SB fanger den, og begynder at opføre sig ordentligt.
De er i det hele taget ikke særlig begejstret for skriftlig dok. på deres fejl og mangler (og især ulovligheder) derfor er det bedste du kan gøre for din sag at sørge for at få så meget som muligt ned på skrift, få det dokumenteret, især når SB´ern siger et og så skifter mening.

Fint nok der skiftes mening, men det er bare ikke okay at gøre det hele tiden og så igen.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2011, 23:38   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis lægekonsulenten har skrevet noget, som ikke står i forhold til det der står i dine lægepapirer, så bør du klage til kommunen, da kommunen har ansat lk til opgaven og er ansvarlig for, at lk udfører opgaven korrekt.

Stil klagen til borgmesteren, med kopi til samtlige byrådsmedlemmer og jobcenterchefen.

Klagen afleverer du ved skranken i jobcenteret og beder om, at få en kvittering på, at de har modtaget den.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Fibbie Se meddelelser

Efterflg. mener min sagsbehandler at jeg skal søge ledighedsydelse fra d. 1/8

Derfor håber jeg, at der herinde er nogle rare mennesker der kan svare mig på flg. spørgsmål:

Skal ansøgningen være kommunen i hænde d. 1/8 for at jeg kan få ydelsen fra denne dato?

Kan jeg få ledighedsydelse selvom jeg ikke har raskmeldt mig, da jeg bestemt ikke er blevet mere rask af kommunens behandling af mig?

Det er kommunen der påstår, at jeg stadig kan varetage et fleksjob på trods af tre lægeudtalelser, vurdering fra Reva og en arbejdspraktik der alle siger at jeg ikke kan.
Uuha, den er svær den her.

Men jeg mener ikke, at det kan give bagslag at søge ledighedsydelsen.

Ledighedsydelse gives jo til mennesker, som er visiteret til fleksjob, men ikke har fundet et job, og fleksjobbere har jo en varig lidelse, som gør at deres arb.evne er nedsat, d.v.s., at det er jo ikke 100% raske mennesker der får udbetalt ledighedsydelse.

Der er skrevet rigtig meget på K10 de sidste dage om, at mange holdes på fleks i kassetænkningens navn, til trods for, at de kun kan klare et meget lavt timetal, som slet ikke er realistisk i forhold til et fleksjob.

Men hvis der pludselig skulle dukke et fleksjob op (usandsynligt, som din sag ser ud), har du ret til at kræve, at alle dine skånebehov bliver respekteret.
Du kan evt. få din læge til at hjælpe dig med, at formulere dine skånebehov og efterfølgende bede om at få dem lagt i din sag.

Det er vigtigt, at du bliver i denne tråd, også når der dukker nye spørgsmål op i forb. med din sag, ellers bliver det svært for os andre, at komme med gåde råd og hjælp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 00:09   #19
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Hej Fibbie.
Jeg er 60 år, og har fibomyalgi, og slidgigt i alle led.
Dog synes kommunen, at jeg godt kan tage et arbejde på det ordinære arbejdsmarked.
De ville sende mig på kontanthjælp, hvad jeg ikke kunne overskue.Jeg ville miste alt det jeg har kæmpet for et helt liv.Har været på arbejdmarkedet siden jeg var 16 år.
Dumt nok ikke indbetalt til efterløn.
Så jeg er raskmeldt? og skal finde et job jeg kan varetage i de næste 5 år.
Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 09:31   #20
Fibbie
Elsker at være her på K10
 
Fibbies avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 79
Styrke: 13
Fibbie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
du kan kun ligge en civil retsag an mod dem
hvis du mener de er skyld i dit i heldbred har taget skade af en arbejdsprøvning eller lignende

BAN og ANKE styrelsen er kun når en kommune har truffet en afgørelse

Men du bliver nødt at skrive noget mere. før jeg kan anbefale en advokat
det kan blive rigtig dyrt hvis du taber sagen
Hej MTVRV1

Tak for dit svar

Jeg føler mig krænket over, at min SB direkte lyver i sin vurdering af, hvorfor jeg ikke kan få pension.
Desuden har kommunen ikke givet mig den aktindsigt jeg har krav på.
Ligeledes er jeg meget vred over LK's omskrivninger og løgne.

Jeg har ikke godkendt arbejdsevnejournalen, men derimod klaget over, ikke at få mine indsigelser ført ind i journalen.
Grunden til dette var, at jeg ikke kunne forstå, at de nyeste udtalelser fra neuropsykolog, rheumatolog og egen læge ikke var medtaget i journalen i deres fulde ordlyd, når man kunne tage den fulde ordlyd fra andre undersøgelser helt tilbage til 2005, hvor jeg stadig kæmpede en brav kamp for at finde ud af hvad jeg i det hele taget fejlede.

Jeg så dog ikke noget til journalen før den kom sammen med brevet om det påtænkte afslag på forlængelse af SP, ligesom man ikke vil rejse en pensionssag, da man mener jeg sagtens kan passe et fleksjob på 14-16 timer. Dette selvom både Reva og og lederen af den sidste virksomhedspratik siger, at det kan jeg ikke.

Jeg føler mig i den grad mistænkeliggjort og min ære bliver i den grad krænket når man anklager mig for ikke at have arbejdet aktivt og motiveret. Det er i fuldstændig modstrid med, hvad der er udtalt om mig i forbindelse med arbejdsprøvningerne.


Knus Fibbie
Fibbie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
det sorte register jobmasta Politik og Samfund 9 16-11-2012 21:19
De(t) sorte får Andepigen Politik og Samfund 3 29-04-2012 07:46
De svage er de nye sorte. Gerbilwoman Politik og Samfund 4 30-01-2012 18:03
det sorte hul Zara Alt det andet 20 22-09-2011 16:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension