K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2012, 19:01   #1
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Hejsa

Lige en start hvis i vil vide mere så læs min Blog

Jeg går hos psykriater Bjarne lund christensen en rigtig god psyk han er nem at snakke med og det,jeg har gået hos ham siden 3-1-12

jeg har så lige været oppe hos ham igen i dag formålet er at jeg gerne vil udredes,men han kan ikke diagnostisere mig pg finde ud af hvad der er galt med mig eller om der er noget æv æv æv det kunne min tidl psyk heller ikke

Kan det virkelig passe at jeg ikke kan få en diagnose/udredning jeg fatter det ikke.

når nu jeg døjer med min selvtilid og det på arbejde/møder med komunen og det ville det jo være en enorm stor hjælp for mig at kunne fortælle hvad at jeg fejler.

begge mine søskende er blevet udredt for ADD og Autisme.

knuss katrine
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 19:40   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
For at få en diagnose, så skal man have et bestemt antal points indenfor den del der udgør diagnsosen. Har man så ikke de points der er med til at bestemme diagnosen, jamen så kan diagnosen heller ikke bestemmes og/eller stilles.
Lidt som at føle sig deprimeret, og så have symptomer på det modsatte.

Indenfor psykiatrien er der helt klare linjer for, hvordan en diagnose stilles før end det kan kaldes og identifiseres som værende den rette diagnose. Og der er rigtig mange punkter der skal stemme overens - gudskelov, ellers fejlede vi nok alle sammen alt muligt.

Men hvor om alting er, så kan man godt være syg alligevel, man kan bare ikke kalde sygdommen og/eller lidelsen ved navn da den ikke findes, og ikke ligner de almindelige diagnoser, men måske kun har enkelte træk der fra.

Det gode er, at kommunen og sagsbehandleren IKKE må kigge på diagnoser alligevel, de skal kigge på din arbejds og funtionsevne. Og her er det lige meget om man har en diagnose eller ej. Dette er bestemt fordi folk er forskellige og at en diagnose kan oplevelse forskelligt fra person til person. Hvis to har den samme diagnose, kan den ene måske klare mere end den anden osv. Så derfor er de gået væk fra at sætte folk med diagnoser i bås. Det handler nu kun om arbejds og funtionsevne.

Kan godt se at det er irriterende at man måske ikke fejler noget konkret der kan sættes ord på og som man kan læse lidt om (og blive klogere på), men omvendt, så er det jo også en gave at få at vide, at man ikke er voldsomt psykisk syg.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 20:03   #3
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
man kan jo også have flere forskellige problemer, som hver for sig ikke er nok til
en diagnose, men som samlet kan overstige en alvorlig.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 20:36   #4
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Ninja
ja bestemt det er da en stor gave.
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 22:32   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne Se meddelelser
man kan jo også have flere forskellige problemer, som hver for sig ikke er nok til
en diagnose, men som samlet kan overstige en alvorlig.
Ja præcis min pointe. Man kan sagtens have ''træk'' fra forskellige diagnoser og være syg, selvom det rent fagligt ikke har et navn.

Her er det så at psykiateren i speciallægeerklæringen kan komme ind på, og sammenligne tilstande...

I min speciallægeerklæring står der fx, at jeg har mange træk som man kender fra ADHD, uden at jeg HAR ADHD. Men jeg har flere af de samme problemstillinger.

Så man kan sagtens blive udredt på trods af manglende diagnoser.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hejsa. Claus-Aller Alt det andet 12 04-03-2011 08:06
Hejsa louis.la Alt det andet 4 01-03-2011 23:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension