K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2009, 00:16   #11
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
ja ved godt

at det jo slet ikke er sjovt men nærmere tragisk at en kommune kan drive en borger derud. Men kunne altså ikke lade være med at pjatte. Men du har ret
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2009, 08:20   #12
Onkel Henrik
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2009
Lokation: København
Indlæg: 9
Styrke: 0
Onkel Henrik er ny på vejen
Nå, mit første indlæg her, der blev en hel del længere end planlagt :

Mener at, at gå amok er mest af alt et symptom og ikke en farbar vej til at opnå bedre lovgivning/sagsbehandling.

Selvom jeg også sagtens kan identificere mig med følelsen af desperation ved div. møder med kommunen, så tror jeg der er større chance for, at ens evt. utilfredshed bliver taget til efterretning, hvis man, som Hejdien anbefaler, skriver et brev/en klage, end hvis man flipper voldsomt ud.
Det kræver sæ'fø'li man altså kan styre sig og har overskud til at skrive.
For jeg tror (desværre) ikke den afd. der blev 7 computere fattigere den dag, vender blikket specielt meget indad, når de evaluerer på hændelsen.
Det medfører nok heller ikke ændringer/forbedringer højere oppe i systemet.

Sagsbehandlerne er uden tvivl blevet skræmt fra vid og sans og mit bedste bud er, at de bare stempler gerningsmanden, som havende en psykose/værende sindssyg i gerningsøjeblikket eller lignende.

Tror kun sjældent man er villig til at erkende, at borgeren måske:
A): Nærmest er blevet drevet til vanvid af de, til tider, helt absurde og urimelige love/bekendtgørelser, som vi er underlagt i forh. til vor livssituation.
Love, som det kræver menneskeligt overskud og utrolig meget tid, at sætte sig nogenlunde ind i, hvilket let kan være en uoverskuelig opgave for mange.

For ikke at nævne, at vedkommende måske været udsat for:
B): Den dårlige/mangelfulde/fejlagtige eller, helt misforståede, overdrevent systemloyale sagsbehandling, som man nogen gange oplever/læser/hører om.


Hvis målet er, personligt, at få en bedre sagsbehandling (B), er et brev, modsat fysiske udfoldelser, nok den smarteste løsning.
Jeg er overbevist om, at langt de fleste sagsbehandlere har følelser lige som alle andre mennesker og de heller ikke (som os andre) er særligt modtagelige for lærdom/erkendelser, hvis de føler sig direkte personligt truede/stressede, og det har de jo nok gjort ved computerepisoden.

Det kan også være man er frustreret over lovgivningen (A), men heller ikke her tror jeg "work out" på PC'erne batter. Igen; ingenting bliver ændret p.g.a. man går amok.

Man kan jo bare håbe på, at centrene indser, at sådan en overreaktion, som jo tydeligt er et udtryk for total frustration, kan være det eneste sprog, som en tilstrækkeligt presset/grænseoverskredet borger har tilbage.
Er der ikke noget om at, fysisk aggressiv adfærd, er et af de sidste trin i rækken af stressreaktioner!?

Når nu borgeren valgte at rette sin frustration mod inventaret, og ikke personalet, brød han godt nok loven og alle konventioner om god opførsel, men det virker som om hans grundlæggende menneskerespekt var/er intakt (historien melder intet om håndgemæng eller lignende).
Hærværk er jo, trods alt, i en helt anden mildere kategori end vold, og jeg synes det er en vigtig detalje, der er værd at hæfte sig ved.

Det uhyggelige er dog, at politiet i de seneste år har vist, at hvis de bliver tilkaldt til lignende voldsomme episoder, i alt for mange tilfælde, ikke er i stand til at håndtere sådanne på en tilfredsstillende måde.
Det er jo sket mere end en gang, at har man løst problemerne ved simpelthen at trække pistolerne og skyde mod "den vilde" borger, skønt vedkommende kun havde lavet materiel skade.
(Ikke for at skræmme nogen. Bare en konstatering. Mener iøvrigt heller ikke der har været skudt på vilde borgere på Social- eller Jobcentre)

Så det er ikke uden risiko at gå bananas, selvom det kan være en ganske naturlig menneskelig reaktion, når man føler sig presset og ens grænser kraftigt overtrådt.
Samtidig med den store risiko for alvorlige konsekvenser, er chancen for, at man får ændret noget til det bedre, nærmest = 0.
Og det ved enhver jo godt pr. intuition, og det understreger jo bare hvor frustreret vores PC-gut må have været.

GENERELT:
På en måde kan man sige; at dårlig lovgivning sender problemerne nedad i systemet og skaber et hav af unødige konfrontationer/tvister mellem borger/forvaltere af lovgivningen (også forvaltere/forvaltere og borger/borger nogengange).
Og jeg mener netop vi har seriøst dårlige lovgivere for tiden, hvilket p.g.a. uklarheder, sjusk og urimeligheder i nye love, direkte medfører unødig dårlig livskvalitet for rigtig mange mennesker.
Efterhånden synes jeg dette problem har bredt sig til store dele af vort kære samfund, og ikke kun de områder der umiddelbart berører os, der er i målgruppen for K10.

Så husk at sætte X'et ved et menneskevenligt parti med kontakt til virkeligheden, næste gang vi får muligheden!
Tror det vil batte i forhold til både lovgivningen og sagsbehandlingen.
Så vil flere PC'ere evt. også overleve i længden, gætter jeg på.

/O. Henrik
(Langtidssygemeldt i på 6. år, først for nyligt startet på behandlinger/reel afklaring, ellers nærmest strandet.)
Onkel Henrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2009, 11:28   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Henrik tak for langt indlæg (kender det godt mine bliver også altid lange kan åbenbart ikke begrænse mig )

Jeg kan kun give dig 110% ret i dine betragtninger og kan som søster til en sagsbehandler så også sige ...

HUSK DET ER OGSÅ MENNESKER DER SIDDER PÅ DEN ANDEN SIDE AF SKRANKEN og ja jeg ved at de også kan og skal gøre noget selv og ikke kun pare ordre , tro mig det er en diskussion som jeg tit tager med min søster, men nu ved jeg så også at min søster har voldsomme diskussioner med de mindre menneskelige kollegaer og at det kan tage meget hårdt på hende at sidde med de håbløse sager (som vi er mange af herinde ) min gamle sagsbehandler på kommunen stoppede midt i min sag , jeg var irriteret og ked af det , men som hun skrev til mig, jeg ved godt jeg lader dig i stikken midt i det hele .. men jeg må væk fra det her ....

Og når folk går amok på et jobcenter så er det mange gange ikke den der har besluttet tingene de sidder over for det er bare den der har skrevet brevet og udført ordren ..

Jeg for min del tror at man kommer meget længere med kommunikation og ved at sætte sig ind i sagerne og kunne argumenteret for sine sager men som også min søster siger .. så er det tit dem som har svært ved at formulere sig der går amok ...

og det må jo så være ren og skær frustration ...

Men hjælper det , det tror jeg næppe dem jeg kender som er blevet så gale på kommunen at de bare har hævet stemmen de er blevet smidt ud og har fået en masse restrektioner for fremtidige møder som besværliggøre deres sager ...

og til sidst Henrik

Hold da op en lang sagsbehandling

MVH
Hejdien

som nok skal lade være med at smadre noget i frustration ved mødet med sagsbehandler fra reva og kommune om en time .. for he he mødet holdes hjemme ved mig ...
  Besvar med citat
Gammel 27-11-2009, 12:02   #14
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Henrik tak for langt indlæg (kender det godt mine bliver også altid lange kan åbenbart ikke begrænse mig )

Jeg kan kun give dig 110% ret i dine betragtninger og kan som søster til en sagsbehandler så også sige ...

HUSK DET ER OGSÅ MENNESKER DER SIDDER PÅ DEN ANDEN SIDE AF SKRANKEN og ja jeg ved at de også kan og skal gøre noget selv og ikke kun pare ordre , tro mig det er en diskussion som jeg tit tager med min søster, men nu ved jeg så også at min søster har voldsomme diskussioner med de mindre menneskelige kollegaer og at det kan tage meget hårdt på hende at sidde med de håbløse sager (som vi er mange af herinde ) min gamle sagsbehandler på kommunen stoppede midt i min sag , jeg var irriteret og ked af det , men som hun skrev til mig, jeg ved godt jeg lader dig i stikken midt i det hele .. men jeg må væk fra det her ....

Og når folk går amok på et jobcenter så er det mange gange ikke den der har besluttet tingene de sidder over for det er bare den der har skrevet brevet og udført ordren ..

Jeg for min del tror at man kommer meget længere med kommunikation og ved at sætte sig ind i sagerne og kunne argumenteret for sine sager men som også min søster siger .. så er det tit dem som har svært ved at formulere sig der går amok ...

og det må jo så være ren og skær frustration ...

Men hjælper det , det tror jeg næppe dem jeg kender som er blevet så gale på kommunen at de bare har hævet stemmen de er blevet smidt ud og har fået en masse restrektioner for fremtidige møder som besværliggøre deres sager ...

og til sidst Henrik

Hold da op en lang sagsbehandling

MVH
Hejdien

som nok skal lade være med at smadre noget i frustration ved mødet med sagsbehandler fra reva og kommune om en time .. for he he mødet holdes hjemme ved mig ...
Jeg gir jer fuldstændig ret, kommunikation er vejen frem. Det er lidt lissom de voldelig mænd, når de ikke kan klare sig verbalt så løfter hånden sig, sikkert såen en type der gik amok deroppe.Avs der fik jeg vist lige generaliseret, men taler dog af erfaring. Kan godt få den tanke et kort sekundt, at det er ***.. synd for de sagsbehandlere der går ud over, de har jo også lovgivningen i hånden, og alligevel tænker jeg at så kan de sku lære det !!!! For ærlig talt så er mange (generaliserer ikke) så meget uden empati, forståelse for ens livssituation osv, så nogle kun fatter det på den hårde måde, og tvivler så igen at de overhovedet forstår hvorfor dette menneske går amok..
Husker lige en sag i skat, hvor en blev skudt af en frusteret/sindsyg mand, det er da at gå til yderlighederne, håber ikke der kommer flere af de eksempler
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2009, 15:05   #15
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg vil også lige sige, som Heidien siger, at sagsbehandlere jo også er mennesker. De gør kun deres arbejde.
Hvis man som borger bliver gal og vred, hjælper det absolut ikke at ringe og skælde dem ud og smadre ting og sager. Det ændrer ikke på nogen lovgivning eller afgørelser.
Man må SELV kunne sætte sig ind i lovgivningen, hvis man mener, noget ikke stemmer, som kommunen forvalter loven. Så må man fremlægge det for kommunen og fortælle dem, hvad man selv mener lovgivningen egentlig fortæller.
Personligt synes jeg, at mange mennesker her i Danmark forlanger lidt for meget i dag. Jeg tænker ofte på, hvor heldige vi faktisk er i Danmark i forhold til mange andre lande, hvor man slet intet får........... Jeg har så feks. været i Rusland... Jeg glemmer aldrig deres glade smil, de smiler trods alt, selvom de må spare op i et helt år bare for at rejse til en anden storby....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 21:53   #16
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
_
Hvis det er mennesker der sidder på den anden side af skranken, hvorfor behandler de så nedslidte medmennesker på den måde

En sætning de ikke kender på den anden side af skranken er :
vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig selv . . . . . . . . . . .
eller
tænk hvis jeg selv havner i samme sygelige situation, hvad vil jeg synes om at blive behandlet på samme dårlige måde ?
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 23:01   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der hvor nogen sagsbehandlere begår fejl, er når de ikke forstår at udtrykke sig i respekt!

Der ér altså nogen sagsbehandlere der der taler nedladende, bedrevidende, krænkende og som ikke høre andre end sig selv.

Dårlige nyheder kan udmærket formidles på en god og respektfuld måde, så klienten føler sig hørt, læst og forstået.

Jeg er næsten sikker på, at de der går amok, netop har talt med en sagsbehandler der IKKE har udvist forståelse og respekt over for den måske i forvejen frustrerede klient.

Jeg kender godt de der sagsbehandlere der VIRKELIG kan fremprovokerer ens indre djævel, men jeg kender også sagsbehandlere hvor man som udgangspunkt var virkelig pissed, men hvor de forstod at få en ned på jorden igen.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 23:49   #18
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
ja , jeg har sagt at jeg aldrig har haft dårlige oplevelser med en sgsbehandler ,men kommer pluslig i tanke om engang ,jeg havde været langtids ledig og havde så fået job ,men fik 14 dags løn de første 3 månder ,og manglede så ca 1500 at leve for ,og så sagde" "soen" nu du i job og pengene kommer jo sener men det må du selv finde ud hvordan du vil klare det ,du har jo selv valgt at gå i job..." jeg sagde jeg kan for h ...... ikk læg en sedel i madkassen til ungen at brødet kommer sener ...hun trak bare på skulderne .jeg var så hisig at jeg tudede,Men ved i hvad på vej ud blev jeg vinket hend til ham i boligsikringen,og så sagde han ,kom med så finder vi et kontor , og så rattede han i boligsikringen som jo ellers også var sat ned på grund af jobbet ,så jeg fik 1500 og blev så trukket den efter følgen månde ,for han kunne da godt se dilemaet.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2009, 01:11   #19
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg kender godt de der sagsbehandlere der VIRKELIG kan fremprovokerer ens indre djævel, men jeg kender også sagsbehandlere hvor man som udgangspunkt var virkelig pissed, men hvor de forstod at få en ned på jorden igen.....
De to typer har jeg også mødt.
Problemet med sidstnævnte er så bare, at vedkommende er styret oppefra, så den pæne opførsel skal tages med et gran salt (blot min erfaring).
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2009, 02:43   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror såmænd begge typer er styret ovenfra, den ene tackler så bare akutte problemer bedre end den anden. Og det vigtigste er, at der ikke opstår personskade/vold mm, som ikke gavner klienten og som giver sagsbehandleren endnu mere medvind.

Der er jo ingen vindere i sådan en sag og det skader mere end det gavner. Så hvis en sagsbehandler kan bremse en klient i at gå amok ved at være påtaget flink og forstående, jamen så er det fint med mig, da der jo ligger noget psykologi bag, som er med til at redde klienten fra yderligere problemer...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjort amok - til kamp imod de syge. Stella Det er da strengt ! 89 30-04-2009 19:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension