K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2012, 20:31   #21
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Har du været forlænget efter stk 4, evt. hvorfor ikke, hvad skriver de!

Hvad viser din arbejdsprøvning ift timer og skånebehov?

>Er din tilstand ellers stationær og afklaret?

Vh POpiae
Jeg har været forlænget efter § 27 stk 2.

"Det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger."

Det, kommunen skriver er, at som tingene ser ud, er der intet formål i at forlænge praktikken pga. min helbredsmæssige situation, og det jeg ikke kan øges i timer eller arbejdsopgaver (er gået fra 12 timer til 15 timer om ugen på 13 uger). De skriver videre at praktikken ikke tilgodeser mine skånehensyn, og at min tilstand forværres ved overbelastning (fik en ny overbelastningskade grundet arbejdet under praktikforløbet).

Ifølge kommunen er jeg ikke afklaret endnu, men de vil ikke sende mig ud i en ny praktik, da de ser det som formålsløst, så hvordan kan jeg så blive afklaret??

Praktikpladsen udtaler, at de kan se jeg har mange smerter i løbet af dagen og tvivler på, om jeg kan holde til arbejdet, samt der ikke har været nogen udvikling i timeantallet eller min helbredsmæssige situation. Derforuden tilføjes det fra kommunen, at arbejdet under praktikforløbet ikke har været hverken fysisk belastende eller fysisk anstrengende arbejde - ergo et meget meget let arbejde (sad på kontor foran en computer det meste af dagen)

Egen læge skriver at jeg ikke tåler skulder- og armbelastende arbejde, og at mine skånehensyn er varige, min situation stationær og kronisk med kronisk smertetilstand. Hvilket lægekonsulenten er enig i, og lægenkonsulenten tilføjer yderligere, at jeg skal skånes for enhver nakke-, skuldre- og armbelastning (gælder for begge sider af kroppen) samt der skal tages hensyn til manglende udholdenhed og behov for vekslende arbejdsstillinger specielt angående nakke-skulder området.

Derudover skrives der, at prognosen er god i forbindelse med arbejdesrelaterede aktiviteter bare jeg kan komme meget meget langsomt op i tid. Grunden til min læge skrev det, var i forbindelse med en konsultation, hvor jeg forklarede ham, at jeg VILLE tilbage på arbejdsmarkedet ligegyldigt hvad, men han havde sine tvivl, hvorvidt det ville kunne lade sig gøre, men jeg fik ham overbevidst om, at det kunne jeg godt (det har nu vist sig at det kan jeg ikke). Men konsultationen lå lang tid før, jeg kom i arbejdsprøvning. At det så ikke er lykkes mig at komme op på mere end 15 timer, havde jeg eller lægen ingen anelse om. Så det skal jeg have en snak med ham om, når jeg skal ind til en konsultation.

Jeg har endnu ikke modtaget de endelige papirer fra kommunen, men de kommer indenfor få dage - jeg har kun fået meldingen pr. mail med ovenstående. Dog var svaret meget meget klart! - ingen berettigelse til andet end kontanthjælp - punktum.
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
i vildrede glaesnerhansen Politik og Samfund 6 03-07-2012 14:19
I vildrede... Goldie87 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 29-07-2011 02:38
Helt i vildrede !!! alarm Alt det andet 3 18-11-2010 22:00
I vildrede om hvad jeg skal.... Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 4 08-10-2010 11:53
Vildrede Ragnar Din historie 28 12-04-2010 11:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension