K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2012, 04:01   #21
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er det jo nok ret givet at vi hører mest om dem der ikke følger lovgivningen...

Siden er jo lavet til borgere som er "kommet i klemme i systemet"

Dermed er det ikke sagt at folk som har haft sager der bare kørte som de skulle...ikke er velkommen her...det er jo rart at høre om de positive sager engang imellem...

Jeg tror næppe at en side til borgere hvor alt bare er gået som det skal...at den ville kunne trække folk til...

Supportere for et produkt hører jo heller ikke så meget til de kunder hvor alt bare virker...

Vi skal nok bare alle have i tankerne at der findes mange sager derude som bare køre som de skal...så det hele ikke bliver så deprimerende...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 07:54   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu er det jo nok ret givet at vi hører mest om dem der ikke følger lovgivningen...

Siden er jo lavet til borgere som er "kommet i klemme i systemet"
Nemlig.

Og de borgere, som oplever en ordentlig behandling, sidder jo heller ikke og finkæmmer internettet for oplysninger (og derved finder frem til K10), som kan hjælpe dem videre.

Ergo vil der, sandsynligvis, på K10, altid være en overvægt af sager, som ikke er blevet kørt efter bogen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 08:20   #23
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Jeg har været heldig, kom hurtigt i fleksjob, har haft 3-4 søde sagsbehandler, sidste gang jeg var til møde var hun meget gnaven men det var jeg vist også og de er jo kun mennesker.

Derimod har jeg været i anden aktør ceb herning som var virkelige umeneskelige.

De fortalte til en job samtale jeg var negativ, urimelig osv. fordi jeg klaget over de ringede til mig flere gange på en dag ( jeg sad ved min mor på hospiset, det var sidste dag for hende)

Mne mine sagsbahandler både i sygepenge systemet og job centret har altid været søde og venlige, selv om de ikke kan trylle.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 10:03   #24
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Ricky
Hvor er det dog trættende at blive ved med at se disse angreb på dig ( sådan opfattede jeg det ) , og at du skal blive ved og ved med at forklare din tilstedeværelse på K10 og aftalen med webmaster - Syns det er meget betryggende for dem der har brug for hjælp . Folk bestemmer jo selv om de vil henvende sig til dig for personlig rådgivning - ligesom de kan henvende sig til alle andre brugere for at få råd.
Du er en stor hjælp
enig- jeg er glad for at vi har en faglig bagstopper for selvom vi bare er godeså kan vi dels opfatte en sag forkert, rådgive forkert eller helt misforstå og så er det godt vi har vores egne sb herinde
tak for dem- her ville jeg forøvrigt gå ind for human kloning
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 11:15   #25
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Maimai!

De fleste herinde har netop problematiske sager, er kommet i klemme, eller på anden måde fået dårlig eller lovmæssigt forkert behandling.

der er således IKKE tale om(yderest sjælent)første sagsbehandlermøde, men udfra dårlige/uretmæssig sagsbehandling, at folk bliver anbefalet bisidder og/eller optagelser, og det fordi..
At det er yderest vigtigt at få dokumentation på aftaler og lign, da konsekvensen for mange er tab af sygedagpenge, kontanthjælp eller ægtefælleforsørgelse.

der er således STORE konsekvenser på spil for brugerne herinde, hvilket du som sagsbehandler burde være klar over.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 13:48   #26
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Derimod har jeg været i anden aktør ceb herning som var virkelige umeneskelige.
Husk altid at en socialrådgiver ansat i et jobfirma (anden aktør) ikk arbejder dig men for jobfirmaet.
Et råd som kommer fra en socialrådgiver der arbejder i et jobfirma er ikk nødvendigvis altid det bedste for dig!


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 15:48   #27
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
Husk altid at en socialrådgiver ansat i et jobfirma (anden aktør) ikk arbejder dig men for jobfirmaet.
Vi plejer at kalde de typer for: firmaets mand / kvinde.

Bankrådgiveren er én af slagsen ligesom sagsbehandleren/socialrådgiveren hos myndigheden eller dennes stedfortræder er én af slagsen.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 20:14   #28
maimai
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 44
Styrke: 14
maimai er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Maimai!

De fleste herinde har netop problematiske sager, er kommet i klemme, eller på anden måde fået dårlig eller lovmæssigt forkert behandling.

der er således IKKE tale om(yderest sjælent)første sagsbehandlermøde, men udfra dårlige/uretmæssig sagsbehandling, at folk bliver anbefalet bisidder og/eller optagelser, og det fordi..
At det er yderest vigtigt at få dokumentation på aftaler og lign, da konsekvensen for mange er tab af sygedagpenge, kontanthjælp eller ægtefælleforsørgelse.

der er således STORE konsekvenser på spil for brugerne herinde, hvilket du som sagsbehandler burde være klar over.

VH Popiae
Popiae, jeg er ikke sagsbehandler og har aldrig været det (bortset fra de 2 mdr. hvor jeg fik forvildet mig ind på en forvaltning).

Jeg er godt nok uddannet socialrådgiver, men forvaltningsarbejde, er kun en af mulighederne med den funktion.

Vores uddannelse hedder professionsbachedor i socialt arbejde - Altså ikke prof..bach. i socialrådgivning.

Da jeg i sin tid valgte min uddannelse, var det fordi jeg ville arbejde som socialarbejder, og det er som sagt også den jobfunktion jeg har haft.

Når jeg skriver som jeg gør, så er det fordi jeg kender til den kommunale tankegang.

Jeg ved godt, at mange herinde er alvorligt i klemme i det kommunale system, og jeg kan derfor godt forstå, at i tager alle de forhåldsregler som er nødvendige.


Det jeg stritter på, er at rådgive nye brugere herinde, om at de allerede fra det første møde skal tage en bisidder/båndoptager med. Viser sagsbehandleren sig så ved det første møde sig så at være ubehaglig, så kan man jo tage bisidder/båndoptager med næste gang.

Jeg tilmeldte mig for øvrigt selv herinde, fordi jeg var i afklaring til et fleksjob. Det blev det så ikke, men en pension.

Efterfølgende er jeg så blevet hængende, og tænker, at jeg kan give mine indput her og der :-)
maimai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 20:42   #29
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
@maimai

Rolig... vi har alle inden vi kom her været i en normal jobsituation, at du så har været SB eller hvad det kan/vil kaldes skal ikke ligge dig til last..
Kom du bare med dine meninger/synspunkter som du ser den....

Ud af måske 100 sager vil måske de 10 ikke starte godt ud set fra borgerens synspunkt....og de sidste 10 er dem du måske hører om her hvor 90% finder andre løsninger....
Jeg er blev en af dem som ikke kunne se mig selv som FP men endte der alligevel.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 21:05   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maimai Se meddelelser
Det jeg stritter på, er at rådgive nye brugere herinde, om at de allerede fra det første møde skal tage en bisidder/båndoptager med. Viser sagsbehandleren sig så ved det første møde sig så at være ubehaglig, så kan man jo tage bisidder/båndoptager med næste gang.
Vi rådgiver jo alle ud fra de erfaringer vi selv har gjort os, vi kan li'som ikke gøre andet, vi er jo ikke uddannede inden for området.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Private socialrådgivere bedst! buster Politik og Samfund 0 17-04-2011 09:31
Socialrådgivere og sømmelighed! buster Politik og Samfund 4 20-03-2011 12:45
Socialrådgivere forudser proformaskilsmisser buster Politik og Samfund 6 07-06-2010 15:00
Socialrådgivere på Facebook zuza Et godt link! 9 06-03-2010 12:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension