K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2011, 11:29   #21
FredeFup
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-10 2011
Lokation: Furesø Kommune
Indlæg: 35
Styrke: 13
FredeFup er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mulle63 Se meddelelser
Tror simpelhen at det er hele det her system man bliver mere syg af..
Nemlig !!! For det er et sygt system og det smitter !!!

'Hvad sagde jeg' stod der på hypokonderens gravsten.
FredeFup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 17:43   #22
Mulle63
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2011
Indlæg: 97
Styrke: 13
Mulle63 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FredeFup Se meddelelser
Nemlig !!! For det er et sygt system og det smitter !!!

'Hvad sagde jeg' stod der på hypokonderens gravsten.
Ja det er jo lidt sort humor det hele

Men vi kæmper videre med det forb.. system..

Knus Mulle63
Mulle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 19:56   #23
FruHartvig
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2011
Lokation: Struer
Indlæg: 2
Styrke: 0
FruHartvig er ny på vejen
Hvad vil det sige at du har fået diagnosekoder godkendt af who?

Hvor har du fået erhvervstabsforsikring fra?

Venlig hilsen
Dorthe Kjær Hartvig
FruHartvig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 10:46   #24
Mulle63
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2011
Indlæg: 97
Styrke: 13
Mulle63 er ny på vejen
Vedr undersøgelse

Citat:
Oprindeligt indsendt af bumblebee Se meddelelser
Jeg har i 2007 været på klinikken, og kom ind til en meget behagelig læge Lone Fjordbak. Jeg fik en rigtig god behandling, og i efterforløbet var der stor opmærksomhed på hvordan forskellige vitaminer, urtemedicin m.v havde indvirkning på smerterne. Jeg følte på intet tidspunkt mig behandlet som psykisk syg - men fik en rigtig grundig fysisk undersøgelse, mange blodprøver og et langt og fint forløb med skemaer for smerter og formåen. Jeg fik tilkendt ftp med det samme efter at have været der, og har ingen problemer haft med manglende diagnosekoder godkendt af who - og har fået erhvervstabsforsikring m.m

Lone Fjordbak, har på alle måder være en god og kærlig støtte for både mig om min mand. Så jeg er nok én af de få der har følt mig godt behandlet.
Vil lige høre dig hvor længe din undersøgelse tog?

Kan se at de skriver ca 3-4 timer.. Er helt ødelagt bare ved tanken om at det tager så lang tid, har jo også lige en lang transport derop.

Fik du erstatning? Og for hvad?

Knus Mulle63
Mulle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 21:45   #25
SneaH
På vej til at lære K10
 
SneaHs avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2012
Lokation: Odense
Alder: 36
Indlæg: 8
Styrke: 0
SneaH er ny på vejen
Hej Mulle63
Jeg blev simpelthen nødt til at svare på dit spørgsmål. Jeg har været i behandling i Århus på klinikken her i 2011. Jeg har været rigtig glad for behandlingen og behandlerne deroppe. Jeg var i behandling hos Emma Rehfeld, som er meget hjertevarm, forstående og dygtig. Ud fra hvad jeg ved er der meget få der kommer ind til Per Fink "him self". Til min forundersøgelse var jeg inde hos Nils Balle, som også var rigtig god og dygtig.
De er rigtig gode deroppe til at forklare de offentlige institutioner (kommuner, SU-styrelsen, arbejdspladser mm.) hvad man som patient har brug for og at det er sådan det skal være. Jeg fik meget hjælp til at få ordnet nogle problemer med kommunen da jeg var der. Jeg har følt mig rigtig godt behandlet og har fået stort fremskridt af behandlingen og især efterfølgende.

Selvom man kommer til samtale/forundersøgelse deroppe behøver man ikke sige ja til behandling og de kan alligevel godt skrive en udtalelse.

Jeg er aldrig blevet tilbudt psykofarma da jeg var der og der blev aldrig snakket om det.

Jeg håber du kan bruge mit svar til noget, hvis du har nogle spørgsmål er du velkommen til at spørge
SneaH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2012, 11:28   #26
Mulle63
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2011
Indlæg: 97
Styrke: 13
Mulle63 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SneaH Se meddelelser
Hej Mulle63
Jeg blev simpelthen nødt til at svare på dit spørgsmål. Jeg har været i behandling i Århus på klinikken her i 2011. Jeg har været rigtig glad for behandlingen og behandlerne deroppe. Jeg var i behandling hos Emma Rehfeld, som er meget hjertevarm, forstående og dygtig. Ud fra hvad jeg ved er der meget få der kommer ind til Per Fink "him self". Til min forundersøgelse var jeg inde hos Nils Balle, som også var rigtig god og dygtig.
De er rigtig gode deroppe til at forklare de offentlige institutioner (kommuner, SU-styrelsen, arbejdspladser mm.) hvad man som patient har brug for og at det er sådan det skal være. Jeg fik meget hjælp til at få ordnet nogle problemer med kommunen da jeg var der. Jeg har følt mig rigtig godt behandlet og har fået stort fremskridt af behandlingen og især efterfølgende.

Selvom man kommer til samtale/forundersøgelse deroppe behøver man ikke sige ja til behandling og de kan alligevel godt skrive en udtalelse.

Jeg er aldrig blevet tilbudt psykofarma da jeg var der og der blev aldrig snakket om det.

Jeg håber du kan bruge mit svar til noget, hvis du har nogle spørgsmål er du velkommen til at spørge
Hejsa

Tusind tak for dit svar..

Ja jeg venter stadigvæk på og komme til speciallægeundersøgelsen som kommunen har anmodet om..

Men jeg kunne da godt tænke mig og høre hvordan du står nu?

Om du er kommet på førtidspension eller fleksjob?

Det lyder godt at de har behandlet dig fint deroppe.

Knus Mulle63
Mulle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 12:50   #27
SneaH
På vej til at lære K10
 
SneaHs avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2012
Lokation: Odense
Alder: 36
Indlæg: 8
Styrke: 0
SneaH er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mulle63 Se meddelelser
Hejsa

Tusind tak for dit svar..

Ja jeg venter stadigvæk på og komme til speciallægeundersøgelsen som kommunen har anmodet om..

Men jeg kunne da godt tænke mig og høre hvordan du står nu?

Om du er kommet på førtidspension eller fleksjob?

Det lyder godt at de har behandlet dig fint deroppe.

Knus Mulle63
Hej Mulle63

Så bliver det spændende hvornår du kan komme til.

Jeg er hverken på førtidspension (endnu) eller fleksjob. Jeg studerer med handicaptillæg og på nedsat tid. Men da behandlingen i Århus var slut blev vi alle (jeg var i gruppeterapi med 7 personer) spurgt om der var noget vi ville have iform af førtidspension, revalidering, fleksjob eller andet. Dengang var min situation sådan at jeg "bare" gerne ville have det sådan som det allerede var, dog har min situation ændret sig til det dårligere for tiden og jeg er ved at se om der ikke er andre muligheder.
SneaH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 14:07   #28
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mulle63 Se meddelelser
Vil lige høre dig hvor længe din undersøgelse tog?

Kan se at de skriver ca 3-4 timer.. Er helt ødelagt bare ved tanken om at det tager så lang tid, har jo også lige en lang transport derop.

Fik du erstatning? Og for hvad?

Knus Mulle63
Jeg mener vi var der ialt 3-3½ timer - men afbrudt af frokostpause hvor vi gratis kunne spise og drikke i kantinen. Det var et meget omsorgsfuldt miljø, hvor det tydeligt fremgår hvor stor forståelse de har for de lidelser patienter i disse grupper har.

Jeg har fået erstatning fra min pensionsordning i min bank hvor jeg har en tab af erhversevne forsikring.
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2012, 14:10   #29
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mulle63 Se meddelelser
Har du fået stillet diagnosen BDS? deroppe fra??

Knus Mulle63
Ja det har jeg...ikke at jeg skal bruge diagnosen til noget i mit daglige liv, men da jeg var gennem sagsforløb med kommunen, gik min pension rent igennem på meget kort tid efter diagnosen var stillet.
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 17:51   #30
Mulle63
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2011
Indlæg: 97
Styrke: 13
Mulle63 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bumblebee Se meddelelser
Jeg mener vi var der ialt 3-3½ timer - men afbrudt af frokostpause hvor vi gratis kunne spise og drikke i kantinen. Det var et meget omsorgsfuldt miljø, hvor det tydeligt fremgår hvor stor forståelse de har for de lidelser patienter i disse grupper har.

Jeg har fået erstatning fra min pensionsordning i min bank hvor jeg har en tab af erhversevne forsikring.
Okay.. det var da lang tid..

Ja nu tænker jeg at jeg jo lige har mindst 2 1/2 times kørsel hver vej for at komme til Århus.. Er helt træt bare ved tanken om det.

Men det lyder da godt de er hensynsfulde deroppe

Knus Mulle63
Mulle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
F45.0 Somatiseringstilstand!... Body distress syndrome? mamahonny Alt det andet 4 17-01-2008 12:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension