K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2011, 23:54   #51
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mams Se meddelelser
Ps du må gerne køre bil på Dolol, du skal op på en dosis på 1200 mg. i døgnet før det ikke længere er tilladt.
Hvad bygger du det på?

Det er da dybt uforsvarligt at køre bil hvis man er omtåget; uanset hvilket præparat det skyldes og hvor stor koncentrationen af præparatet er i blodet.

Såvel som det er uansvarligt hvis man "bare" har ekstrem træthed uden medicin i blodet for den sags skyld.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 00:41   #52
mams
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2009
Lokation: sønderjylland
Alder: 52
Indlæg: 97
Styrke: 15
mams er ny på vejen
Hvad bygger du det på?

Jeg tager som sagt selv Dolol og har spurgt min læge om jeg måtte køre bil med min dosis. Jeg skulle selvfølgelig lige vænne mig til pillerne først og har i dag ingen bivirkninger som sløvhed og svimmelhed. Min læge fortalte mig at de havde et stykke papir fra embedslægen og at der stod det ikke var tilladt at køre bil hvis man fik en dosis på 1200 mg. eller derover i døgnet.

Jeg har også været på Metadon og det er ens egen vurdering om man mener man kan køre bil. Når man har fået det samme medicin i et stykke tid forsvinder bivirkningerne som regel.
Så nej jeg har heller ikke kørt bil da jeg havde bivirkninger men har taget Dolol i 1 år nu så min krop har vænnet sig til dem og det er fuldt forsvarligt at jeg køre bil.

Hilsen Annemette
mams er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 02:25   #53
hvorformig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Indlæg: 61
Styrke: 14
hvorformig er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mams Se meddelelser
Hvad bygger du det på?

Jeg tager som sagt selv Dolol og har spurgt min læge om jeg måtte køre bil med min dosis. Jeg skulle selvfølgelig lige vænne mig til pillerne først og har i dag ingen bivirkninger som sløvhed og svimmelhed. Min læge fortalte mig at de havde et stykke papir fra embedslægen og at der stod det ikke var tilladt at køre bil hvis man fik en dosis på 1200 mg. eller derover i døgnet.

Jeg har også været på Metadon og det er ens egen vurdering om man mener man kan køre bil. Når man har fået det samme medicin i et stykke tid forsvinder bivirkningerne som regel.
Så nej jeg har heller ikke kørt bil da jeg havde bivirkninger men har taget Dolol i 1 år nu så min krop har vænnet sig til dem og det er fuldt forsvarligt at jeg køre bil.

Hilsen Annemette
http://www.sikkertrafik.dk/I%20bil/M...0i%20trafikken

Hilsen

Jacob
hvorformig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 03:12   #54
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej mams/Annemette

Enig i, at dolol er et rimelig mildt præparart... -men at angive en fast dosis en person kan indtage før bilkørsel er direkte uanstændigt(tænker mest på din læge)
For selvfølgelig er dosering af medicin forskellig fra individ til individ, og derfor kan der jo heller IKKE angives en fast max. dosis før bilkørsel... -OG DA SLET IKKE EN DER ER SÅ HØJ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Præparatet er iøvrigt angivet med "trafiktrekanten", og en af bivirkningerne - der er meget almindelig(over 10%) - er: svimmelhed, og det er nok IKKE særlig smart at være chauffør på et køretøj hvis man er svimmel

Det kan endvidere undre, at dosis på indlægsseddelen kun angiver max. 400 mg. i døgnet ??????????

Citat fra Medicin.dk
Dosering:
Findes som brusetabletter, kapsler, depotkapsler og injektionsvæske, der indsprøjtes i en muskel, en blodåre eller under huden.
Brusetabletter og kapsler. Voksne og børn over 12 år. Sædvanligvis 50-100 mg 3-4 gange i døgnet.
Dolol Retard UNO, depotkapsler. Voksne og børn over 12 år. Sædvanligvis 100-200 mg 1 gang i døgnet. Dosis kan øges efter behov til 300-400 mg 1 gang i døgnet.
Bemærk: Depotkapsler skal synkes hele. De må ikke tygges eller knuses.
Injektionsvæske. Voksne og børn over 12 år. 1-2 ml (50-100 mg) 3-4 gange i døgnet. Børn over 1 år. 1-2 mg pr. kg legemsvægt. Ved manglende virkning kan dosis gentages efter 1 time.
Citat slut.


Ps. Alkoholikere vænner sig også til deres "selvmedicinering"... -men der er jo - heldigvis - en helt klar grænse hvad dette præparart og bilkørsel angår


Venlig hilsen Multe


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 02-02-2011 kl. 03:19. Årsag: Tilføjelse...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 20:41   #55
mams
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2009
Lokation: sønderjylland
Alder: 52
Indlæg: 97
Styrke: 15
mams er ny på vejen
[QUOTE=Multe;147536]Hej mams/Annemette

Enig i, at dolol er et rimelig mildt præparart... -men at angive en fast dosis en person kan indtage før bilkørsel er direkte uanstændigt(tænker mest på din læge)
For selvfølgelig er dosering af medicin forskellig fra individ til individ, og derfor kan der jo heller IKKE angives en fast max. dosis før bilkørsel... -OG DA SLET IKKE EN DER ER SÅ HØJ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lægen sagde som sagt til mig, at det var regler embedslægen sender ud til lægerne. Så må det jo være embedslægen der er noget galt med.

Præparatet er iøvrigt angivet med "trafiktrekanten", og en af bivirkningerne - der er meget almindelig(over 10%) - er: svimmelhed, og det er nok IKKE særlig smart at være chauffør på et køretøj hvis man er svimmel

Selvfølgelig er det ikke smart at køre bil hvis man er svimmel men det er jo igen et individuelt skøn og hvis din mening er at man ikke bør køre bil hvis man tager Dolol så må det jo stå for din regning. Det står jo også for min regning at jeg ikke føler mig svimmel eller mærker andre af bivirkninger og derfor godt føler jeg kan køre bil.

Ville blot oplyse at det ikke er forbudt at køre bil når man tager Dolol. Hvis man går ind og kigger på Metadon som er et stærkt smertestillende middel, der står der heller ikke noget om at det er forbudt at køre bil men " Forsigtighed tilrådes ved bilkørsel og maskinbetjening. Forsigtighed tilrådes ved bilkørsel og maskinbetjening." og det samme står der ved Dolol og det er et svagt smertestillende middel. Så hvis det ikke var fordi bivikningerne forsvinder med tiden burde der vel stå noget andet


Annemette
mams er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 21:35   #56
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det handler vist mere om hvem der får skylden ved en evt. ulykke.

Hvis jeg bliver involveret i et færdselsuheld, og der tages blodprøver hvor der i min ses spor af Dolol og der intet er at se i modpartens blodprøve, så tror jeg, at der er en stor risiko for, at det er mig, der får skylden.

Jeg tror faktisk, at der har været en tråd om dette tidligere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 14:59   #57
Pingu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
Pingu er ny på vejen
Min læge syntes jeg skulle forsøge mig med contalgin i stedet for dolol. Bare for at se om det virkede.

Hold da op hvor blev jeg dårlig. Kvalme, opkast, svimmel, ryste. Ny ser det ud til at jeg ikke kan tåle morfin. De er lidt af et problem?

Hvad gør man så?

Er der andre der ikke kan tåle morfin?
Pingu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 10:39   #58
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Morfin kan jeg godt tåle, men ikke som plaster.

Bliver dårlig som dig.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 14:12   #59
Pingu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
Pingu er ny på vejen
Plaster er netop hvad den speciallæge jeg lige har været hos foreslog. Men er morfin ikke morfin ligegyldig hvordan man indtager det?

Hvordan bliver I andre smertedækket hvis ikke med morfin. Og hvilke bivirkninger giver det så?
Pingu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 05:59   #60
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
morfin plaster og dolol til mig(samt 4 slags mere jeg selvfølgelig ik ka huske)- og jeg får stadig at vide jeg godt må køre bil- at jeg sjældent kan køre en bil uden automatgear er så en helt anden snak

pas på jer selv derude i trafikken.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Prøv at være fattig en uge: buster Politik og Samfund 25 30-10-2010 23:20
Prøv lige at se her... Hejdien Dit og Dat 4 23-06-2009 23:38
Prøv lige og spørg... mimse Dit og Dat 15 18-06-2009 07:22
Prøv at tage et kig her - justitsmord Hejdien Et godt link! 1 17-12-2007 01:11
Prøv at se her Hejdien Et godt link! 5 20-08-2007 22:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension