K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2010, 22:14   #1
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Question K10´s indflydelse på sagsbehandling ?

Hej

Som ny herinde, kunne jeg godt tænke mig at høre, om nogen herinde har brugt og refereret til K10 overfor sagsbehandler?

Hvilken respons har det givet positivt / negativt?

Har nogen oplevet de er blevet kigget over skulderen af sagsbehandler og konfronteret med det ?

At jeg fandt K10 ved en tilfældighed er jeg glad for, for siden åbner op til en verden / guldgruppe, hvor jeg hurtigere finder informationer til at komme gennem systemet og håber jeg kan gi noget tilbage i spørgsmål og svar.

Mvh Mr x
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 22:21   #2
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg refererede en gang til k10 som et sted, hvor man kunne læse en masse om lovgivning, hvortil min sagsbehandler sagde: "Du skal ikke støtte dig for meget til nettet. Der farer mange halve vinde rundt og man kan blive ret forvirret".
(Tja, det kan han jo have ret i).
Han sagde bare adspredt Aha og Hmmm, da jeg nævnte K10.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 22:29   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har både refaret til K10 og jeg er blevet henvist til K10 (af en sagsbehandler) jeg er blevet truet med at hvis jeg kan skrive her så kan jeg gå op i tid i fleksjob, siden er nævnt i min ressourceprofil ja de har sågar sendt mig i en forkert arbejdsprøvning fordi de ikke kan FATTE at det er webmaster der laver og ejer K10

Jeg har aldrig lagt skjul på mit engagement på K10 lige som jeg heller aldrig har holdt mund i div kurser osv hvor jeg mente at andre deltager kunne have glæde af k10...

Men jeg har mødt både meget negativ respons på det og jeg har mødt begejstring over det ...

Jeg har sågar haft sagsbehandlere der fortæller mig at de kigger ind og følger med og syntes at det kommer hurtigere her når der er ny lovgivning end de oplever det i deres interne papir ...

Men har såmænd også mødt dem der mener at siden bare er et sted af klynkere der hjælper hinanden til at omgås div love og komme nemmere til det vi vil have
(og her er mit svar selvfølgelig , nej for det kan vi ikke for der er jo en lovgivning så man kan ikke bare sådan snyde sig til tingene ) så alt i alt så er det at man er på K10 både godt og dårligt alt efter hvilke sagsbehandler du render ind i ... nogen kan lide os andre ønsker os hen hvor peberet gror (det er nok mest dem der ikke kan lide at blive kigget over skulderen selv eller som ikke kan lide folk der holder på deres rettigheder)

Så om man vil fortælle sin sagsbehandler jobkonsulent at man er her må man selv prøve at pejle sig frem til , syntes ikke det har skadet min sag (er førtidspensionist nu ) men det har taget et stykke tid for kommunen at få det at jeg kan skrive her og formulere mig til at hænge sammen med andre af mine sygdomme ...
  Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 22:34   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Altså Hejdien, hvor har du det billede fra i din profil? Jeg elsker katte og killinger, det er da bare for sødt . men også lidt dystert.

Jeg har nævnt K10 til et par af de sagsbehandlere jeg har haft i Glostrup kommune, men de kendte ikke til K10, det lod de i al fald til ikke at gøre. Jeg har tit tænkt på at man burde hænge lidt reklame op om "os" på jobcenteret, det hjælper rigtigt mange folk at finde ligestillede her, ingen tvivl om det.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 23:16   #5
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Jeg nævnte K10 for min psykiater, han kendte ikke stedet/sitet.

Så spurgte jeg ham om jeg kunne søge pension på $20 istedet for $17 som jeg kan se andre herinde har søgt og fået afslag, da han lod til han var godt inde i lovgivningen. Desværre glemte jeg udskrift af paragrafferne i printeren, så det kunne han ikke være behjælpelig med. Tilgengæld ringede han en tidligere klient op, og fik et tlf nr. til noget landsdækkende netværk for langtidssyge og førtidspensionister, hvor jeg måske kunne få en bisidder med til møder med sagsbehandler. Jeg har desværre problemer med korttidshukommelsen, så det ville være en stor hjælp for mig, at have en bisidder med til møder, og bagefter få han/hendes vinkel i sagen.

Nu lider jeg også af noget paronoia for at min sagsbehandler skulle kigge mig over skulderen, så jeg prøver at anonymmisere mine indlæg her i forrummet.
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 23:18   #6
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
jeg kommer en del rundt på nettet og ser/hører jeg en der er i gang med systemet gør jeg med det samme opmærksom på siden her Også når jeg snakker med folk irl fortæller jeg om K10, jo flere der kender siden jo bedre.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 23:30   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr x Se meddelelser
Nu lider jeg også af noget paronoia for at min sagsbehandler skulle kigge mig over skulderen, så jeg prøver at anonymmisere mine indlæg her i forrummet.
Du er bestemt ikke den eneste der lider af "kommune-paranoia", og jeg synes bestemt det kan være en god idé, at bevare sin anonymitet så længe man har en sag kørende. Better safe than sorry.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 00:45   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg fortalte mine sagsbehandlere om K10 og fortalte dem at jeg skrev herinde, og oplyste mit brugernavn i håbet om, at de ville gå ind og læse hvor skidt jeg havde det og hvilke tanker jeg egentlig gik og havde. For mig var det en god chance for at informerer dem om, ikke blot mine lidelser, men også om mig selv som person, som jeg følte de overså engang i mellem.

Om de gik ind og læse med, aner jeg ikke, men jeg håbede det helt vildt.
Og jeg fik da også tilkendt førtidspensionen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 04:13   #9
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Min nuværende socialrådgiver oplyste mig om siden her, at den kunne være en god hjælp, jeg fortalte så jeg er allerede derinde, og det er et super sted.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 10:05   #10
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Kommunen har helt styr på hvad jeg laver og skriver på nettet.
Har flere gange fået kommentar på det jeg skriver på min egen hjemmeside og blog, men også det jeg skriver her og på andre forums.

Så det har både haft positiv og negativ virkning.
Positivt at de ved jeg har sat mig ind i regler og love, så der er ikke så mange krumspring.
Negativt at de holder øje med hvad jeg skriver.

Jeg går dog med tanken i samarbejde med advokat og andre om at ligge alt online når min sag er afsluttet, da der er sket bevist dokumentfalsk og andre ting. Men er ved at lave en klage over en af lægerne som har lavet denne dokumentfalsk, og ringet til min læge for at presse hende til at ændre min diagnose da hun har en personlig mening om bla. piskesmæld.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob - Egen læges indflydelse ? blæst Spørgsmål ang fleksjob 9 13-08-2013 15:00
Ønsker du indflydelse? phhmw Alt det andet 0 09-08-2013 12:53
Efterlønsreforms indflydelse for fleksjobbere? Alpen Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 13-05-2011 20:22
lægekonsulenternes indflydelse på pension MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 27-01-2011 00:28
Førtidspensions indflydelse på SU Danielsan Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 24-03-2010 23:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension