K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-12-2010, 21:10   #41
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Meeeeen, det er Indvandrerpolitikken som drukner alt det andet.................
http://politiken.dk/politik/ECE11540...ner-alt-andet/
Jo, men i det her tilfælde var der jo tale om passagerer til mellemøstlige lande, der modtog arbejdsløshedsdagpenge eller kontanthjælp.
Jeg kan ikke udstå DF og har aldrig kunnet det, men der er regler der gælder for alle, også for indvandrere såvel som for danskfødte. Jeg synes ikke, alt skal handle om, at indvandrere er skurke, for det tror jeg bestemt ikke, de er, men man kan jo bare konstatere, at der efterhånden har været en del afsløringer, hvor det HAR drejet sig om indvandrere, der rejser, selvom de ikke har lov, fører store mængder penge ud af landet, selvom de er på kontanthjælp, modtager pension i DK og arbejder i hjemlandet, snyder med privat hjemmehjælp.

Og nu må jeg så skynde mig at sige, at der jo også er mange danskere der snyder, og jeg synes også, de skal stoppes. Derom skal der ingen tvivl være, og de samme regler gælder jo også for danskere. Du kan også som dansker blive stoppet i en kontrol i lufthavnen, hvis du rejser ud og er på dagpenge eller KH.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 21:11   #42
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Tråden er ikke startet, som oplæg til en disksusion om for og imod socialt snyd. Det var ikke min mening at starte en statestik om hvor mange på K10 der gik ind el. imod social snyd.

Har hidigtig ikke læst om nogen, der her på denne tråd går ind for social snyd.

Keep the eyes on the ball.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 23:45   #43
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Og nu må jeg så skynde mig at sige, at der jo også er mange danskere der snyder, og jeg synes også, de skal stoppes. Derom skal der ingen tvivl være, og de samme regler gælder jo også for danskere.
Bare rolig, de samme regler kommer til at gælder for os alle, bid efter bid .

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/07/19/141914.htm

Fra år 2006.
"Det måtte jo komme fra Søren Espersen - hvem ellers... Det lille ubevidste plantede frø, som minder om dolkestødsmyten.
Det næste bliver vel, at Dansk Frygtparti vil have at alle skal give besked når de forlader landet. Bare så man ved, hvor alle er henne af. Du ved. I tilfælde af en katastrofen vil en "udeliste" jo spare megen tid. Og der må ikke udskrives valg, når en stor del af DFs vælgere befinder sig i udlandet. Det skader jo procenten. Stemmetalsprocenten forstås. Og der må slet ikke laves meningsmålinger....osv.osv."

http://www.denmarkonline.dk/df_vil_u...kuerede-200629
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2010, 00:22   #44
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
Der er vel nærmest ingen som går ind for snyd..
Det tror jeg så ikke, at du har ret i, desværre.

Bare blandt de mennesker jeg har kendskab til kan jeg se, at sort arbejde er yderst attraktivt, og det lige fra førtidspensionisten til lægen.

Nogle laver sort arbejde og andre betaler for det, og efter min mening er begge dele snyd.

Og hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg også, at der er mange af K10's brugere, der på et eller andet tidspunkt i deres liv, har lavet en eller anden form for snyd eller bedrag.

Ja, jeg har også lavet sort arbejde, men det kan jeg af gode grunde ikke mere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2010, 14:33   #45
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Kontanthjælpen er så lav , at jeg formoder der i satserne direkte er kalkuleret med en eller anden form for illegal sidebeskæftigelse.
Småfusk , sort arbejde mv. må derfor anses for moralsk legalt for disse groft udnyttede menneskers vedkommende.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2010, 16:08   #46
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Kontanthjælpen er så lav , at jeg formoder der i satserne direkte er kalkuleret med en eller anden form for illegal sidebeskæftigelse.
Småfusk , sort arbejde mv. må derfor anses for moralsk legalt for disse groft udnyttede menneskers vedkommende.
Desværre er der jo forskel på moral og jura.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
program om sociale bedragere Mileo Politik og Samfund 204 27-04-2013 19:37
Program om sociale bedragere - Del 2 Abraxus Politik og Samfund 22 26-01-2013 18:41
Skal jagte sociale bedragere i udlandet Vej86 Politik og Samfund 30 19-07-2011 12:41
De største sociale bedragere er.........surprise: PiaCP Politik og Samfund 5 09-04-2011 10:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension