K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2011, 08:25   #11
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af næsebjørn Se meddelelser
Jeg er enig i det der står under kommentarene. Hvis man alligevel skal arbejde når man er på førtid (også selvom man ikke kan) så kan man ligeså godt søge fleksjob til meget bedre løn! Og uden at miste ydelse fordi man bor sammen med en!
Det er jo sådan set også det der er deres plan at selvom folk kun kan arbejde 3 timer om ugen så skal de ikke på pension men i flexjob.

Flexjob bliver så også lavet om så man kun får løn for de timer man arbejder, og så ledighedsydelse for resten. Det er ihvertfald det der er deres plan men om det bliver sådan ved vi jo ikke noget om endnu.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 09:26   #12
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Jeg håber jeg med mit oprindelige indlæg "Reform af førtidspension ændret" har været med til at afsløre S-SF-R's groteske planer før de selv kommer med deres udspil, så journalisterne er forberedte på at angribe dem!
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 09:44   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Journalisterne er sgu nok lige glade, sådan som jeg ser det, så er journalister præcis årsagen til, at folk til stadighed harmes over både kontanthjælpsmodtagere og førtidspensionister ved at de fortsat bære brænde til bålet i form af elendige artikler, selvfede kronikker, og de mest latterlige eksempler....

Senest EB's kampagne om ''de fattiges jul'' godt krydret med budgetter der langt overstiger almenes forventninger til, hvad fattigdom reelt er for noget - som den enlige Mor der betaler 1675 kr for fritidsinteresser, 1500 kr på gæld og derfor ''kun'' har 5000 kr til December.............................?
Selv JEG må harmes.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 10:50   #14
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Helenekr... Jeg er enig, der bliver virkelig pustet til en hads-flamme lige pt. Og med de historier de bringer frem kan jeg godt forstå det. Det er bare ikke den virkelighed mange fattige lever i! Jeg kan ihvertfald slet ikke genkende nogle af de beløb... Men det hører man jo ikke noget om!
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 11:26   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af næsebjørn Se meddelelser
Helenekr... Jeg er enig, der bliver virkelig pustet til en hads-flamme lige pt. Og med de historier de bringer frem kan jeg godt forstå det. Det er bare ikke den virkelighed mange fattige lever i! Jeg kan ihvertfald slet ikke genkende nogle af de beløb... Men det hører man jo ikke noget om!
Præcis. Hvorfor tager de ikke udgangspunkt i folk på brøkpension, starthjælp, og enlige på kontanthjælp??

Folk kan jo ikke skelne skæg og snot for sig, og blander børnecheck, boligsikring og bidrag MED i kontanthjælpen, så den pludselig fremstår enormt høj.

Lavtlønnede kan jo også søge boligsikring, og får børnecheck og bidrag mm hvis de er enlige.

Debatten er totalt forplumret og afsporet.

Det er jo kontanthjælps-SATSEN de skal kigge på.....sgu da ikke alt det andet.

Hvis folk synes fattig-Carinas sats på 9600 kr er høj, så mangler de briller. Og satsen ligner heller ikke nogen mindsteløn JEG kender til.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 11:37   #16
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Præcis. Hvorfor tager de ikke udgangspunkt i folk på brøkpension, starthjælp, og enlige på kontanthjælp??

Folk kan jo ikke skelne skæg og snot for sig, og blander børnecheck, boligsikring og bidrag MED i kontanthjælpen, så den pludselig fremstår enormt høj.

Lavtlønnede kan jo også søge boligsikring, og får børnecheck og bidrag mm hvis de er enlige.

Debatten er totalt forplumret og afsporet.

Det er jo kontanthjælps-SATSEN de skal kigge på.....sgu da ikke alt det andet.

Hvis folk synes fattig-Carinas sats på 9600 kr er høj, så mangler de briller. Og satsen ligner heller ikke nogen mindsteløn JEG kender til.
Jeg kan kun give dig ret, de skal kun kigge på kontanthjælpen, ikke på de tilskud en enlig forældre kan få, for dem kan enlige i job også få. Boligsikring og friplads skal der så søges om, da det er indtægtsbestemt. Men alle andre tilskud er jo til barnet og udbetales til alle enlige med børn.

Den diskussion er helt ude i hampen om fattigdom.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 11:47   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, og sådan går det PRÆCIS når journalister begynder at pille ved ting de ikke ved en skid om.

Jeg har haft et nært forhold til en pressejournalist (og forfatter) gennem MANGE år - og han fik en månedsløn mellem 45.000 og 60.000 kr. Så SELVFØLGELIG ville han også synes at ''Carina'' med sine 16.000 kr til ALT, ville være en oplagt sag....

Men pointen er, at der er sager der endnu mere afpejler en virkelighed der er aktuel for mange, nemlig, at flere har endnu mindre og kun har fx 7000 kr til ALT.

Der er også mange fattige som ikke tør stå frem, fordi de er flove, og fordi mange dækker over deres fattigdom og forsøger at skjule den for omverdenen. Fattigdom er jo ikke sådan noget man bare skilter med, flere går meget stille med dørene.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 12:56   #18
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Jeg prøver at kommentere på alle facebook indlæg om fattigdom som politikere og alm folk poster på facebook. Og understreger at en alm kontanthjælp altså er omkring 7000 udbetalt (forudsat at man ikke er gift og ingenting ejer for så får man ingenting).Og jeg fik 400kr i boligsikring da jeg fik kontanthælp... Men det er jo bare en dråbe i havet og det er som om folk læser uden om... Det er jo ikke så sindsoprivende.

Det er som en hekseproces -bare for folk på off. forsørgelse!
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2011, 13:55   #19
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
POLVENDING- der er en ledig plads på midten af dansk politik, efter de konservative, den kæmper de om i den ny regering.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En skamstøtte over SRSF træder nu i kraft: Reformen af førtidspension og fleksjob. Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 03-01-2013 10:23
Ny pjece om reformen af fleksjob og førtidspension udsendt til alle landets kommuner Webmaster Den nyttige viden vi alle har 22 12-12-2012 10:40
Reformen! Risa Politik og Samfund 20 02-03-2012 03:54
Her er reformen! Risa Politik og Samfund 32 28-02-2012 21:45
Reformen boowam Politik og Samfund 2 22-02-2012 13:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension