K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2011, 10:59   #11
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
maja-bell hvis det passer hvad du skriver så er regler og love lavet helt om siden jeg fik min lejlighed for 6 år siden ..

Når man får tilbudt en lejlighed så er der mange gange kun et par dage til at sige ja eller nej til den, da jeg fik tilbudt min skulle jeg sige ja men måtte ikke skrive under, på den måde vidste boligselskab at jeg var intresseret men jeg var ikke bundet , derefter op på kommunen hvor jeg søgte om hjælpe til boligindskudslån (efter at have fået nej ved banken )

jeg fik mundtligt nej ved kommunen og det blev fastholdt indtil jeg bad om at få det på skrift med begrundelse og ankevejlending så blev det lavet om til en ja ..

I mellemtiden havde jeg så fundet ud af at jeg også kunne søge hjælp efter socialloven § 81 (eller var det 82 en af de to )

Det der blev kigget på ved min lejlighed var netop størrelse og pris kunne jeg få et større rådighedsbeløb ved at bo i min nye lejlighed kontra den gamle osv...

Så Jette2 fortvivl ikke der er ikke nogen her på siden der kan sige om det bliver ja eller nej det er forskelligt fra kommune til kommune hvordan de behandler de sager

og husk at der også er socialloven jeg tror nu nok det skal gå , med en læreligeløn er det jo ikke til at lægge til side.. men hvis jeg var din datter så ville jeg bestille en tid ved sagsbehandler for at snakke om hjælp efter socialloven ...

bare lige for at være dækket helt ind men klart der vil blive set på pris osv hun skal jo kunne bo i den også
jo men sådan er det efter flere grundige opkald jeg har lavet. mellem to kommuner. grunden for undersøgelsen er at jeg selv har to som inde for nærmeste tid skal flytte.

men når man modtager tilbudet så giver man besked til udlejeren om at den lige skal vendes på kommunen og så er den låst til en. og behandlingstiden er 2-3 dage så har du svaret.

jeg ved godt at tidligere var det anderledes. men grunden til at de gør sådan i dag. er at de vil uden om de store bolighajer. som kan give boligsøgende og kommunen en masse økonomisk problemer..

Sidst redigeret af maja-bell; 12-01-2011 kl. 11:03.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 17:10   #12
jette2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 87
Styrke: 15
jette2 er ny på vejen
Smile

Mange tak for jeres svar, så fik vi da lidt at gå efter.. så nu vil jeg lige læse på Borger.dk
jette2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 18:04   #13
jette2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 87
Styrke: 15
jette2 er ny på vejen
boligindskud

Øv så gav kommunen et afslag på indskudslånet til min datter, så nu har vi anket sagen, men der er jo lang tids sagsbehandling på sådan en anke, og indskuddet skulle jo betales den 01.02.2011, så er der nogen der kender til en hurtigerer anke, eller hvad vi kan gører for de kigger hurtigerer på denne anke??
jette2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 18:49   #14
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
der er nok desværre ikke andre måder end at vente.
har selv prøvet det,måtte vente i næsten 5 månder...
men så var lejligheden jo af gode grunde væk..
men fik da medhold..
men du/i kan jo prøve at ringe til stedet,hvor i har sendt klagen hen...
og held og lykke med det..
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 23:25   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Min datter stod for 7 år siden gravid og uden bolig ,det eneste de kunne tilbyde var kvinde hjem og til opskrivning på en akut boligliste med ca 1½ års ventetid.

Hun bode der en månde og flyttede så hjem til mig da det stadig ikke kunne gå med kærsten,på hendes gamle lille værelse.

Hun var heldig selv at få en bolig lige inden fødselsen,men fik afslag på at få hjælp til overtagelsen af den,jeg måtte selv tage et stort lån for at hun kunne få sin ejen bolig.
Som hun så selv afbetalte i banken.

Så der er nok ikke så meget hjælp at hente.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 00:00   #16
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
har banken sagt nej.hvilket lyder utroligt hvis man er elev normalt kan de låne til alt.anke kan tage lang lang tid.desvære.men hvis banken ikke har sagt nej ikke andet end prøve igen også selvom de har sagt nej.eller enda gå ind i en anden bank og prøve.kan også være udlejer vil gå med på en afgragning ordning så hun betaler x antal kr pr måned i 3-6 måneder.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til boligindskud? Tullepigen90 Dit og Dat 5 15-01-2013 10:44
ønsker hurtig hjælp til enkelst ydelse boligindskud.. maja-bell Alt det andet 4 26-07-2011 13:24
Ang. boligindskud Risa Alt det andet 1 03-08-2008 23:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension