K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2011, 15:02   #1
jette2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 87
Styrke: 15
jette2 er ny på vejen
boligindskud??

Hejsa...

Er der nogen der kan hjælpe med at besvare mit spørgsmål??

Min datter er 22 år gravid... gravid i uge 21... frisørelev.... nu har hun fået en bolig, men kan kommunen sige nej til at hjælpe med et indskud til boligen? da hun bor hjemme ved sin far i en 2 vær lejlighed.... men hvis kommunen nu mener at det en for dyr lejlighed eller sådan noget...
jette2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 17:34   #2
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Kommuner gør hvad DE vil,

og har ikke længere PLIGT til at gøre ret meget - slet ikke at finde bolig til nogle - hverken syge, ældre, eller folk der er smidt på gaden!

DE SKAL heller ikke låne nogen penge til indskud i en bolig, men de kan vælge at gøre det. Mod tilbagebetaling, forstås.

Da din datter er myndig og ikke sat under administration, er det hendes eget ansvar at være blevet gravid, og at skaffe sig en bolig, der er passende i størrelse og udgift.
(Størrelsen i kvadratmeter, samt huslejens størrelse, bestemmer hvad hun vil få i Boligsikring.)

Møder I en anden indstilling er I heldige.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 18:05   #3
Claudine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Indlæg: 55
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Claudine er ny på vejen
I vores kommune ydes der kun lån til indskud når det drejer sig om en almennyttig bolig dvs. ingen privat udlejning. Udover det er der loft over indtægtet dvs at de kun hjælper når den årlige indtægt ligger under et fastlagt maksimum.

Det er nok det nemmeste at kontakte kommunen og høre nærmere. Held og lykke.
Claudine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 19:08   #4
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
@ jette 2

Hejsa med dig :-) Jeg vil forslå at du kigger ind på Borger. dk der kan du se alle reglerne for boligindskud / beboerindskud.

Jeg lægger link på således at du kan gå direkte til de oplysninger du skal bruge

https://www.borger.dk/Emner/bolig-og...erindskud.aspx

Vh
Maybeline2you
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 21:37   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jette2 Se meddelelser
Hejsa...

Er der nogen der kan hjælpe med at besvare mit spørgsmål??

Min datter er 22 år gravid... gravid i uge 21... frisørelev.... nu har hun fået en bolig, men kan kommunen sige nej til at hjælpe med et indskud til boligen? da hun bor hjemme ved sin far i en 2 vær lejlighed.... men hvis kommunen nu mener at det en for dyr lejlighed eller sådan noget...
Jeg mener, at man først skal prøve om man kan låne i banken.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 09:03   #6
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
to veje.

privat udlejning - i banken efter økonomiske oplysninger samt afslag på lån. Lejekontrakt samt budget med ny husleje - huske at lave beregning på evnt boligsikring. Derefter indgiv ansøgning. Problemet er at det tager tid og ofte skal det jo gå strækt.

Almennyttig er nemmere - henvend dig på kommunens boligkontor og udfyld skema - da hun sansynligvis ikke har nogen høj indtægt skulle der ikke været noget i vejen for et lån - men husk gammel indskudsgæld skal være betalt først.

Husk at boligsikring først tæller fra ansøgningstidspunkt så en sådan skal afsted når lånet er hjemme.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 10:04   #7
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Hejsa
Hun skulle måske havde gået på kommunen , og bedt dem om at finde en lejlighed til hende, det har de nemlig pligt til, når en ung pige der bosiddende hjemme hos forældrerne, går hen og bliver gravid i hvert fald hvis det er uventet.

Sådan var det i hvert fald for 10 år siden, da jeg blev uventet gravid og var under uddannelse og boede hjemme. Der skyndte jeg mig straks op på kommunen fordi jeg ikke mente at det kunne være rigtig at jeg skulle bo hjemme ved mine forældre med et barn.

Hos min sagsbehandler blev jeg skrevet op på akutlisten til en bolig og godt 3 uger før jeg fødte fik jeg en 2 værelses lejlighed. Hvor det var min daværende kommune der betalte mit indskud, det blev lavet som et afdragsfrit lån, gældende i 5 år.
Jeg fik yderlige den 1. måneds husleje betalt. Og der blev lagt et buget på hvor meget jeg ville havde til rådighed, incl børnefamilieydelse og bidrag fra faren.

Der blev der også spurgt til hvor meget jeg selv havde sparet sammen til møbler og ting til barnet. og iogmed at jeg havde alle ting til mit barn dengang og jeg havde sparet et beløb op til møbler var der ingen problemer

Hvordan med det, har hun styr på hvordan det ser ud med det, med møbler, bidrag fra faren, boligsikring osv???

Husk boligsikringen stiger i det sekundt at barnet er født, indtil det er født, får hun en meget lille sats

Bugettet var stramt, men vi levede da og fik mad på bordet og tøj på kroppen.

Håber ovenstående kan bruges til noget
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 10:57   #8
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
jeg må vidst lige få skrevet hvordan det forholder sig nu i 2011. da vi har undersøgt det på kryds og tværs..

nu går jeg ud fra at hun ønsker, en bolig i samme kommune. som hun på forhånd bor i ..

Jette 2 det er meget vigtigt at hun går på kommunen når hun få et tilbud. her skal hun så søge om hjælp til indskuddet. og først når de har sag godt for det kan hun sige ja til tilbudet..

hvis hun i stedet siger ja til tilbudet inden besøget på kommunen. så er kassen lukket. og hun står selv til ansvar for de udgifter som følger med..

ud over indskuddet. kan hun også søge om etablerings hjælp. og det skal gøre i denne kommune hun fraflytter.. men som jeg skrev tidligere, formoder jeg. det er en og samme kommune hun forsat ønsker at blive i..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 12:18   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
maja-bell hvis det passer hvad du skriver så er regler og love lavet helt om siden jeg fik min lejlighed for 6 år siden ..

Når man får tilbudt en lejlighed så er der mange gange kun et par dage til at sige ja eller nej til den, da jeg fik tilbudt min skulle jeg sige ja men måtte ikke skrive under, på den måde vidste boligselskab at jeg var intresseret men jeg var ikke bundet , derefter op på kommunen hvor jeg søgte om hjælpe til boligindskudslån (efter at have fået nej ved banken )

jeg fik mundtligt nej ved kommunen og det blev fastholdt indtil jeg bad om at få det på skrift med begrundelse og ankevejlending så blev det lavet om til en ja ..

I mellemtiden havde jeg så fundet ud af at jeg også kunne søge hjælp efter socialloven § 81 (eller var det 82 en af de to )

Det der blev kigget på ved min lejlighed var netop størrelse og pris kunne jeg få et større rådighedsbeløb ved at bo i min nye lejlighed kontra den gamle osv...

Så Jette2 fortvivl ikke der er ikke nogen her på siden der kan sige om det bliver ja eller nej det er forskelligt fra kommune til kommune hvordan de behandler de sager

og husk at der også er socialloven jeg tror nu nok det skal gå , med en læreligeløn er det jo ikke til at lægge til side.. men hvis jeg var din datter så ville jeg bestille en tid ved sagsbehandler for at snakke om hjælp efter socialloven ...

bare lige for at være dækket helt ind men klart der vil blive set på pris osv hun skal jo kunne bo i den også
  Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 15:11   #10
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
@ maja -bell.

Jeg har pøljet nettet tyndt for at en evt. lovændring, men er der faktisk intet lavet om i 2011, vi er jo kun ganske få dage inde i året Hvilket jeg også syntes fremgår at den opdaterede hjemmeside Borger.dk . Den er opdateret den 25.11-2010.

Jeg søgte lidt videre og fandt Ældre Sagens hjemmeside, godt nok er vi ikke alle sammen i den alder, men det de skriver kan helt sikkert tages for gode vare :-)

Ældre Sagen skriver bla. at Kommunen har Kommunen har pligt til at yde lånet, hvis boligen er taget i brug eller ombygget efter 01.04.1964 og husstandsindkomsten ved indflytning ikke overstiger en indkomstgrænse på

210.143 kr. for lejligheder
142.607 kr. for enkeltværelser
Indkomsten tillægges 36.800 kr. for hvert barn til og med fire børn.

De angiver også andre regler ..læs dem her http://www.aeldresagen.dk/Medlemmer/...r/Default.aspx

Jeg søgte også i Aktivloven og socialloven , men ingen steder står der at du ikke må sige Ja tak til et lejemål inden du har søgt om boligindskud. Man skal naturligvis bare ikke underskrive lejekontrakten med det samme, men få den med hjem til gennemlæsning. Aftal hvornår udlejer senest skal ha svar fra dig og brug denne dato på kommunen, så sagsbehandlingen ikke trækker i langdrag.

Hvis men efter ansøgningen modtager afslag fra kommunen, kan man kontakte udlejer og sige Nej Tak. og man har ingen økonimiske forpligtelser over for udlejer.

Vh
Maybeline2you
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig

Sidst redigeret af maybeline2you; 11-01-2011 kl. 15:12. Årsag: manglende ord
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til boligindskud? Tullepigen90 Dit og Dat 5 15-01-2013 10:44
ønsker hurtig hjælp til enkelst ydelse boligindskud.. maja-bell Alt det andet 4 26-07-2011 13:24
Ang. boligindskud Risa Alt det andet 1 03-08-2008 23:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension