K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2011, 08:51   #21
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
som jeg læser det har din mand slet ikke været forlænget 39 uger mhp afklaring?

Men er det fordi kommunen mener de ikke kan nå en afklaring på den tid?

Hvilke lægepapirer har kommunen på hans behandlings muligheder og ventetider?

Og udelukker de en afklaring?

Noget andet er at man også kan forlænges hvis det skønnes at man inden for 2x52 uger kan vende tilbage til arbejde når man er under behandling. Ventetid på off behandling tæller ikke med i perioden.

Er det realistisk?
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 20:27   #22
siffeline
Føler sig hjemme på K10
 
siffelines avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2010
Lokation: Viborg
Indlæg: 40
Styrke: 14
siffeline er ny på vejen
Problemet er at de ikke tror han kan blive afklaret på 39 uge og at han kan vende tilbage på arb.marked under alm. vilkår
siffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 22:22   #23
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
har i det på skrift?

For så kunne i måske argumentere med at han skal forlænges mhp afklaring ift flex? Det gælder 26 uger.

Og så irriterer det mig at der er 2 ting jeg ikke kan huske om kunne bruges her. Måske husker andre bedre eller du kan søge på det.

Principafgørelse der siger noget om at man ikke skal være helt færdigbehandlet for at kunne forlænges pga det ikke længere er muligt at vende tilbage til ordinære arbejdsmarked pga varig begrænsning/lidelse.

Det andet er en § kaldet ymerparagraf. Ikke sikker på om kan bruges men søg på den.

Der sker godt nok mange uretfærdige ting men der burde være noget der forhindrer at man mister sgu forsørgelsesgrundlag pga langvarig behandling og ventetider.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 09:37   #24
siffeline
Føler sig hjemme på K10
 
siffelines avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2010
Lokation: Viborg
Indlæg: 40
Styrke: 14
siffeline er ny på vejen
Vi har heldigvis en advokat på sagen, som er på vores side. Min mand har fået lavet en speciallæge erklæring, og det er det.

kan man søge om førtidspension og dermed hente lidt tid der eller er det bare som at tisse i bukserne???
siffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 09:39   #25
siffeline
Føler sig hjemme på K10
 
siffelines avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2010
Lokation: Viborg
Indlæg: 40
Styrke: 14
siffeline er ny på vejen
Hov forresten ja det har vi på skift - det er nemlig deres begrundelse for ikke at forlænge, men alle papirsager er hos vores advokat
siffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 14:00   #26
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Sniffeline,

Nu når I har advokat på er det nok det bedste at råd føre sig med ham, men jeg kan da heller ikke forstå hvorfor din mand ikke skulle kunne afklares på 39 uger. Må han lægeligt set ikke komme i arbejdsprøvning eller hvad ?

Har I fået en dato for sygedagpengestop og er blevet varslet herom iht. §7a, hvor I skal varsles senest 2 uger før ?

I kan såmænd godt søge ftp. hvis sdp. endnu ikke er udløbet (dato). Formodentlig vil I få afslag, men få sdp. så længe. Dog skal I samtidig køre en klage over sdp. stop, med det for øje at få genoptaget sygedagpengene naturligvis og det burde der være en rimelig chance for skulle man mene. Husker dog ikke hele din mands sag. Men held og lykke.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 20:55   #27
siffeline
Føler sig hjemme på K10
 
siffelines avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2010
Lokation: Viborg
Indlæg: 40
Styrke: 14
siffeline er ny på vejen
sygedagpenge slutter 31/1 - vi fik brev onsdag!! jeg vil rådføre mig videre med advokaten i morgen
siffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 21:06   #28
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jep, for så er der jo "tid" endnu, men spørgsmålet er hvad er der er klogest, at søge både og eller ?

Spørg din advokat om han har fuldstændig styr på sygedagpengeloven /varighedsbegrænsningen/stop af samme. Altså det må han jo have når han påtager sig den opgave, har I modtaget et udkast til klage ? Som jeg ser det burde det have været klart allerede.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 21:13   #29
siffeline
Føler sig hjemme på K10
 
siffelines avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2010
Lokation: Viborg
Indlæg: 40
Styrke: 14
siffeline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jep, for så er der jo "tid" endnu, men spørgsmålet er hvad er der er klogest, at søge både og eller ?

Spørg din advokat om han har fuldstændig styr på sygedagpengeloven /varighedsbegrænsningen/stop af samme. Altså det må han jo have når han påtager sig den opgave, har I modtaget et udkast til klage ? Som jeg ser det burde det have været klart allerede.

EE
Hun skulle have helt styr på det. Udkast nej, vi fik som sagt først brev onsdag og det blev sendt videre så hun havde det torsdag, så det er nok lige optimistisk nok, men tager kontakt til hende i morgen men de har jo ikke overholdt 14 dags fristen sidder jeg da lige og regner ud Vi fik brev onsdag og de udløber næste mandag, det giver da vidst ikke 14 dage
siffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 09:38   #30
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Sniffeline,

Har I ikke modtaget nogle varslinger overhovedet ud over den i har fået blot et par dage op til stoppet ?

Det er da i al fald ikke efter bogen.

Held og lykke med advokaten og klagen.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tjener på at stoppe sygedagpenge Fussen Det er da strengt ! 25 22-05-2010 04:00
Tjener på at stoppe sygedagpenge.... Zastrow Politik og Samfund 2 01-03-2010 10:39
Tjener på at stoppe sygedagpenge rollo Politik og Samfund 6 01-03-2010 05:13
Tjener på at stoppe sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 28-02-2010 13:20
Kan de stoppe mine sygedagpenge? Camille De Unge 7 25-06-2009 19:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension