K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2011, 23:00   #1
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
arbejdsprøvning og revalidering

Jeg har for nyligt været til mit første møde med en sb i månedsvis og vi taler frem og tilbage om ønsker ifht muligheder og hun siger så, at før jeg evt ville komme på tale til en revalidering, skal jeg i arbejdsprøvning for at se, om jeg kan komme op på fuld tid da de vil sikre sig, at jeg kan arbejde på ordinære vilkår efter endt revalidering. Fair nok da jeg i mit sygeforløb overhovedet ikke er blevet afprøvet på nogen måde.

Men så kommer jeg til at tænke....hvis jeg kommer op på fuld tid under en arbejdsprøvning, hvad forhindrer dem så i at sige, at jeg skal raskmeldes til a-kassen istedet for revalidering? Hvis man kan arbejde 37 timer inden for et eller andet fag, så kan man vel ikke få en revalidering?

Og i det hele taget forstår jeg ikke helt det med ravalidering, for som jeg har forstået det, så kigger de på, om der vil være et eller andet arbejde som man vil kunne varetage med de skavanker man måtte have uanset hvor smalt et område det så måtte give og uanset hvor umuligt det vil være at få job, men kan alle ret beset ikke komme derunder? Hvem er det så der får revalidering? Dem der er heldige? Dem der er gode til at argumentere?
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 23:05   #2
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Jeg har desværre ikke et svar til dig ,men min situation ligner din en del og jeg gør mig de samme tanker så jeg vil følge din tråd med stor interesse...
Håber du får gode brugbare svar:-)
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 23:48   #3
cara mia
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2009
Lokation: 6500
Indlæg: 26
Styrke: 15
cara mia er ny på vejen
Hmm jeg er selv blevet lovet en revalidering hvis jeg gennemføre min arbejdsprøvning, som jeg forstod det er jeg et oplagt emne da jeg ikke har mulighed for fortsat at arbejde med det jeg er uddannet til og har erfaring med (landmand og handicaphjælper) jeg har fysiske skavanker der gør at jeg ikke vil kunne klare de fleste ufaglærte job (kassedame, rengøring).
Jeg skal så ikke helt op på 37 timer hvis jeg nåede op på 30 var det fint, jeg er blevet lovet (og har på skrift) at jeg vil få revalideringen selv om jeg måske får brug for en hjælper for at passe et fuldtids job bagefter (til at taste ind på pc evt kunne faktisk også få en til at hjælpe mig undervejs i uddannelsen).
cara mia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 13:05   #4
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af cara mia Se meddelelser
Hmm jeg er selv blevet lovet en revalidering hvis jeg gennemføre min arbejdsprøvning, som jeg forstod det er jeg et oplagt emne da jeg ikke har mulighed for fortsat at arbejde med det jeg er uddannet til og har erfaring med (landmand og handicaphjælper) jeg har fysiske skavanker der gør at jeg ikke vil kunne klare de fleste ufaglærte job (kassedame, rengøring).
Jeg skal så ikke helt op på 37 timer hvis jeg nåede op på 30 var det fint, jeg er blevet lovet (og har på skrift) at jeg vil få revalideringen selv om jeg måske får brug for en hjælper for at passe et fuldtids job bagefter (til at taste ind på pc evt kunne faktisk også få en til at hjælpe mig undervejs i uddannelsen).
Tak for dit svar og tillykke med din revalidering Super at du har fået den selvom kommunen godt ved, at du ikke kommer til at arbejde på helt ordinære vilkår bagefter
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 13:07   #5
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Jeg vil gerne lige sige, at jeg ikke er ude på at slå nogen i hovedet med deres revalidering eller på nogen måde være negativ omkring at nogen får det....det er blot et tankespin som jeg håber nogen måske kan kaste noget lys over.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Revalidering CasperR25 De Unge 4 28-09-2011 12:16
Nogen der har fået tilkendt revalidering uden arbejdsprøvning? nilla Dit og Dat 12 25-01-2011 15:43
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning via revalidering Gunell Alt det andet 3 08-05-2010 08:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension