K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2010, 14:21   #1
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Angry Mishandling af borgere...

Jeg kan efter et par år herinde godt undres over hvor pokker kommunen opstøver så dumme sagsbehandlere og lign. der skal tage varer på deres borgere.
Det er den ene gang efter den anden at de opfinder egne regler og faktisk indirekte truer svage borgere til at makke ret ved at true med fratagelse af udbetaling af ens forsørgelses grundlag og lign. det er til at blive så gal over at de åbenbart bliver ved med at trampe på folk der i forvejen ikke fungere optimalt af den ene eller anden grund. Mange borgere bliver mistænkelig gjort på det groveste når man ikke er "normal" og kan arbejde r.... ud af bukserne,
Jeg står også et sted idag hvor jeg ikke ved hvad der snart skal ske, fordi mit nuværende fleks ikke gik godt, og det kan da ikke være rigtig at man nærmest bliver bange for at skulle stifte bekendtskab med de mennesker på jobcentret igen, det skulle jo være et sted man følte at man kunne stole på de ansatte, men det er jo den stik modsatte følelse man går der hen med, desværre...
Bare lige lidt brok, men jeg synes bare der er så mange herinde der får de mest grotske behandlinger af deres sagsbehandlere på jobcentrene.
Hilsen Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 14:33   #2
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Hej Susanne.

Kommunerne er under økonomisk pres, i sær efter kommunalreformen og sammen med kassetænkninger, statsrefusioner og alle mulige og umulige love, plus de her bonus, når de får vappet hvem som helst ud - ja, så bliver det desværre, sådan som du beskriver det.

Rigtig, rigtig mange af de gode sagsbehandlere og socialrådgivere har forlængst fundet andre græsgange, både fra jobcentre og børne/voksenudvalg...

Kærlig hilsen.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 14:36   #3
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Ja det er mærkværdigt, for ja nok er de ansatte sagsbehandlere og jobkonsulenter præget af krav fra højere instans. Men man kommer s.. langt med en smule empati.

Man føler at de tror at man vil stjæle af kassen.....De kunne så bare vende den om og tænke hvordan de ville have det med at leve med smerter hver dag hvad enten det er fysisk eller psykisk, med lav indkomst uden de store muligheder for at komme til at tjene mere, til tider et ringe socialliv ect, ect. Hvor fedt er det lige?

At de så leger læger til tider det er jo helt uacceptabelt og jeg håber at lægeverden vil sætte en stopper for det ( læste et indlæg om at speciallæger var sure over det?)

Gunell ( som er noget nervøs over snart at skulle møde min 3. nye sagsbehandler)
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 16:50   #4
rubin21
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Indlæg: 64
Styrke: 16
rubin21 er ny på vejen
Jeg tror at de gode og empatiske socialrådgivere finder andre job, da de ikke er hårde nok til, at klare presset og det umenneskelige system de skal arbejde under. De bliver så afløst af sagsbehandlere....som ikke kan kaldes rådgivere.....da de blot behandler sagen og ikke mennesket bag.

Og jeg er så på min 4. jobkonsulent og 3. sagsbehandler indenfor et år....kan ikke huske hvor mange jeg har haft på de 3½ år jeg har været sygmeldt
rubin21 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 17:06   #5
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Får de en bonus, når de får en ud på arbejdsmarkedet igen? Det er da totalt unfair. Kan lige forestille mig, hvor "sur" man ville blive, hvis man kom til at sidde med de ringeste borgere, så har det jo ikke noget med deres arbejde, men tilfældigheder. For man kan jo ikke tvinge folk ud i rullestol og med iltapparat? Hehe.

Forstår da så egentlig bedre, hvis de er stressede og mugne.

Jeg synes bare, der er noget galt. Kan godt forstå, de ikke vil give alle pension (udgift), men de kan jo ikke regne med, 100% af befolkningen er helt sunde og raske, det er imod odds'ene, og vi hører til de rigere lande, synes det er forkert, vi skal køres rundt i systemet, fordi de skal spare et par kr??

jeg bliver mere og mere bekymret for, hvordan det kommer til at gå for mig. Er næsten ked af, jeg har hutlet mig gennem livet de sidste 10 år, skulle nok have banket på deres dør allerede dengang.

Lone
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 17:14   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis man vil læse mere om disse bonus ordninger kan man finde en del indlæg om dette nederst på forsiden af K10 under politik og samfund
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 17:30   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, ja, susanne, om jeg FATTER at DK har taget denne drejning/holdning med GOD samvittighed

Nok ingen tvivl om at de ok socialrådgivere har fundet andre veje for nægter at tro på at mennesker i disse stillinger kan se sig selv i øjnene efter en arbejdsdag hvor man véd at man har revet gulvtæppet væk under et menneske/familie!

Kan man så være et ordentligt menneske

Ikke i min verden, som jeg/vi har oplevet det ja, da vil jeg kalde disse sagsbehandlere hverdags psykopater -kan simpelthen ikke opfatte det anderledes!

Men igen -det er LOVGIVNINGEN og dermed de ANSVARLIGE politikere der har det sidste ord -glem ikke det, når krydset skal sættes næste gang

Suk, tror desværre ikke der er noget der ændrer sig synderligt før endnu flere -desværre -selv står i situationen og oplever hvordan systemet/lovgivningen IKKE fungerer!

Hilser faktisk talt krisen velkommen, sørgeligt men sandt, for før at "dem" der hele tiden har troet at blot vi kan låne i friværdien og hva har vi hér, ikke mærker hvordan virkeligheden virkelig er ja, før tror jeg ikke at solidaritets bliver "moderne" igen -min påstand

Som gamle bedste altid sagde:"der skal en krig til, før mennesket forstår de sande værdier!"
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 18:39   #8
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hmmm, ja hvis det bare kræver en anden regering, så er løsningen jo nær... -men desværre var sagsbehandlernes skuffer også fyldt med kommunens egne - ulovlige - reglementer under den forrige regering

Og enig, mange af de faglig gode og kompetente socialrådgivere har forlængst forladt kommunekontorene... -hvilket sagsbehandlingen jo tydeligvis bærer præg af
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 19:03   #9
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Ja, jeg kan kun tilslutte mig koret.

Jeg synes også det er ganske utroligt, at så stor en gruppe borgere, som os på K10, så åbenlyst og uden blusel kan blive trampet på og nedgjort i den grad uden at nogen i hele Danmark kan finde på at løfte et øjenbryn.

Jeg har også den følelse at man ikke kan stole på dem og at de ikke vil hjælpe mig, hvergang jeg skal i til samtale med sagsbehandler.

Jeg tænker altid på, at de har trukket et nyt trix op af hatten, der skal spare dem for at afklare mig, men samtidig sørge for at de får deres refusion.

Eller hvordan de nu skal få gjort seneste speciallæge-erklæring betydningsløs, fordi den heller ikke denne gang viste det de havde håbet på: At jeg er 100% rask og klar til en lyn-karriere.

Det er sørgeligt at man skal have disse følelser overfor personer der ifølge loven egentligt skulle hjælpe og opmuntre en, og ikke trampe og såre.

Nu er jeg blevet flyttet til nyt jobcenter, efter 4 år i skelbækgade jobcenter.

Omstrukturering, blev der sagt, det ved vi godt hvad betyder:

Forfra, ingen der kender dig ogde næste år.

Jeg forstår det simpelthen ikke, og jeg prøver bare at lade som ingenting til hverdag.

vh Frida, med 7 år på bagen i system Danmark
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2010, 09:36   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Problemet med sagbehandlere er som nævnet, at de gode er væk.

De tilbageværende er i fleste tilfælde, ikke faglig dygtige til at opretholde den faglighed de har lært på uddannelsen.
Resten er almindelige HK, der er "opdraget" og uddannet i kommunen.

De har aldrig lært om lovende og tolkning, men bliver instrueret i hvordan de skal forvalte.
Derfor for mange denne dårlige og fejlbehæftet sagsbehandling i kommunerne.
man er altid nødt til at sikre sig, at det de siger er rigtigt. For det er det sjældent.
Simpelhen ud fra uvidenhed.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 03-03-2010 kl. 09:38.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Borgere, skynd jer at få aktindsigt buster Politik og Samfund 6 30-12-2010 10:51
Et godt link for EU/EØS-borgere brøkpensionist Politik og Samfund 120 25-05-2010 12:14
borgere klager mere! buster Politik og Samfund 4 01-11-2009 11:48
Historien om Aalborg kommunes mishandling af mig Vivi Bech Din historie 14 27-08-2009 10:44
Jobcentre invaliderer borgere zuza Politik og Samfund 14 24-01-2009 15:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension