K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2011, 13:05   #11
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Hvad er reglerne egentlig hvis man sælger sine brugte ting? Jeg har ind i mellem fået op mod 1000kr for brugte varer solgt til privatpersoner, dog ikke ret ofte (højst et par gange om året og som regel under 500kr) ville dette mon vække opsigt hvis man fx søger om enkeltydelse til hjælpemidler? Hvor lang tid tilbage kigger de? Altså for hvor mange måneder skal man vise sine kontoudskrifter?

Jeg er så bange for at gøre noget forkert og bliver nu i tvivl om det er forbudt at sælge sine brugte ting og om det vil blive regnet som en indtægt selvom det er forholdsvis små beløb som ikke forekommer ret ofte?
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 13:12   #12
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Kommunen kan logge sig ind på E- indkomst og Skat Extranet .
Hvis der "mistænkelige" beløb , bliver man bedt om at redegøre, også selv om det er under 10000.
Så jo kommunen kan holde øje med kontoen .
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 13:28   #13
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Sinderella

Kommunen kan IKKE se/lokke sig ind på din bankkonto... -og det er jo det der er omdrejningspunktet !!!

Og man må godt sælge sit indbo osv., og beløb på flere hundrede/få tusinde kroner høre jo til bagatelgrænsen og vil derfor heller ikke vække opsigt -men hvis der fx bliver indsat store beløb eller der kommer faste beløb ind hver måned, vil det selvfølgelig vække opsigt, hvis der skal redegøres for ens økonomi !!!

Jeg har aldrig skulle vise kontoopgørelser, men har læst herinde, at nogle skulle vise for et år tilbage


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 15:15   #14
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Ok, tusind tak Multe. Man bliver så bange for at gøre noget forkert. Som sagt er det meget sjældent jeg får overført penge for brugte ting, men det forekommer da ind i mellem, hvis jeg er heldig der er nogen der gider købe mit gamle ragelse
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2011, 15:45   #15
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Nemli', det er bare med at få ryddet op... -hellere igår end idag, så der kan komme noget lys, luft og energi ind i livet


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2011, 09:45   #16
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
Alle A indkomster får rådgiverne advi på. Ellers skriver man jo under på hver 3 mdr man ikke har formue - indtægter. Men der kan være forskel på fra kommune til kommune hvor meget man må have indestående før fælden klapper - jeg ville nok undersøge det nøje om der skal dispensations ansøgning til. Hvis man får små pengegaver op til jul ville jeg vælge at få dem i kontanter der vil gi mindst problemer. Mener at som udgangspunkt er beløbet 5000 hvilket er den størrelse man også må modtage i legat uden der foretages modregning.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2011, 09:52   #17
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ukken Se meddelelser
Alle A indkomster får rådgiverne advi på. Ellers skriver man jo under på hver 3 mdr man ikke har formue - indtægter. Men der kan være forskel på fra kommune til kommune hvor meget man må have indestående før fælden klapper - jeg ville nok undersøge det nøje om der skal dispensations ansøgning til. Hvis man får små pengegaver op til jul ville jeg vælge at få dem i kontanter der vil gi mindst problemer. Mener at som udgangspunkt er beløbet 5000 hvilket er den størrelse man også må modtage i legat uden der foretages modregning.
du kan modtage om til 10.000 pr legat før der modregnes og betales skat.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2011, 10:04   #18
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
du kan modtage om til 10.000 pr legat før der modregnes og betales skat.
men så må der heller ikke stå noget på kontoen den dag at "legatet" går ind, for så har du pludselig for mange penge stående på din konto
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2011, 18:51   #19
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
det minder mig om da jeg var på kontanthjælp selv at jeg havde haft feriejob på sygehuset i 3 måneder før og efter på kontanthjælp også et par år efter fik jeg flere breve fra kommunen at jeg havde haft anden indtægt ved siden af kontanthjælpen og de bad om konto udskrift som de fik en 3 gange og de stadig ikke kunne få det til at passe, så viste det sig at det var en fejl fra deres side af ang nogle ferie/skatte penge som de havde regnet forkert på.

bare træls at man ved man har rent mel i posen og så de stadig blev ved med at påstå man havde haft anden indtægt selv om de kunne se på alle papir fra banken at der kun var gået kontanthjælp ind på kontoen.
__________________
FØRTIDSPENSIONIST PR 1/10-2010
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2011, 23:52   #20
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
For 2 år siden blev jeg indkaldt til samtale om beløb overført til min konto . Beløbet ( langt under 10000 ) , som var øremærkede byggematerialer , fra udlejer . Kunne selføljelig redegøre og dokumentere.
I aktindsigt er der notater : logget ind på eindkomst pga øko opfølgning.
Disse "log in" er over flere år , hvor jeg kun modtog kontanthjælp, og jeg har ikke skrevet under på noget , kun haft samtaler med jobcenter hver 3 mdr.
Så min overbevisning er at kommunen til hver en tid kan tjekke din konto , skulle jeg efter 30 år på kontanthjælp være den eneste der trængte til et "eftersyn".
Og det var kun 1 gang jeg fik overført penge , både før og efter har der været log in fra kommunens adminstrative medarbejder .
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Juridisk hotline holder lukket Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 10-10-2012 10:00
Kan kommunen bestemme, hvornår jeg holder ferie? azgul Spørgsmål ang fleksjob 2 05-07-2011 16:13
HK holder møder for fleksere. Stella Manglen på Fleksjob 0 02-02-2009 19:01
Holder fri i uge 28 @PerChr Dit og Dat 1 04-07-2008 23:53
nu holder vi!!!!!! buster Alt det andet 2 01-07-2008 18:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension